• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Loga

PBW Group

Alena Nováková

Hodnocení redakce

Oproti původnímu logu je to jednoznačně krok správným směrem. Hrátky se slovíčkem „up“ ve slově group jsou oblíbené (například nedávný redesign ZFP Group). V případě PBW Group je linka hezky využita pro další značky ve skupině, které nový vizuální styl sjednocuje. Příjemně působí i nová barevnost.

Ačkoli blízkost jednotlivých znaků je záměrem, trochu se celý text slévá dohromady. Poněkud v kontrastu je široké prostrkáním znaků „g“ a „r“ versus ukousnutý znak „w“.

Celkově působí vizuální styl čistým dojmem. Navržený pattern vypadá zajímavě a určitě by se z něj rámci aplikací dalo vytáhnout i více. Škoda je prezentace vizuálů na poněkud oldschool mockupech.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
2.8
Sending
Hodnocení čtenářů
2.26 (27 hlasů)

Společnost PBW Group má nové logo a vizuální styl. Nový logotyp PBW Group si pohrává s posledními dvěma písmenky ve slově „group“. Linka nad textem má znamenat posouvání hranic výše a růst. Logo nově doplňuje claim „We help to grow“. Autorkou je designérka Alena Nováková.

Ryze českou rodinnou firmu založili manželé Parisovi v roce 2006 a během několika let z ní vybudovali etablovanou stavební společnost, která se rozrostla o další divize – PBW Interiors, PBW Inovations, PBW Concrete a PBW Service. Součástí vizuálního stylu je i design jednotlivých značek, které nový vizuální styl sjednocuje. Hlavní náplní společnosti je realizace stavebních dodávek a fitout interiérů na míru. V novém designu jsou nově i veškeré tiskoviny firmy, vizitky, web, formuláře či design architektonických výkresů, stejně tak i oblečení na stavbu apod.

„Naše původní logo mělo ve znaku Eiffelovu věž jako paralelu k našemu příjmení, divize Interiors pak například motiv závěsů. Nová vizuální identita celý koncept sjednotila, propojila a hlavně zmodernizovala.”
Michal Paris, spolumajitel PBW Group

Původní logo

Nové logo

Explikace

Alena Nováková, designérka

„Vycházeli jsme především z toho, čeho chce firma v dalších obdobích dosáhnout. Firemní design musí odrážet obchodní záměry firmy a žádaný brand positioning, zároveň by se měl stát základem pro konzistentní a lákavou marketingovou komunikaci.

Do designu jsme chtěli přenést esenci firmy samotné, kterou charakterizuje důraz na práci s lidmi, procesní řízení, organizovanost a rozdělení kompetencí. Zároveň zde byl i samozřejmý požadavek na zvýšení atraktivity brandu, aby se PBW Group mohla účastnit významných mezinárodních zakázek. Korporátní identitu a image značky bylo proto nutné osvěžit a zmodernizovat.

Původní logo mělo několik “neduhů“ jdoucích proti novému obchodnímu směru – tmavá konzervativní barevnost působí ponuře, jemné tenké písmo slabě, velká písmena odkazují spíše na korporátní, bankovní instituce.

Firma PBW Group je kreativní, hravá, nebojí se náročných a složitých zakázek. Se svými zaměstnanci a spolupracovníky udržuje úzký vztah a věnuje se jejich rozvoji. Bylo důležité, aby se tento „feeling“ odrazil i na vnější komunikaci.

S tím souvisí zvolená barevnost. Nová oranžová apeluje na obor stavitelství, jedná se rovněž o jemný odstín červené, který symbolizuje „zapálení“ pro řemeslo, zapálení pro hru. Azurová naproti tomu asociuje byznys – tedy nepostradatelné kvality proto, jak být procesní, mít věci dobře promyšlené i spočítané. Obě barvy spolu propojují rozumovou vs. emocionální složku byznysu.

Malá písmena těsně u sebe zdůrazňují to, že firma drží při sobě a má uvnitř silné vazby mezi lidmi. Zároveň je přátelská a otevřená. Linka “UP” je už o zmiňovaném posouvání hranic výše, a to jak uvnitř firmy, tak z pozice klienta. Realizace PBW Group klienty posouvají výše díky naprosto preciznímu řemeslnému zpracování. Typ kulatého a geometrického písma posiluje obě myšlenky, svou výraznou tloušťkou pak pomáhá dodat sílu a stabilitu image značky.

Vážím si spolupráce s PBW Group a jejich důvěry. Mít možnost podílet se na posunu jejich vizuální prezentace pro mne bylo velkou ctí a zábavou.“

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: pbwgroup.cz, Alena Nováková

Hodnocení redakce

Oproti původnímu logu je to jednoznačně krok správným směrem. Hrátky se slovíčkem „up“ ve slově group jsou oblíbené (například nedávný redesign ZFP Group). V případě PBW Group je linka hezky využita pro další značky ve skupině, které nový vizuální styl sjednocuje. Příjemně působí i nová barevnost.

Ačkoli blízkost jednotlivých znaků je záměrem, trochu se celý text slévá dohromady. Poněkud v kontrastu je široké prostrkáním znaků „g“ a „r“ versus ukousnutý znak „w“.

Celkově působí vizuální styl čistým dojmem. Navržený pattern vypadá zajímavě a určitě by se z něj rámci aplikací dalo vytáhnout i více. Škoda je prezentace vizuálů na poněkud oldschool mockupech.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
2.8
Sending
Hodnocení čtenářů
2.26 (27 hlasů)
Alena Nováková logo

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce