• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Juventus se nebojí reakcí fanoušků a k 120. výročí si naděluje nové logo od agentury Interbrand

„Je to symbol života ve stylu Juventusu,“ myslí si prezident klubu Andrea Agnelli a dodává, „chtěli jsme vsadit na sounáležitost a vizi.“

Nová vizuální identita

 

Původní logo

Nové logo

Fotbalová rodina FC Juventus Turín letos zažila velké překvapení v podobě nového loga, kterým se teď bude klub odlišovat od všech ostatních soupeřů. Během lednové zahajovací party „Black and White and More“ představili sportovci svou novou identitu. Od roku 1897 měli dvojnásobní vítězové Ligy mistrů ve znaku černobílé pruhy a býka s korunkou.

Globální značka

Převratné logo vytvořila milánská pobočka mezinárodní agentury Interbrand, která má 24 kanceláří v 17 zemích světa a stojí za žebříčkem „Best Global Brands“ – 100 nejsilnějších značek světa. Za nový minimalistický vizuál s výraznou iniciálou „J“ se postavili Pavel Nedvěd i současný kapitán týmu Gigi Buffon.

„Je to skvělý nápad. To byla první věc, kterou jsem si pomyslel. A pak, když jsem opravdu poprvé viděl to “J”, byl jsem v úžasu. Moc se mi to líbilo,“ komentuje současný klubový viceprezident Pavel Nedvěd, „chceme se vyvíjet, zlepšovat a dělat věci jinak,“ zakončuje legendární Grande Paolo.

Jednoduchý design s ostrými liniemi

Směle navržené logo funguje dobře malé, velké, bílé, černé, dokonce i s protaženými tvary písmen, které jako by imitují tradiční „black and white“ pruhy. Juve, Stará dáma nebo Černobílí (I Bianconeri), jak se také Juventusu říká, se zachoval odvážně a doufá, že si dalšími úspěchy na zeleném trávníku fanoušky usmíří.

„Rozhodli jsme se udělat věci, za které myslím budeme v budoucnu odměněni. Nežijeme jen sportem a Juventus není jen fotbal, zasahuje do různých aspektů našeho života. Ta změna loga vše vyjadřuje. Je tak globální…“ říká Buffon.

Lumír Kajnar: v Juventusu si natvrdo přiznali, že to není o fotbalu, ale o marketingu

Vzhledem k tomu, jak se v posledních letech navazuje na původní podobu značek, jak se vyvolává duch odkazu a pěstuje retro kultura, je tento krok odvážný. A razantní. Pro fanoušky obzvlášť, ale je to na vlastnících klubu, jestli ten tlak vydrží. Pokud se sníží návštěvnost a tržby za merchandising jen kvůli odmítnutí loga, bude to zajímavá studie. Ale nepředpokládám, že vznikne. Symboliku sice seřezali na maso – černé a bílé pruhy, monogram J –, ale hodnotný je název. Přidalo se výrazné písmo, natočilo brand video, dokonce i soundtrack. V Juventusu si natvrdo přiznali, že to není o fotbalu, ale ochranných známkách a marketingu, o snaze mít značku připravenou do všech médií (bude se lépe vyšívat na papuče). A to je ona budoucnost.

Pojetí nového loga se přibližuje jednoduchým monogramům slavných sportovců: Tiger Woods, Roger Federer apod. A na stadion si mohou fanouškové stále nosit prapory s původním znakem. Tyto megabrandy si to mohou dovolit a ještě jim to pomůže.

Pozn.: V Realu Madrid si na tom stojí hůře a to jen ve znaku odstranili drobounký křížek pro své arabské zákazníky.

Lumír Kajnar
Idea Designer, Visual Glossarist & Brand Architect
www.lumirkajnar.com

Ukázky vizuálního stylu

 

Zdroj: juventus.com, interbrand.com

fotbal Interbrand Juventus logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Botanická zahrada Liberec

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce