• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Aktualizováno: Seriál o vizuálním stylu Louskáčka dospěl do finále

LouskáčekAktualizováno: Seriál o vizuálním stylu Louskáčka dospěl do finále

Louskáček je už pár dnů za námi a na redakční email dorazil poslední z vizuálů pro Louskáčka. Před Lumírovou snahou dovést práci do úplného konce včetně těch nejmenších detailů je nutno smeknout. Takovou vizuální identitu Louskáček ještě neměl a největší dík za ni patří právě Lumírovi, který je na tom posledním vizuálu uveden tím nejmenším písmem. Díky Lumíre! V článku můžete hlasovat, jak se vám letošní Louskáček líbil.

-

-

-

-

-

-

-

Lumír Kajnar popisuje vznik vizuálů takto:

Nový vizuální styl Louskáčka pro rok 2012 je zasazený na poli otevřenosti a transparentnosti. Za ta léta se na něj nabalila taková vrstva mýtů, jak to v něm „doopravdy“ funguje, že mi přišlo dobré přesadit ho a pozorovat, jak se chytí. Protože i šeptanda rozhoduje, jestli něco někam poslat nebo ne.

Původně jsem chtěl prezentovat další ročník úplně jinak, ale potřeba získat si důvěru u lidí z branže byla silnější. Cítil jsem důvod ji ztvárnit. Hodiny jsem zpovídal organizátory soutěže, abych se dokonale seznámil s jednotlivými procesy: co se děje s pracemi, které tam pošlu; jak probíhá samotné hlasování poroty; za co se utrácejí peníze sponzorů a přihlašovatelů atd.

Zvědavost byla mou největší motivací, promítám ji do vizuálů a posílám dál. Mě, stejně jako lidi obecně, prostě zajímá nejen to, kdo vyhrál, ale i jak soutěž probíhá.

Vím, že ohlášení vítězné práce každoročně doprovázejí silné emoce, které vyvolávají obdiv, údiv i spekulace. Komunikace letošního ročníku se proto zklidnila, nezobecňuje představy o kreativitě, nevytváří nové, světlé zítřky, spíše se dívá do sebe a staví na spolupráci. Čtenářům nabízí rozptýlení předsudků, pohled do zákulisí a malou rehabilitaci prapůvodního poslání reklamy – informovat.

Strohá fakta by asi byla příliš nudná, ostatně lze je vyčíst na webu ADC, tak jsem je překreslil do schémat, s nimiž si lze vyhrát. Žádné copy/paste, každý inzerát začínám čistým papírem, přitom je pořád co říct. Nakreslit fixkou každý motiv zvlášť, v několika verzích, pak ho skenovat a upravovat v počítači sice není moc efektivní, ale to nevadí, vždyť jde o kreativní soutěž – veletrh nápadů.

-

Aktualizováno 30. ledna 2012: Lumír Kajnar dnes představil pátý a poslední kousek ze série. Má název „Jak ještě stihnout Louskáčka“ a hezky přehledně připomíná, že deadline je již zítra.

-

Aktualizováno 6. března 2012: Lumír představil nový vizuál, který prezentuje letošní nadměrnou úrodu přihlášek a srovnává ji s předchozími ročníky.

-

Aktualizováno 12. března 2012: Vizuál „Za koho půjdete na Louskáčka?“ a ukázka vstupenky:

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Aktualizováno 27. března 2012: Vizuál „Kdo stojí za logy sponzorů Louskáčka“:

-

Další informace najdete na webu Louskáčku.

Zdroj a foto:
Lumír Kajnar

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/louskacek-2012-kajnar.html

27.03.12

logo

Související články

Jednou větou…

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Jednou větou…

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Jednou větou…

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Jednou větou…

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Jednou větou…

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Radotín

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce