• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

CZ.Basketball

Dynamo design

Hodnocení redakce

Novému brandu českého basketbalu nějak nemůžu přijít na chuť. Ať už se jedná o název, tak samotné logo. Nejsem fanda toho, dávat si do názvu doménu (viz třeba MUNI) a ani moc nefandím té angličtině. Samotné logo má hezkou explikaci — spin, obroučka, svět basketbalu… Přesto mi ten oblouček navíc kolem míče nesedí. Je vidět, že se to Dynamo snažilo dohnat skvělými aplikacemi loga, však mají také skvělé zkušenosti s Českým volejbalem. Po řemeslné stránce není co vytknout. Nutno ještě dodat, že to, co měla federace doposud, bylo ještě o level níže a je dobře, že se redesignovalo a sjednocovalo. Nikde není napsáno, že se každé logo musí líbit všem.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
3.7
Sending
Hodnocení čtenářů
2.33 (48 hlasů)

Česká basketbalová federace zavádí novou značku CZ.BASKETBALL. Nový brand si klade za cíl komunikačně sjednotit český basketbal a podpořit jeho vnímání jako životního stylu. Autorem loga a vizuálního stylu CZ BASKETBALL je grafické studio Dynamo design. Na celém projektu spolupracovala Česká basketbalová federace s agenturou Raul.

Pro studio Dynamo design je to po Českém volejbalu a Sokolu další zkušenost s klientem ze sportovního prostředí. Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou. Pokud se oprostíme od čistě basketbalového vnímání, můžeme v logu vidět prstenec „planety basketbal“.

„Je to pro nás významný krok, jak basketbalu získávat pozornost i mimo palubovku. Na změně jsme pracovali opravdu dlouho a všechny kroky společně s agenturami promýšleli.“
Miroslav Jansta, předseda České basketbalové federace

Na adrese cz.basketball jsou uvedeny hlavní důvody k přechodu na novou značku doplněné o zajímavá videa nebo třeba vizuální vývoj českého basketbalu. V průběhu září pak bude spuštěn nový hlavní web českého basketbalu. V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou vycházet z vizuální identity CZ BASKETBALL a postupně sjednotí celý basketbal.

Původní logo

Nové logo

Explikace

Jan Šlégr, Dynamo design

„Základem nové identity značky je logo s centrálním motivem míče, jehož stylizace spojuje několik významů. Obroučka a zároveň symbol spinu, rotace znázorňuje dynamiku hry i propadnutí míče košem při přesné střele, zatímco nakloněná osa míče odkazuje na svět, který se točí kolem basketbalu. Motiv je doplněn charakteristickou typografií, která se uplatňuje nejen ve značce, ale i ve všech komunikačních materiálech.

Graficky ucelený a účelný systém podznaček, navázaný na základní značku CZ.BASKETBALL, bezproblémově sjednocuje různorodé aktivity na všech úrovních od reprezentace přes nejvyšší ligové soutěže a 3×3 až po výchovu mládeže. Celou strukturu doplňuje lifestylová značka CZBSKT, jejíž potenciál se naplno projeví především v merchandisingu.“

Písmo:

  • Druk, autor Berton Hasebe, písmolijna Commercial Type

Tým:

  • Martin Holub (creative director)
  • Jan Šlégr (senior graphic designer, art director)
  • David Polcar (graphic designer)
  • Zdeněk Šejdl (DTP)
  • Dana Felgrová (project management)

Studio Dynamo design používá k distribuci manuálu jednotného vizuálního stylu značky CZ.BASKETBALL službu BrandCloud.

Ukázky vizuálního stylu

Další práce Dynamo design

Český volejbal

Česká obec sokolská

Zdroj a foto: dynamodesign.cz

Hodnocení redakce

Novému brandu českého basketbalu nějak nemůžu přijít na chuť. Ať už se jedná o název, tak samotné logo. Nejsem fanda toho, dávat si do názvu doménu (viz třeba MUNI) a ani moc nefandím té angličtině. Samotné logo má hezkou explikaci — spin, obroučka, svět basketbalu… Přesto mi ten oblouček navíc kolem míče nesedí. Je vidět, že se to Dynamo snažilo dohnat skvělými aplikacemi loga, však mají také skvělé zkušenosti s Českým volejbalem. Po řemeslné stránce není co vytknout. Nutno ještě dodat, že to, co měla federace doposud, bylo ještě o level níže a je dobře, že se redesignovalo a sjednocovalo. Nikde není napsáno, že se každé logo musí líbit všem.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
3.7
Sending
Hodnocení čtenářů
2.33 (48 hlasů)
Dynamo design Jan Šlégr logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce