• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Rebranding Matcha Tea made by Insidea: moderní svěží brand pro super zdravý čaj

Matcha je prvotřídní japonský zelený čaj, který se servíruje v rámci tradičního obřadu. Čaj plný antioxidantů zaujal i Petra Patočku, který jej začal dovážet do ČR a postupně i do Evropy. Aby si benefity matchy mohli dopřát všichni, a ne jen čajoví fajnšmekři, pro její přípravu používá obyčejný fitness shaker. Díky tomu je matcha hotová během chvilky a stala se tak moderní alternativou energetických drinků nebo jiných zdravých nápojů. Ve stejném duchu inovace a hravosti se nese nová vizuální identita a brand, který vytvořila agentura Insidea.

 Matcha byla dříve známá jen v úzké  komunitě spotřebitelů, kteří jsou zaměřeni na zdravé bio produkty, netradiční výrobky a kvalitu. V rámci expanze do Evropy i mezi širší vrstvy české veřejnosti potřebovala značka redesign. Ten provedla kreativní komunikační agentura Insidea, která citlivě připravila novou vizuální identitu a další změny celé komunikace brandu. Stěžejní částí redesignu byla změna vizuálního stylu, loga a formy komunikace tak, aby oslovily širší cílovou skupinu. Zároveň si měly zachovat nadčasový, svým způsobem konzervativní a moderní vzhled. V rámci celé realizace bylo třeba najít rovnováhu mezi moderním přístupem (od přípravy čaje až po jeho balení) a tradičním, v ČR stále ještě nepříliš známým produktem. Ve vizuálech bylo důležité komunikovat výhody čaje matcha, od přínosů pro zdraví až po sportovní a mentální výkonnost.

matcha_05_matcha_clanek

Zdroj: insidea.cz

Redesign: inspirace Japonskem, hravost díky kresbám

Při redesignu loga byl zachován motiv zenového neukončeného kruhu, který odkazuje k japonskému původu čaje a kaligrafii. Vzniklo i logo pro budoucí síť matcha čajoven – Matcha Point. Logotyp tvoří ručně psané znaky, které se také odkazují na japonskou tradici, ruční výrobu čaje i jeho přínos pro člověka.

Fotografie produktu jsou doplněny vtipnými kresbami – ilustracemi, které celou komunikaci odlehčují. Hravou formou informují o hlavních výhodách čaje matcha a prolínají se celou komunikací a stěžejními vizuály. „Nakopne fyzicky jako káva, inspiruje jako čaj, celá Insidea ji začala pít,“ shrnul kreativní ředitel Insidea Marek Říha hlavní výhody matchy. Výraznou barvu nápoje najdeme i v celé identitě. Barevnost zůstala zachována z původního loga – svěže zelená čaje, černá tuš a minoritní, o to však v kontextu výraznější, královská purpurová.

A co na to stále usměvavý kreativní ředitel Marek Říha? „Matcha je skutečně bomba energie a inspirace. Tuto její energii jsme zachytili v rámci celého brandu. Zpracovali jsme vizuální styl, navrhli sadu klíčových vizuálů, definovali koncepci focení produktu, postarali se o postprodukci fotek, napsali texty a vytvořili komunikaci značky“. Kromě toho agentura zpracovala ucelenou koncepci BTL materiálů a zároveň se podílí na doladění interiérů Matcha Pointů. Kompletně také redesignovala obaly všech produktů. S tím souviselo i nastavení produktové strategie, včetně revize názvů a kategorií produktů.

Zdroj: insidea.cz

„Matcha je dalším z našich business přátel, se kterými společně budujeme značku a zvyšujeme prodeje,“ dodal Říha.

Insidea je kreativní komunikační agentura, která pomáhá zákazníkům z řad B2B i B2C zvyšovat prodeje a povědomí o značce pomocí komplexní komunikační strategie. Další informace o Insidea a její filosofii „Business Friends Forever“ najdete na bff.insidea.cz.

Zdroj: insidea.cz

Insidea logo Marek Říha

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce