• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Opavské Slezsko má nové logo, odkazuje na přírodu a kulturu

Opavské SlezskoOpavské Slezsko má nové logo, odkazuje na přírodu a kulturu

Značka Opavské Slezko je aktivitou města Opava, které společně s dalšími partnery chce podpořit turistický ruch v tomto regionu. Jednou z prvních aktivit je vytvoření nového loga, které bylo v minulých dnech představeno veřejnosti a které bychom nyní chtěli představit i vám.

-

-
Zdroj: opava-city.cz

Vybíralo se z 37 návrhů

Dle oficiálních stránek města Opava do výběrového řízení přišlo 37 návrhů od 23 uchazečů a vybráno nakonec bylo logo opavského grafika Karla Meleckého.

Zveřejněná explikace loga: Vítězné logo dle autora odkazuje na přírodu a kulturu, představuje knihu poznání, menu a znázorňuje harmonickou nabídku. Barvy loga odkazují k barvám města Opavy a ke slezské orlici. Logo tak plně koresponduje se strategií rozvoje cestovního ruchu turistické oblasti Opavské Slezsko, kdy za silné stránky oblasti považujeme především pestrou kulturně-historickou nabídku atraktivit.

Vyjádření autora loga Karla Meleckého:

„Problém číslo jedna: Opavské Slezsko je marketingový konstrukt, jehož hranice neznají ani obyvatelé a který navíc nemá jednoznačné atraktivity typu jižní Čechy = rybníky, Krkonoše = hory. Jedna věc tedy byla vůbec najít příjezdovou symboliku hustě osídlené zemědělské krajiny.“

„Druhá věc pak snaha odlišit logo od ostatních regionů a aspoň trochu je zviditelnit v “logoshlucích a logolincích” — je to tam samé sluníčko, kopeček a vlnka. Současně jsem se ale neodvážil rezignovat na obvyklou výpravnost značek v tomto segmentu.

Jak se to autorovi loga podařilo, na to jsem se zeptal dvou grafiků.

Názory

-Loga a vizuální styly turistických oblastí jsou ošemetná věc. Snaha o líbivost často vede k bezúčelnému a nekoncepčnímu použití mnoha barev. Oceňuji, že tomu se Opavské Slezsko vyhnulo. Barevnost loga společně s použitou stylizací ve mně ale evokuje spíše divadelní či hudební festival než turistickou oblast. To je společně s použitou typografií má nejzásadnější výtka k logu. Volbě písma bych věnoval také větší pozornost.

Věc, která mi ale naprosto uniká a nedává žádný smysl, jsou vyseknuté litery “O”. Jak vtipně poznamenala kolegyně, možná se na Opavsku za kulturní vyžití považují i “céčka”. Ale asi ani to nebude ten pravý důvod.

Tomáš Silný
positivezero.co.uk

Foto: PositiveZero

-Připadá mi obtížné hodnotit kvalitu této nové identity. Pokud není logo součástí konceptu, který nevidíme, tedy předpokládáme, že neexistuje, a nemůžeme jej hodnotit z hlediska jeho funkce. Nemohla jej tak hodnotit ani odborná porota. Zde vidíme zcela samoúčelný výtvarný prvek, který se nám může a nemusí líbit.

Z výtvarného hlediska je logo nepříliš zdařilé. Nečitelná úprava lineárního písma s výseky stylově nesedí k symbolu, který je v jakési rozpustilé perspektivě. Působí na mě jako zastaralý trend. Symbol i logotyp spolu navzájem soutěží o pozornost. Tahy noty i květiny jsou necitlivě provedené, vykazují technickou nezdatnost. Symbol je složitý a z dálky se ztrácí jeho čitelnost.

Interpretace symbolu je spíše nejednoznačná. Napadá mě: Je tam hezky a hraje tam hudba. Dále mně napadá, že chtějí ukázat Opavsko jako zemi krále Miroslava, kde je povoleno si zpívat a rozvíjet poupátka.

Tajenku prozrazuje úřední explikace, jako vystřižená z příručky How to bullshit in marketing communication: “Logo tak plně koresponduje se strategií rozvoje cestovního ruchu turistické oblasti Opavské Slezsko, kdy za silné stránky oblasti považujeme především pestrou kulturně-historickou nabídku atraktivit.” Takže tulipán a nota vzhůru nohama reprezentuje pestrou kulturně-historickou nabídku atraktivit! Jupí! A je to.

Logo Opavské Slezsko je krásným příkladem současné marketingové poptávky. Stále dokola se zaměňuje význam slov logo a značka. Potřebujeme zvýšit turistický ruch? Pořídíme si logo, to nás zachrání. Nemít logo je totiž slovy koordinátorky projektu “z hlediska dnešního moderního marketingu velmi špatné a nekonkurenceschopné”. Hodně štěstí.

Adam Hrubý
twitter.com/adamhruby

Foto: Facebook.com

A jak se nové logo líbí vám? Hlasujte pod článkem.

Zdroj:
opava-city.cz

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/opavske-slezsko-logo.html

19.11.12

logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Botanická zahrada Liberec

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce