Článek

Nový web organizace House of Lobkowicz od Brainz Studios nese ovoce. Výrazně zvýšil návštěvnost a zefektivnil práci týmu

Sdílíme minulost, tvoříme budoucnost. Tak zní poslání a vize rodiny Lobkowiczů a brandu House of Lobkowicz, který zastřešuje všechny její aktivity. Motto a hodnoty, které reprezentuje, v tomto případě nejsou jen prázdnou frází. Šlechtický rod, jehož původ sahá až do 14. století, se rozhodl pro proměnu své digitální prezence. Tento proces, kterému předcházela práce na nové inovační strategii, byl završen spuštěním nových webových stránek www.lobkowicz.cz. Autorem je kreativní studio Brainz Studios, které pracovalo s brandem a grafickými podklady již dříve vytvořenými Studiem Najbrt. Už několik měsíců po spuštění nesou kýžené ovoce v podobě výrazného zvýšení návštěvnosti a lépe zacílených byznysových poptávek. Více informací naleznete i ZDE.

Digitální transformace je v případě House of Lobkowicz několikavrstvý proces postavený na dlouhodobém cíli zefektivnit a automatizovat obchodní a marketingové procesy. Nejviditelnějším a pro transformaci klíčovým výsledkem několikaměsíční práce je nová komplexní webová prezentace organizace, kterou vytvořilo studio Brainz Studios.

“Kulturní instituce mají specifické publikum, interní procesy i jasné byznysové cíle – prodávají zážitky, služby a produkty s přidanou hodnotou. V Discovery fázi jsme proto detailně rozebrali hodnoty značky, cílové skupiny a workflow jednotlivých týmů v rámci bohaté struktury House of Lobkowicz. Díky tomu jsme navrhli digitální řešení, které respektuje tradici vypráví příběhy a vizi House of Lobkowicz, a zároveň přináší vyšší provozní efektivitu a hmatatelné obchodní výsledky,” vysvětluje Štěpán Kleník, zakladatel Brainz Studios.

V první řadě je kladen důraz na kvalitu obsahu a na komunikaci historických a současných příběhů rodiny Lobkowiczů. V dalších rovině stojí nová koncepce webových stránek na důkladné revizi různorodých návštěvnických skupin a jejich motivací. Od turistů, přes milovníky umění až po business partnery s akcentem dostat je co nejrychleji ke kýženému cíli (nákup vstupenek, rezervace svatebního místa a další služby).

O tom, že se tohoto cíle podařilo dosáhnout, svědčí reakce samotných uživatelů, tedy zástupců týmu House of Lobkowicz. “Od zavedení nového webu pozoruji jednu věc a to je eliminace nekvalifikovaných poptávek na pronájem prostor. Takových, pro které se naše prostory nehodí a okamžitě bychom je odmítali. Klienti se nyní mnohem snáze a srozumitelněji dostanou ke všem potřebným informacím a velice rychle zjistí, zda má smysl jejich typ akce v našich prostorách vůbec poptávat. Jen za první čtvrtletí letošního roku nám přišlo o 30% takových nekvalifikovaných poptávek méně než v roce 2024,” hodnotí výkonný ředitel House of Lobkowicz Lukáš Poór.

Výrazným způsobem už za pár měsíců vzrostla také návštěvnost webových stránek jako takových. Dotklo se to také času, který lidé na webu tráví. V letních měsících trávili návštěvníci na webu v průměru dvojnásobný čas v porovnání s výkonem předchozího webu. Celkově dosáhly nové webové stránky o 42 % vyšší návštěvnost a o 34 % větší počet zobrazení stránek oproti průměru starého webu. Z hlediska počtu zobrazení byl srpen 2025 dokonce rekordní a překonal hranici 40 tisíc zobrazení.

O aktualizaci vizuální identity pro potřeby webu se postaralo Studio Najbrt, které ji původně také navrhlo. Její aplikace do digitálního světa se ujal Marc Sanderson, Art Director Brainz Studios. Kromě nového webu se kreativní skupina Brainz Studios dlouhodobě stará také o PR komunikaci značky House of Lobkowicz.

 


Autorem článku je BRAINZ STUDIOS a vychází v rámci placené spolupráce. Děkujeme za podporu.