• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Microsoft po 25 letech mění logo

MicrosoftMicrosoft po 25 letech mění logo

Na oficiálním blogu Microsoftu se včera objevila informace, že společnost po 25 letech mění logo. Už dříve Microsoft představil nová loga klíčových produktů, jako jsou Windows 8, Office, Xbox, a ve změnách, zdá se, pokračuje i nadále. Pozitivní na novém logu je snaha zjednodušit a zároveň sjednotit tak trochu roztříštěný vizuální styl, který společnost používá. Podívejte se, s čím Microsoft přišel.

-
Doposud používaná loga Microsoftu, foto: e-daylight.jp

Pacman od roku 1987

Od roku 1987 používal Microsoft logo Scotta Bakera, které se určitě dalo označit, minimálně v době svého vzniku, za nadčasové. Kvůli vykousnutému písmenku „o“ bylo někdy označováno také jako „pacman logo“. V logu byla použita Helvetica Italic a Microsoftu sloužila dlouhých 25 let.

-
Dvě verze Microsoft Office, první pro Windows a druhá pro Mac OS, foto: www.microsoft.com

Microsoftu se však nedařilo udržet jednotný vizuální styl. Spolu s narůstajícím počtem produktů a služeb byla tato nejednotnost čím dál tím více patrnější. Snad nejlepším příkladem toho je neustále se měnící vizuální styl firemního klíčového produktu – Microsoft Office, kde snad každá verze obsahovala naprosto odlišné ikonky, logo, styl i barevnost. Vzpomeňme například vizuální styl verze 2000/2001 pro Windows a Mac OS. To, že změna je nevyhnutelná, muselo být jasné asi každému.

-
Nové logo společnosti Microsoft, foto: www.microsoft.com

-
Čtyři barvy pro čtyři klíčové produkty, foto: www.microsoft.com

-
Poletující množství barevných okének dává tušit, že Metro styl jednou dojde na všechny produkty Microsoftu, foto: www.microsoft.com

Rok 2012: Přichází Metro styl

Do Metra se vkládaly a stále vkládají velké naděje. Co na tom, že slovo Metro skončilo už v betaverzi produktu. Dokud Microsoft nepříjde s podobně chytlavým jménem, bude to pro většinu uživatelů stále Metro styl. Pozitivní na tomto směru je hlavně fakt, že spolu s Metrem přichází i „učísnutí“ pěšinky Microsoftu. Za těch pětadvacet let byla slušně rozvrkočená.

Font Segoe se po letech snad konečně napevno uhnízdil ve vizuálním stylu společnosti a můžeme jen očekávat, co přijde dál. Microsoft představil zatím loga tří svých klíčových produktů a žlutá barva je jistě vyhrazena ještě pro jeden. Mnozí sází na to, že to bude Windows Phone, který má přijít na podzim.

logo

Související články

Jednou větou…

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Jednou větou…

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Jednou větou…

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Jednou větou…

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Jednou větou…

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Radotín

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce