• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Podívejte se na loga budoucích olympiád — Paříž 2024 a Los Angeles 2028

Mezinárodní olympijský výbor letos v Limě rozhodl mimořádně o místech konání dvou olympiád najednou. V roce 2024 bude velký sportovní svátek v Paříži, o čtyři roky později v kalifornském Los Angeles, druhém největším městě USA. Obě města se na tomto pořadí dohodla předem. Podívejme se na jejich loga, která budeme postupem času vídat čím dál častěji.

„Jedná se o dvě velká města s dlouhou olympijskou tradicí. S velkým nadšením budou obě propagovat sport v olympijském duchu,“ řekl Thomas Bach, prezident MOV.

Paříž 2024

Odvážné, kosmopolitní, živé a moderní město. Naposled hostilo olympijské hry před 100 lety, v roce 1924, a proto velmi stálo o využití této „výroční“ příležitosti. Olympiáda se tu konala také v roce 1920.

Dynamické, kreativní logo

Na první pohled vidíte v logu číslo 4, které má v tomto případě silnou symboliku. Na druhý pohled v něm uvidíte i obrys Eiffelovy věže, bez které by Paříž nebyla Paříží. Podle autorů z Dragon Rouge logo zdůrazňuje lidský rozměr události, je snadno reprodukovatelné a barevné jako je barevný celý svět a celosvětové olympijské hnutí. Agentura za ně získala cenu Grand Prix Stratégies du Design 2016. Několik hodin po odhalení loga v únoru 2016 už bylo jasné, že lidé byli s nápadem velmi spokojení a spontánně vyjadřovali svůj souhlas a pochopení symboliky.

„Toto logo ilustruje nejen krásu a eleganci Paříže, ale i jeho modernost a schopnost neustále se měnit. Odráží hodnoty kosmopolitního města a země v pohybu, která je známá svou otevřeností a lidskostí.“ Anne Hidalgo, starosta Paříže.

Los Angeles 2028

LA, multikulturní, tepající a vzrušující město, hostilo hry také už dvakrát – v roce 1932 a 1984. Velmi stojí o to, zažít tuto událost ještě jednou a má v tom velkou podporu veřejnosti.

Follow the Sun

Díky španělským misionářům se LA říká Město andělů a možná díky nim má chystaná olympiáda ve znaku vzepjatou atletickou postavu s andělskými křídly. Paprsky vycházejícího nebo zapadajícího slunce osvětlují postavu z hrudi, dodávají logu i městu energii a optimismus. Logo je v agentuře Bruce Mau Design flexibilně a komplexně rozpracováno pro různé aplikace, média a použití a je připraveno zasáhnout co největší počet uživatelů s menším či větším zájmem o sport.

„Je skvělé, že se i současná generace dočká olympiády v Kalifornii,“ prohlásil starosta LA Eric Garcetti.

Zdroj: olympic.org, dragonrouge.com, brucemaudesign.com

logo olympiáda

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce