• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

„Všude tam, kde chcete být“ – značka Visa bez žlutého zobáčku

Visa„Všude tam, kde chcete být“ – značka Visa bez žlutého zobáčku

Jedna z nejvíce uznávaných a silných značek se mění. Celosvětová digitální platební síť Visa změnila svůj slogan a nadále se chce prezentovat i novým upraveným logem bez charakteristické žluté patky na počátečním písmenu V. Dovedli by si lidé, kteří kdysi směňovali zboží, vůbec představit, že jednou bude k zaplacení stačit jen mávnutí?

-

-
Původní logo a jeho varianty. Zdroj: visa.com

-
Nové logo. Zdroj: visa.com

 

Visa International Service Association byla založena 1958

Visa se sídlem v San Franciscu v Kalifornii má velké ambice, chce nabídnout své služby opravdu všude. Díky mobilním telefonům, internetu a novým možnostem v nabídce se to společnosti úspěšně daří. Největší světová síť elektronických plateb slouží spotřebitelům, podnikům, finančním institucím i orgánům státní správy ve více než 200 zemích světa.

 

 

Jak se nové logo líbí profesionálům?

-Evoluce značky VISA se mi líbila až do roku 2006, kdy se dost odvážně zbavila barevných pruhů a ponechala jen samotný nápis s jemnou barevnou záložkou – možná, že právě ta v malých velikostech nemusela být dobře vidět a mohla být jedním z důvodů letošního dalšího faceliftu.

Jenže ten, zcela zbavující značku od druhé barvy, mi připadá nezajímavý a fakt to nezachrání ani samoúčelný (nenápadný) gradient. Sbohem oblíbená značko.

- Celkové hodnocení: Palec dolů

Jan Andersson
andersson.cz

Zdroj fotografie: linkedin.com

-Docela mě to překvapilo. S ohledem na vývoj, je podle mě opuštění barevnosti nejodvážnějším zásahem a mě by zajímaly důvody. Logo Visa potkáváme denně vytržené z jeho korporátního kontextu, většinou na produktech které mají vlastní vizuální identitu, nebo společně s dalšími tvoří jakýsi kód podpory, “vyberu tady/nevyberu”.

Pokud bylo cílem logo udělat méně nápadné, pak se to povedlo celkem dobře. Estetiku neřeším. Za předpokladu, že mají úpravy nějaký rozumný důvod, jsem pro zjednodušení a spíš se mi to líbí.

- Celkové hodnocení: Palec nahoru

Martin Jedlička
martin-jedlicka.cz

Zdroj fotografie: facebook.com

-Příliš časté rebrandingy nejsou vždy nejlepší odpovědí na potřebu upozornit na produkt. U poslední změny podoby Visa mam pocit zbytečnosti a prázdného gesta pod neveřejným jménem „lepší nějaká vlna než žádná“.

Pravda neviděl jsem, kam změna zasahuje v celé komunikaci značky, ale pokud je úprava loga to hlavní, jsou to malé a drahé vlnky v umyvadle…

- Celkové hodnocení: Palec dolů

Jiří Toman
toman-design.com

Zdroj fotografie: toman-design.com

 

Změna positioningu

„Před 30 lety znamenalo slovo „všude“ v restauraci ve Spojených státech, ale díky rozvoji vysokorychlostního internetu a mobilním sítím znamená „všude“ opravdu na celém světě, např. ve Rwandě nebo Brazílii,“ říká Charles W. Scharf, Chief Executive Officer Visa.

„Po celá desetiletí naši společnost poháněla vize, že nabízíme „nejlepší způsob, jak platit“, ale nyní dochází k důležitému zlomu. Uvědomili jsme si, že poprvé v dlouhé historii Visa znamená „všude” skutečně „na dosah pro každého“ řekl Antonio Lucio, Chief Brand Officer Visa.

Na videu se můžete podívat, jak se značka Visa měnila od svého počátku v 60. letech 20. století až do současnosti. Zajímavý je i vývoj vize a sloganů v jednotlivých obdobích rozvoje společnosti.