• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
    • Grafický design
    • Ilustrace
    • Motion design
    • Písma
    • Produktový design
    • Webdesign
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
    • Grafický design
    • Ilustrace
    • Motion design
    • Písma
    • Produktový design
    • Webdesign
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Skleněné zátky na víno Vinolok mají nové logo od Touch Branding

Značka Vinolok představila na podzim své kompletně přepracované logo. Autorem loga je pražské studio Touch Branding, které tvoří Martin Marušinec, Aleš Mička a Martin Kolerus. Toto nové logo nahradilo dříve používané navržené studiem AnFas.

-
Původní logo od studia AnFas, zdroj: anfas.cz

-
Nové logo od Touch Branding, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

Skleněné zátky s kulatým logem

Vinolok je unikátní skleněná zátka vyráběná společností Preciosa (slavným výrobcem českého křišťálu), původně navržená pouze pro použití na láhve s vínem. V současné době se po několika inovacích její použití rozšiřuje i do oblasti destilátů či minerálních vod. Tyto zátky byly patentovány v roce 2002 a jejich jediným výrobcem na světě je právě společnost Preciosa. V České republice tyto zátky používá od roku 2006 například Nové Vinařství.

Studio Touch Branding má s tvorbou v oblasti brandingu a korporátní identity dlouholeté zkušenosti a za svoji činnost získalo v minulosti celou řadu ocenění.

Logo tvoří jednoduchý výrazný šedý kruh doplněný o červený nápis názvu značky Vinolok v jeho středu. Dalšími korporátními barvami jsou odstíny vínově červené. Logotyp vychází z písma Zag od bulharského designéra Svetoslava Simova (Fontfabric) a byl pro tento účel podstatně přepracován. Do korporátní sady byla vybrána písma Stag od Christiana Schwartze, dále klasický Baskerville a doplňkový Geogrotesque.

Aleš Mička k tomu doplňuje: „…nové logo zobrazuje jednoduše produkt samotný. Při čelním pohledu na zátku shora uvidíte přesně tento tvar. V přeneseném smyslu může symbolizovat i hrdlo láhve. Ale naším primárním cílem bylo vytvořit silné přímočaré logo, které sice není unikátní, ale kruh je tak silný tvar, že logo funguje výborně a skvěle se s ním pracuje, protože žádný layout nezkazí. Identitu aplikujeme poměrně volně, snažíme se držet jednotného ducha v barvách a typografii a ortodoxně neopakovat stále stejnou šablonu.”

Martin Marušinec popisuje pozadí projektu takto: „Celý rebranding začal na podzim a práce na jednotlivých projektech se od té doby nezastavila. Připravujeme prezentaci značky na veletrzích po celé Evropě, kompletně jsme přepracovali celou sadu tištěných materiálů a teď pracujeme na nových webových stránkách. Zároveň začínáme připravovat i marketingové aktivity pro klíčové trhy v Německu, Anglii a ve Francii, připravujeme třeba i focení a 3D vizualizace produktu. Baví nás, když projekt kombinuje design a komunikaci, protože tak více ovlivňujeme celkový dojem ze značky, což je ideální.“

Kompletní manuál si můžete prohlédnout na stránkách Branding Manual.

-
Ikonka, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

Jak se nové líbí profesionálům?

-Logo Vinolok mě zprvu zmátlo. Design působí natolik abstraktně, že jsem musel zapátrat po webu, oč se jedná. Ač logotyp zaujme především svou jednoduchostí, tak výrazný symbol u mě vyvolal spíše představu velké korporace, než chytrého elegantního řešení, jak uchovat to dobré v láhvi.

K produktu mi proto více sedí popisnější černobílá ikonka, z níž cítím prvek záruky a punc kvality. I ostatní aplikace a tištěné materiály mě ovínily více než základní logo.

Lumír Kajnar
Profil na Behance

Foto: facebook.com

-Krásný produkt si vystačí s jednoduchým a čistým logem. V tomto případě navíc značka tvarově odpovídá tvaru produktu. Snad jen použité písmo mi do celkového konceptu a tématu nesedí svým charakterem a některé jeho detaily, jako např. “zářezy” do V a N se slévají a trochu rozptylují už v základních velikostech (alespoň na obrazovce).

Možná by se sem víc hodil některý ze třech korporátních, trochu čitelnějších a velkorysejších, fontů, které definuje povedený elektronický manuál. Líbí se mi “děravé” vizitky.

Petr Skriečka
skriecka.cz

Foto: skriecka.cz

Ukázky vizuálního stylu

-
Vizitky, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

-
Vizitky, zdroj: touchbranding.cz

-
Zdroj: touchbranding.cz

-
Zdroj: touchbranding.cz

-
Složka, zdroj: touchbranding.cz

-
Složka, zdroj: touchbranding.cz

-
Složky, zdroj: touchbranding.cz

-
Složky, zdroj: touchbranding.cz

-
Korporátní fonty, zdroj: brandingmanual.com/vinolok/

-
Web, zdroj: www.vinolok.cz/new/

 

Aleš Mička logo Martin Kolerus Martin Marušinec Touch Branding

Související články

Článek

Nová identita značky Konsepti: půdorys jako systém, prostor jako strategie

Nová vizuální identita značky Konsepti od studia…

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Botanická zahrada Liberec

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce