Logo

Biano

Karla Gondeková, Michael Dolejš

Sending
Hodnocení čtenářů
2.84 (19 hlasů)

Česká technologická platforma Biano spustila novou podobu svého online tržiště s nábytkem a dekoracemi, které agreguje nabídku tisíců e-shopů. Biano s novým webem představilo i novou grafickou identitu. Proces kompletního rebrandingu společnosti zabral čtyři měsíce. Nový brand vznikl ve spolupráci s externími designéry Michaelem Dolejšem a Karlou Gondekovou, kteří připravili celý koncept vizuální identity včetně nového loga. 

Biano novou podobu tržiště nejdříve vyzkoušelo na slovenské mutaci a po ověření funkčnosti jej nasadilo také do zbylých osmi zemí, kde působí. Slováci tak jako první viděli novou vizuální identitu včetně nového loga společnosti. Celý proces rebrandingu Bianu trval čtyři měsíce, během nichž jeho tým připravil více než 3 000 grafických prvků podle nové vizuální identity.

„Biano se jako firma a značka rozvíjí tak rychle, že jsme potřebovali vizuální identitu, která umožňuje snadno rozšiřovat další podbrandy a knihovnu kreativ, které používáme. Proto jsme poprvé oslovili externí designéry, kteří nám s tímto nelehkým úkolem pomohli.“
Anežka Burianová, brand manažerka Biana

Původní logo

Nové logo

Explikace

Karla Gondeková a Michael Dolejš

„Při tvorbě vizuálního systému společnosti Biano jsme se snažili vytvořit otevřený vizuální systém, který by na první pohled evokoval útulnost a teplo domova, ale který by zároveň dokázal držet krok s rychle se rozrůstající firmou a umožnil internímu týmu vytvářet velké množství každodeních výstupů.

Základním stavebním prvkem identity je jednoduchý systém tvarů a barev, které vytvářejí kombinace v nejrůznějších kompozicích, ať už jde o konkrétnější ilustrace, jako je piktogram pohovky, nebo abstraktnější geometrické patterny, které lze použít na webové stránce, v příspěvku na sociálních sítích, plakátu nebo lepící pásce.

To vše je doplňuje písmo Avantt od písmolijny Displaay, které pro nás mělo ten správný charakter a vše dokázalo spojit do jednoho celku. Z něho pak vychází i samotný logotyp, do kterého je reflektován koncept zaoblení vybraných vnitřních rohů používaný napříč vizuální identitou.

Celá identita je zdokumentována ve velmi podrobném grafickém manuálu, který vznikl v aplikaci Figma. Ukazuje všechny základní principy a opírá se o sílu funkce auto-layout tak, aby mezi prvky bylo stále dodrženo jednotné odsazení a další parametry. Zároveň slouží jako knihovna všech základních prvků, ať už jsou to logosoubory, patterny či piktogramy. Ty jsou také velkou součástí identity a patří mezi ně i různé další odznaky a ikony pro každý případ použití, které interní tým dále vyvíjel spolu s novým webem.

Písmo:

Tým:

  • Karla Gondeková, grafický designér
  • Michael Dolejš, grafický designér
  • Anežka Burianová, brand manager
  • Katka Václavková, product
  • Michal Zeman, web UX/UI
  • Michal Zelinka, CEO

Vývoj konceptu

„Při vývoji vizuální identity jsme nejdříve klientovi prezentovali dva odlišné kreativní koncepty vizuálních systémů, varianty barevnosti a celkového pojetí komunikace. Z diskuze se všemi relevantními členy teamu vznikla společná vize, kterou jsme dále rozvíjeli. Z toho pak bylo odvozeno vše ostatní, včetně loga, které přišlo na řadu až jako poslední, ačkoliv již od začátku práce jsme jako designéři měli určitou představu o tom, jakou cestou půjdeme. Již od začátku jsme pracovali i s požadavkem, že s novou identitou bude pracovat zejména interní team. A tak největší částí práce bylo promýšlení celkového systému identity a nastavení logomanuálu.“

Ukázky

Další práce Karly a Michaela:

Fabini

Zdroj a foto: biano.cz