• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

Česká plážová kopaná má hravý logotyp od Jana Šabacha

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.75 (20 hlasů)

Česká plážová kopaná není narozdíl od klasické kopané tolik vidět a to ačkoli má svoje soutěže, poháry a dokonce reprezentaci. K většímu zviditelnění sportu a zejména k jeho důstojné prezentaci mezi sportovci i veřejností by mělo přispět nové logo a kompletní vizuální identita, jejíž autorem je grafický designér Jan Šabach.

„Jsem rád, že se vedení české plážové kopané nezaleklo pro jejich oblast netradičního řešení a doufám, že jim jejich nový vizuální styl pomůže získat víc fanoušků a sponzorů a k jejich zviditelnění ve světě,“ uvádí autor.


Explikace loga

Pláže, slunce, palmy, silueta fotbalisty ve výskoku nebo amatérsky působící kombinace všech. Většina log světových týmů plážové kopané je bohužel poměrně smutnou přehlídkou těchto okoukaných klišé. Tyto motivy mi nepřišly pro českou plážovou kopanou vhodné ze dvou důvodů. Za prvé by tato symbolika působila v českém kontextu nevěrohodně a druhé by jen zařadila nové logo mezi ostaní stejně nudná loga, ze kterých nikdo (snad kromě Beach Soccer Wordlwide) nevyčnívá.

Co mě ale v souvislosti s plážovou kopanou zaujalo, byla rychlost a zábava s jakou se hraje, změny pohybu hry, voleje a nůžky, hudba, „beach babes“ a vůbec celá podívaná, jakou plážová kopaná je. Výsledkem je jednoduché, typografické, ale hravé pohyblivé logo, které je zárověň výrazné a hrdé. Logo a celá vizuální identita je postavena na sportovním písmu Dres od českého typografa Vojtěcha Říhy. Barevná paleta vizuální identity je inspirována českou trikolórou a je kontrastní k tradičnímu prostředí, ve kterém se plážová kopaná hraje.

Grafický designér Jan Šabach vystudoval SPŠ grafickou v Praze, kulturologii na FFUK a Parsons School of Design na New School University v New Yorku obor grafický design. Od roku 1998 žije v USA a pracuje střídavě na volné noze (od roku 2016 pod hlavičkou Code Switch) a v grafických studiích. Specializuje se na tvorbu logotypů a korporátní identity a jeho práce získaly mnohá oborová ocenění.

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: codeswitchdesign.com

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.75 (20 hlasů)
Jan Šabach logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce