Česká republika se v současné době těší velkému rozmachu v kreativním a technologickém sektoru, díky čemuž se stává jedním z nejzajímavějších míst pro hledání zaměstnání v Evropě. Technologický průmysl zažívá boom a očekává se jeho masivní růst až na 2,34 miliardy dolarů. To vede k odhadovanému vzniku 15 000 nových pracovních míst ročně. Tento rychlý růst vedl k tvrdé konkurenci v oblasti získávání talentů, přičemž až 63 % IT společností uvádí, že má potíže s hledáním kvalifikovaných odborníků. Pro kreativní odborníky je tento nedostatek talentů jedinečnou příležitostí – prostředí s vysokou poptávkou, kde jsou specializované dovednosti velmi žádané a trh pohání inovace.
Hnací silou této změny je silný růst. Díky stabilní ekonomice a předpokládanému růstu HDP o 2,7 % v roce 2025 je země ideálním místem pro investice a růst. Velkým vítězem je sektor informačních a komunikačních technologií (ICT), kde se do roku 2030 očekává nárůst pracovních míst o 9,6 %, což je více než evropský průměr. Praha je stále místem pro podnikání s čistým výhledem zaměstnanosti (NEO) +11, ale Brno, neboli „moravské Silicon Valley“, a Ostrava se rychle stávají důležitými místy pro nové nápady. V těchto městech sídlí některé z největších technologických společností na světě, jako IBM, Red Hat, Avast a Honeywell, které vytvářejí živé prostředí, které přitahuje talenty z celého světa. Pro globální kreativní komunitu se angličtina stala hlavním obchodním jazykem v tomto odvětví, což usnadňuje zapojení profesionálů z celého světa.
To znamená, že pro kreativní typy s odpowiednimi dovednostmi existuje spousta skvělých kariérních příležitostí. Vzhledem k tomu, že společnosti bojují o nejlepší zaměstnance, jsou platy pro tyto specializované pozice velmi konkurenceschopné, což ukazuje, jak velká je v dnešní době hodnota digitálních znalostí. Například senior UI/UX designér může vydělat mezi 110 000 a 150 000 Kč měsíčně, zatímco středně pokročilý profesionál ve stejném oboru může vydělat mezi 80 000 a 110 000 Kč měsíčně. Motion designéři si také vydělají docela dobře, seniorní pozice jsou placeny 80 000 až 110 000+ Kč měsíčně. V rychle se rozvíjejícím odvětví 3D a her může seniorní umělec očekávat výdělek mezi 100 000 a 140 000 Kč. Video editoři s bohatými zkušenostmi obvykle vydělávají mezi 75 000 a 100 000+ Kč a dobře placené jsou i tradiční pozice v grafickém designu, kde seniorní designéři vydělávají 70 000 až 90 000+ Kč měsíčně.
Ale abyste v roce 2026 tyto pozice získali, budete potřebovat víc než jen obvyklý talent. Kreativní prostředí se mění díky třem velkým trendům, které spolu souvisejí. Úspěch tedy nespočívá v tom, že ovládáte jeden software, že? Spíše jde o to, abyste dokázali snadno pracovat se všemi těmito různými věcmi:
- Rozšíření pracovních postupů pomocí umělé inteligence: Univerzální integrace umělé inteligence, která nenahrazuje práci, ale je nepostradatelným partnerem pro spolupráci zabudovaným do každého kreativního nástroje.
- Rozšíření 3D v reálném čase: Mainstreamové přijetí dovedností a technologií, jako je ray tracing v reálném čase, které byly kdysi omezeny na špičkový herní průmysl a nyní pronikají do všech forem vizuálních médií.
- Ústřední role cloudové spolupráce: Nezbytná znalost platforem, které umožňují plynulou týmovou práci v reálném čase a nezávislou na místě, je trendem, který se upevnil globálním přechodem k hybridním modelům práce.
Základní dovednost pro rok 2026: AI jako kreativní kopilot
Do roku 2026 se AI z okrajové technologie stane základní a všudypřítomnou součástí světa kreativního softwaru. Nejedná se o nějakou vzdálenou předpověď, ale o realitu, která se rychle blíží. Více než 80 % kreativních společností po celém světě již AI využívá a v České republice se jejich počet za poslední rok ztrojnásobil. V zásadě očekáváme, že se AI stane běžnou součástí každodenních nástrojů, jako jsou e-maily, zprávy, moodboardy, úpravy videí, maskování obrázků a 3D animace.
Tato změna ovlivní způsob, jakým umělci a software spolupracují. AI nemá nahradit člověka, ale usnadnit mu práci tím, že převezme nudné a opakující se úkoly. Profesionálové se tak budou moci soustředit na důležité věci, jako je vymýšlení strategií, vyprávění příběhů a přijímání důležitých rozhodnutí. To již vidíme v praxi u nástrojů, jako je maskování pomocí AI v Adobe Lightroom, mastering hudby pomocí AI v LANDR a AI Animation Studio v Autodesk 3ds Max 2026, které dokáže generovat realistický pohyb na základě popisu chování. Tento nový způsob práce, kdy AI poskytuje surový materiál a lidský umělec vkládá vizi a vylepšuje výsledek, bude standardním pracovním postupem v roce 2026.
AI v praxi: příležitosti a právní nejistota
Česká vláda se do této technologické změny opravdu zapojila. Národní strategie pro AI z roku 2019 a finanční programy jako iniciativa TWIST (která nabízí až 30 milionů Kč na projekt) ukazují, že země má zájem o vývoj vlastních technologií AI, nejen o jejich používání. Tento proaktivní přístup podporuje přijetí AI, kterou již používá 41 % velkých českých podniků, převážně pro marketing a analýzu dat.
Tento rychlý nástup však narazil na překážku v podobě velké právní výzvy. V významném rozsudku z roku 2023 rozhodl Městský soud v Praze, že obraz vytvořený programem AI DALL-E není chráněn autorským právem. Soud uvedl, že aby bylo něco chráněno autorským právem, musí to být „jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti fyzické osoby“, což AI nedokáže. Textový podnět uživatele byl zamítnut jako pouhá „myšlenka“ nebo „téma“, které nejsou chráněny českým autorským zákonem.
To by mohlo představovat velké obchodní riziko. Společnosti po celé České republice investují spoustu peněz do marketingových kampaní, log a značkových aktiv generovaných umělou inteligencí, ale možná vytvářejí obsah, který nemohou vlastnit, licencovat ani bránit před konkurencí. Tato právní nejistota, když se zamyslíte nad obchodními důvody pro používání AI, vytváří novou a cennou specializaci. Soud uvedl, že obraz vytvořený s pomocí AI může být chráněn, pokud je „převážně výsledkem původního zadání, které je jedinečnou tvůrčí činností autora“. Tento jemný rozdíl vytvořil poptávku na trhu nejen po lidech, kteří umí napsat jednoduché zadání, ale také po „právně obhajitelných tvůrcích AI“. Tito odborníci se seznámí se sofistikovaným procesem vícestupňového zadávání podnětů, pracovních postupů typu „obraz k obrazu“ a ruční postprodukce v nástrojích, jako je Photoshop. Budou také schopni dokumentovat své jedinečné tvůrčí volby v každém kroku. Jejich hodnota spočívá ve schopnosti proměnit právní riziko v solidní aktivum duševního vlastnictví, což je dovednost, kterou české podniky do roku 2026 budou opravdu potřebovat.
Nové základní dovednosti v oblasti AI pro rok 2026
Aby se kreativci v tomto novém prostředí prosadili, musí si osvojit řadu dovedností souvisejících s AI, které přesahují pouhé používání této technologie:
- Sofistikované prompt engineering: Jedná se o evoluci od jednoduchého „promptera“ k „AI whispererovi“. Zahrnuje zvládnutí umění strukturovat komplexní, vícevrstvé prompty, používání negativních promptů k eliminaci nežádoucích prvků a jemné doladění parametrů, aby AI směřovala k přesné kreativní vizi, namísto pasivního přijímání jejího prvního výstupu.
- Etické a kritické hodnocení: V souladu s nařízením EU o umělé inteligenci musí odborníci disponovat znalostmi umělé inteligence, aby mohli kriticky posuzovat obsah generovaný strojem. To znamená rozvíjet schopnost rozpoznat algoritmické zkreslení, faktické halucinace a technické artefakty a zajistit, aby všechny výstupy byly v souladu s právními předpisy, etickými zásadami a standardy značky.
- Kurátorství a postprodukce: Nejúčinnějším pracovním postupem je spolupráce člověka a stroje. AI generuje nepřeberné množství možností, ale k výběru, kombinaci a zdokonalení těchto surových prvků do finálního produktu je zapotřebí vkus, zkušenosti a dovednosti lidského umělce. To znovu zdůrazňuje trvalý význam tradičních dovedností v sadě Adobe a dalších nástrojích pro dokončování.
- Nezávislost na nástrojích AI: Na trhu je k dispozici široká škála modelů, z nichž každý má své jedinečné přednosti. Kreativní pracovník v roce 2026 nemůže být specialistou na jednu věc. Musí rozumět tomu, kdy použít Midjourney pro umělecký výraz, DALL-E pro koncepční ilustrace, Runway nebo Sora pro tvorbu videí atd. a vybrat optimální nástroj pro každý konkrétní kreativní úkol.
Podrobný pohled na softwarovou sadu pro rok 2026 podle oborů
Pokud jde o design uživatelského rozhraní a uživatelské zkušenosti, jeden nástroj prakticky ovládl trh: Figma. V České republice je to nejpoužívanější platforma díky živé a aktivní komunitě „Friends of Figma Czech Republic“, která pravidelně pořádá vyprodané akce a workshopy v Praze i Brně. Toto přijetí zdola se odráží i na trhu práce, kde je znalost Figma nyní prakticky nutností pro pozice UI/UX i podobné pozice, jako je grafický design a správa sociálních médií. Úspěch platformy spočívá v zaměření na spolupráci v reálném čase založenou na cloudu, která umožňuje celým týmům pracovat na stejném souboru současně, čímž se eliminují problémy s kontrolou verzí a zrychluje se zpětná vazba.
Jakmile bude rozhraní vyřešeno, hlavní důraz v produktovém designu do roku 2026 bude kladen na budování a údržbu škálovatelných designových systémů. Tyto systémy jsou v podstatě jediným zdrojem pravdy pro digitální přítomnost značky a obsahují všechny opakovaně použitelné komponenty, designové tokeny (barvy, typografie) a pokyny pro použití. Stále důležitější je mít nástroje, které tento proces dokážou spravovat. Supernova, český startup, je v této oblasti velkým jménem. Má platformu, která propojuje návrhy Figma s vývojovými pracovními postupy a automatizuje proces dokumentace a generování kódu, aby vše zůstalo konzistentní, i když pracujete ve velkém měřítku.
Tvůrčí proces začíná dlouho předtím, než se do Figma vloží první pixel. Když poprvé pracujete na nápadech, mapujete uživatelské cesty a vytváříte wireframy, jsou nezbytné nástroje pro digitální whiteboarding. Miro má jasnou výhodu a je jasnou volbou, protože týmům poskytuje „nekonečné plátno“, na kterém mohou v reálném čase sdílet nápady. Je hluboce integrován do celého ekosystému projektového řízení, včetně Jira, Asana, Slack a samotného Figma, takže je ústředním bodem pro rané fáze designového myšlení. Tento kolaborativní cloudový pracovní postup, který byl kdysi specifický pro design digitálních produktů, je nyní standardem pro všechny kreativní profesionály. Do roku 2026 budou všichni designéři, ilustrátoři nebo marketéři, kteří nebudou schopni efektivně pracovat v sdíleném digitálním prostoru v reálném čase, ve velké nevýhodě, protože jejich pracovní postup bude považován za neefektivní a nekompatibilní s moderními týmovými strukturami.
Motion graphics a 3D grafika: revoluce v reálném čase
Hlavní součástí motion graphics stacku je stále Adobe After Effects, který je průmyslovým standardem pro 2D animaci, vizuální efekty a kompozici. V pracovních inzerátech pro motion designéry v Praze je After Effects vždy uveden jako nezbytná dovednost, a to díky svým výkonným nástrojům a především díky tomu, jak dobře spolupracuje s dalšími programy Adobe, jako jsou Premiere Pro a Illustrator, prostřednictvím Dynamic Link.
Když však do mixu přidáte motion graphics, vznikne opravdu zajímavá křižovatka mezi dvěma výkonnými aplikacemi:
- Cinema 4D: Tento software vyvinutý společností Maxon je již dlouho nepostradatelným nástrojem pro studia zabývající se pohyblivou grafikou. Jeho reputace je založena na bezkonkurenční síle a snadném použití sady nástrojů MoGraph, která umožňuje komplexní animaci tisíců objektů pomocí procedurálních ovládacích prvků. Profesionálové také oceňují jeho stabilní, parametrický a nedestruktivní pracovní postup. Jeho hlavní nevýhodou je vysoká cena předplatného.
- Blender: Tato bezplatná aplikace s otevřeným zdrojovým kódem se vyvinula v opravdovou produkční sílu. Je široce chválena za své vynikající nástroje pro modelování polygonů a tvrdých povrchů, vysoce univerzální systém založený na uzlech a výkonný vestavěný renderer Cycles, který dokáže vytvářet fotorealistické výsledky neuvěřitelnou rychlostí. Odrážející rostoucí přijetí v oboru, pracovní inzeráty v Praze nyní často uvádějí Blender jako klíčovou výhodu vedle Cinema 4D.
Nejde o jednoduchou volbu „buď, anebo“. Nejlepší motion artist roku 2026 bude někdo, kdo umí využít obě platformy na maximum. Může použít úžasné modelovací nástroje Blenderu k rychlému vytvoření komplexního 3D asset, exportovat jej do Cinema 4D, kde jej animuje pomocí efektivního systému MoGraph, a možná jej dokonce vrátí zpět do Blenderu pro rychlejší finální renderování pomocí Cycles. Schopnost přizpůsobit se a použít nejlepší nástroj pro každou fázi procesu znamená, že můžete efektivněji dodávat práci vyšší kvality, což vám dává skutečnou výhodu na trhu práce.
Pro specializovanější 3D práci, zejména v rychle se rozvíjejícím herním průmyslu v České republice, budete potřebovat Autodesk Maya pro animaci postav, ZBrush pro organické modelování a Substance Painter pro fotorealistické texturování. V oblasti 3D je největší technologickou změnou přechod k renderování v reálném čase. Inovace jako Neural Ray Tracing v architektonickém softwaru Enscape 2026 a Adaptive Ray Tracing v 3ds Max 2026 eliminují dlouhé čekání spojené s tradičním renderováním. Tyto technologie umožňují umělcům a klientům získat okamžitou fotorealistickou zpětnou vazbu, což zcela mění způsob práce v oblastech jako vizualizace, produktový design a hry.
Videoprodukce a postprodukce: souboj NLE
Do roku 2026 bude trh profesionální videostřihové techniky skutečným soubojem dvou gigantů:
- Adobe Premiere Pro: Největší síla Premiere Pro, dlouhodobého standardu v oboru, spočívá v jeho hluboké integraci do Adobe Creative Cloud. Schopnost plynule přesouvat data mezi aplikacemi Premiere Pro, After Effects (pro pohybovou grafiku), Audition (pro mixování zvuku) a Photoshop pomocí Dynamic Link vytváří výkonný, jednotný ekosystém. Je známý svým flexibilním, přizpůsobitelným uživatelským rozhraním a je podporován rozsáhlou knihovnou pluginů a tutoriálů třetích stran. Funguje na základě předplatného, což může představovat významné průběžné náklady.
- DaVinci Resolve: Původně specializovaný high-end systém pro barevné korekce se Resolve agresivně vyvinul v impozantní komplexní řešení pro postprodukci. Nyní zahrnuje výkonné funkce pro střih (stránka Edit), vizuální efekty (stránka Fusion) a profesionální mixování zvuku (stránka Fairlight) přímo v jedné aplikaci. Jeho funkce barevného korekce založené na uzlech zůstávají nesporným lídrem v oboru a daleko převyšují panel Lumetri v Premiere v hloubce a kontrole. Revoluční obchodní model Resolve, který nabízí pozoruhodně výkonnou bezplatnou verzi a doživotní licenci pro verzi Studio za cenu přibližně jednoho ročního předplatného Adobe CC, je velkým lákadlem pro freelancery a malá studia. Navíc, protože byl od základu navržen pro akceleraci GPU, mnoho uživatelů hlásí výrazně plynulejší přehrávání záběrů ve vysokém rozlišení a výrazně rychlejší export ve srovnání s aplikací Premiere Pro, která je více závislá na CPU.
DaVinci Resolve je revoluční aplikace. Je to vše v jednom, takže nemusíte přecházet mezi různými aplikacemi, což zvyšuje efektivitu a stabilitu. Pokud jste tvůrcem pracujícím samostatně nebo v malém týmu, je Resolve díky svému úžasnému výkonu, špičkovým nástrojům pro práci s barvami a nižší ceně skvělou volbou. Ačkoli díky své tradici a ekosystému si Premiere Pro udrží svou pozici, do roku 2026 budou videoeditoři, kteří znají pouze Premiere Pro, v nevýhodě oproti profesionálům, kteří používají také DaVinci Resolve.
