• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Jak se vám líbí nové logo Xerox?

Xerox logoJak se vám líbí nové logo Xerox?

Nová vlna 3D logotypů nabývá na síle. Ke společnostem jako Vodafone, AT&T, Sony Ericsson se koncem loňského roku přidala také společnost Xerox, která představila svoje nové 3D logo. Jedná se o svěží vítr anebo slepou vývojouvou větev? Na názor jsme se zeptali člena Unie grafického designu Libora Klečka z Mowshe. Hlasujte také vy, jak se vám nové logo líbí.

Autorem nového loga společnosti Xerox je Interbrand:
Xerox logo

Staré logo pochází od společnosti Chermayeff & Geismar
Xerox logo

Ukázka 3D logotypů. Jak se vám líbí? Hlasujte pod článkem
Loga 3D
li6or klečekLi6or Kleček, directiv creator mowshe, člen Unie grafického designu:

O chystaném novém Základ pro značku firmy Xerox, tak jak jsme ji do nedavné doby znali, vytvořila firma Chermayeff & Geismar v roce 1961. Vzhledem k tomu, že značka vydržela s drobnými obměnami až do roku 2007 troufám si tvrdit, že autor/autoři odvedli dobrou práci.

Značka byla z písmen, která tvarem odkazují na písma té doby (např. písmo Optima od Hermanna Zapfa z roku 1958). Přesto nemám pocit, že by značka působila zastarale či nemoderně. Navíc kombinace značky s digitalně „rozbitým“ písmenem „X“, které se začalo používat kolem roku 1994, potvrdilo můj pocit, že existuje cesta jak značku modernizovat a zároveň zachovat původní tvar značky jako symbol kontinuity a tradice.
Současný redesign značky Xerox od firmy Interbrand nepovažuji za šťastný ze dvou důvodů:

1/ zvolený font je tvarově i barevně velmi blízký firmám, které podnikají v podobném oboru a tím se snižuje odlišitelnost značky a výrobků firmy od konkurence.

2/ plastický efekt u značek je již za svým zenitem a firma za jakou Xerox považuji, by měla být tvůrcem nových trendů. Tedy přicházet s novými nápady a ne lacině napodobovat.

Nechci být špatným prorokem, ale obávám se, že do 2–3 let uslyšíme znovu o redesignu značky, nebo v horším případě o úpadku firmy, se kterou se tak krásně „xeroxovalo“.

Zdroj:
Brand New
Interbrand
Chermayeff & Geismar

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/xerox-nove-logo.html

13.02.08

logo

Související články

Jednou větou…

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Jednou větou…

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Jednou větou…

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Jednou větou…

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Jednou větou…

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Radotín

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce