Motion design

Václav Krbůšek

Narodil jsem se do rodiny zabývající se uměním. Odmalička jsem kreslil. Když jsem jako malý kluk viděl v kině Jurský Park, zamiloval jsme se do počítačové grafiky. Od té doby jsem zkoušel dělat montáže, digital painting, 3d, vlastní filmové efekty, animace a vlastní zvuk. Od puberty jsem skládal hudbu. Vystudoval jsem Vyšší odbornou školu grafickou Hellichova v oboru Grafický design. V průběhu studií jsem se podílel na vývoji první české freeware 3d akční hry Řež.

Po škole jsem začal pracovat v agentuře Nydrle, kde jsem uplatnil znalosti animace a vývoje her. Později jsem se dostal do agentury SYMBIO, kde jsem začal realizovat microsite pro mezinárodní korporace jako je T-Mobile, Peugeot, Nestlé, Mattel atd. Pro stránky jsem zpravidla vytvářel grafiku, animace, zvuk a podílel se na konceptu. Když začala být platforma Flash na ústupu, vrátil jsme se k zájmu z dětsví – k videu.

Před dvěma lety jsme v SYMBIU založili interní videoprodukci Symbiograf, pro kterou režíruji, stříhám a barvím většinu videí. Občas vytvářím i zvuk. Můj přístup se v podstatě nezměnil. Stále mě vzrušuje a nejvíc baví součinnost všech elementů dohromady tak, aby vytvořily co nejsilnější zážitek pro diváka.

Kde mě najdete?


ČSOB

Hlavním záměrem bylo odstoupit od tradiční infografické formy informačních videí a zobrazit internetová nebezpečí za pomoci metafor tak, aby byla pro diváky méně abstraktní. Natáčení probíhalo téměř 24h v kuse s dvacetiminutovou pauzou na oběd.

Kamera: Ondřej Belica, Produkce: Jan Pažin, Tereza Helšusová. Václav Krbůšek: Režie, Art direkce, Scénář (spolu s Vojtěchem Urbánkem). Made for Symbiograf


Jupík

Krátký příběh o útěku zvířátek ze supermarketu. Většina finálních prací v renderingu a postprodukci byla odvedena dvěma lidmi ve sklepě na Kačerově (Jan Reeh a Václav Krbůšek). Rekord byl tři dny bez spánku.

Rendering, Světla, Composting: Jan Reeh. Animace: David Toušek, Tom Stockinger. Scénář: Lubor Túma, Martin Světlík. Režie, Scénář, Art, Grading: Václav Krbůšek. Made for Symbiograf


Pussy Walk

Satirická hra postavená nejen na skandálech Miloše Zemana, ale především na přesné fyzikální simulaci jeho chůze. Správný model jeho pohybu vznikal déle než rok – dokud nebyl balanc mezi hratelností a realitou dokonalý.

Námět: Jiří Váňa. Programování: Vietsky. Project managment: Vojtěch Šmíd. Hudba: Mindhole, Total Woods. Cretive Direction, Art, Animation: Václav Krbůšek. Made for Symbio

Zdroj a foto: Václav Krbůšek