Kromě těchto profesionálních platforem vytvořila obrovská popularita krátkých vertikálních videí na TikToku a Instagram Reels poptávku po nových dovednostech. Nyní je pro každého freelance video editora v Praze téměř nezbytné ovládat editory zaměřené na mobilní zařízení, jako je CapCut, které kladou důraz na rychlost a efekty specifické pro sociální média.
Grafický design a design značky: hybridní dovednosti
Role grafického designéra se v roce 2026 výrazně změní. Stává se specializovanější a vyžaduje kombinaci různých softwarových dovedností. Základem zůstává Adobe Creative Suite. Pro práce, které vyžadují značné technické dovednosti, jako je komplexní úprava fotografií, vektorová ilustrace a tisková sazba (DTP), jsou stále nezbytnými nástroji Photoshop, Illustrator a InDesign. Tyto dovednosti jsou uvedeny jako základní v popisu většiny tradičních pracovních pozic v grafickém designu v Praze.
V dnešní době to však nestačí. První další vrstva je kolaborativní digitální design. Jak všichni víme, grafici dnes musí ovládat Figma, zejména při práci na digitálních značkových aktivech, při přispívání do designových systémů nebo při spolupráci s týmy UI/UX a webového vývoje. Druhá vrstva je určena pro rychlé vytváření obsahu. Pokud vaše marketingové oddělení nebo tým sociálních médií potřebuje rychle produkovat velké množství obsahu, je dnes nutností ovládat platformy jako Canva. I v případě seniorních pozic v grafickém designu se v pracovních inzerátech v Praze často uvádí Canva jako něco, co je třeba umět nebo co je výhodou, protože díky ní je realizace kampaní mnohem rychlejší a jednodušší.
Vyvíjí se také spousta nových, jednoduchých nástrojů pro konkrétní úkoly. Například univerzální grafický program online Snappa umožňuje i lidem, kteří nejsou designéři, vytvořit z šablon během několika minut profesionálně vypadající obsah pro sociální sítě. Nástroje jako Vectr zase nabízejí úpravy vektorů a tvorbu log pomocí umělé inteligence přímo v cloudu, díky čemuž jsou základní designové úkoly dostupnější pro všechny.
Softwarové prostředí se neustále mění, a proto bude práce „grafického designéra“ do roku 2026 zahrnovat několik různých typů činností:
- Návrhář značkového systému: Vysoce technická role zaměřená na budování a údržbu škálovatelných designových systémů, především pomocí nástrojů Figma a Illustrator.
- Marketingový a obsahový designér: Rychlá role zaměřená na produkci velkého množství trendového obsahu pro digitální kampaně, především s využitím nástrojů Canva, Figma a Adobe Express.
- Specialista na tisk a balení: Role zaměřená na řemeslnou zručnost a hluboké technické požadavky tiskové produkce, především s využitím nástrojů InDesign, Photoshop a Illustrator.
Aby byli designéři úspěšní, musí myslet mimo zaběhnuté koleje. Nejžádanějšími profesionály budou ti, kteří budou mít „T-profil“ – to znamená, že budou mít hluboké odborné znalosti v jedné z těchto specializací a zároveň široké funkční znalosti nástrojů používaných v ostatních.
Zvláštní zaměření: Silná stránka herního průmyslu
Český herní průmysl je významnou součástí globální kreativní ekonomiky a jedním z nejdůležitějších kulturních exportů země. Většinu svých příjmů, přes 95 %, generuje z mezinárodního prodeje. Tento živý sektor se za posledních pět let zdvojnásobil a nyní zaměstnává více než 2 300 lidí ve 135 studiích.
Odvětví tvoří směsice velkých, světově proslulých vývojářů a úspěšné nezávislé scény. Hlavními vývojovými centry jsou Praha a Brno, kde sídlí velká jména jako Bohemia Interactive (série Arma), Warhorse Studios (Kingdom Come: Deliverance), 2K Czech (série Mafia), SCS Software (Truck Simulator) a Wargaming (World of Tanks). Vedle nich pomáhají udržovat rozmanitost a kreativitu tohoto odvětví také velká nezávislá studia, jako je Amanita Design (Samorost, Machinarium), a vývojáři mobilních her, jako je Madfinger Games.
Pokud chcete v tomto odvětví získat práci, budete potřebovat specializovaný technický software.
- Herní enginy: Základní znalost jednoho ze dvou hlavních herních enginů je nezbytná. Nabídky práce pro 3D umělce v České republice trvale uvádějí jako základní požadavek zkušenosti s prací v Unity nebo Unreal Engine.
- Pipeline pro tvorbu 3D assetů: Umělci musí ovládat standardní pracovní postupy 3D produkce. To zahrnuje modelování v Autodesk Maya nebo Blender, high-poly sculpting pro detaily v ZBrush a tvorbu fotorealistických textur v Substance Painter.
- Specializace rolí: Odvětví zaměstnává specialisty, nikoli generalisty. Pro získání pozornosti je rozhodující silné portfolio prokazující odborné znalosti v konkrétní oblasti. Inzeráty českých studií požadují specializované umělce zbraní, specialisty na vozidla, vedoucí umělce prostředí a 3D animátory, z nichž každý má odlišné zaměření a dovednosti.
- Imersivní technologie (VR/AR): Konvergence herních technologií s virtuální a rozšířenou realitou je významným růstovým vektorem. Globální trh s VR se rychle rozšiřuje a nachází uplatnění ve zdravotnictví, školení a práci na dálku. Česká studia, jako jsou Neronian Studios a Paper Bunker, již aktivně vyvíjejí platformy pro AR/VR, což signalizuje rostoucí poptávku po kreativních pracovnících se zkušenostmi v tvorbě imersivního obsahu, která se do roku 2026 ještě zintenzivní.
Závěr
Český trh kreativní práce v roce 2026 bude místem plným příležitostí, ale bude potřebovat lidi, kteří se umí přizpůsobit a jsou technicky zdatní. Éra specialistů na jeden nástroj se chýlí ke konci. Aby byli kreativní pracovníci úspěšní, musí přijmout model dovedností ve tvaru písmene T, což znamená, že by měli kombinovat hluboké odborné znalosti v jedné klíčové disciplíně s širokými funkčními kompetencemi v sousedních technologiích. Nejdůležitější z nich jsou AI kopiloti, kolaborativní cloudové platformy a 3D pracovní postupy v reálném čase. Pokud chcete uspět, musíte předvést víc než jen své nejlepší finální obrázky. Musíte ukázat, jak celý proces funguje. Měli byste zahrnout odkazy na kolaborativní projekty Figma, ukázat hybridní 3D pracovní postupy, které využívají to nejlepší z více aplikací, a vysvětlit, jak lze AI chytře využít jako kreativního partnera, nikoli jen jako generátor obsahu.
Klíčové nástroje pro rok 2026 lze shrnout podle oborů:
- Pro UI/UX design je základním požadavkem ovládání Figma, doplněné o kolaborativní whiteboarding v Miro. Klíčovou dovedností je schopnost spravovat a škálovat designové systémy.
- Pro motion graphics je nejcennější hybridní znalost Adobe After Effects, Cinema 4D a Blender. Cloudová spolupráce probíhá na platformách jako Frame.io, kde jsou klíčovými dovednostmi renderování v reálném čase a kombinování silných stránek různých 3D aplikací.
- Pro 3D umění a hry standardní pipeline zahrnuje Maya, Blender, ZBrush a Substance Painter. Specializace v niche oblasti, jako je environmentální nebo charakterové umění, spolu se zkušenostmi s vývojem VR/AR, je to, co odlišuje kandidáty od ostatních.
- Pro videoprodukci musí editoři ovládat DaVinci Resolve i Adobe Premiere Pro. Nejžádanější dovedností je efektivita pracovního postupu, zejména prostřednictvím all-in-one platforem a nástrojů s podporou AI pro úkoly jako barevné korekce.
- V grafickém designu zůstává základním nástrojem Adobe Suite, ale nyní se očekává také plynulá znalost programů Figma a Canva pro spolupráci a rychlé vytváření pracovních postupů. Novou klíčovou dovedností je schopnost kurátorovat obsah generovaný umělou inteligencí způsobem, který je právně obhajitelný, a aplikovat jej na systémové branding.
A protože se technologie neustále mění, musíte své dovednosti neustále aktualizovat. Celoživotní učení není jen klišé, je to skutečně nezbytné pro vaši kariéru. Je velmi užitečné zapojit se do místních profesních komunit, jako jsou setkání Friends of Figma Czech Republic nebo velké konference v oboru, jako je Game Developers Session v Praze. Tato fóra jsou skvělá pro networking, sdílení dovedností a udržování se v obraze o nejnovějších trendech v rychle se měnícím odvětví.
Článek je součástí placené spolupráce. Děkujeme za podporu.