Vyšel nový Font s hlavním tématem vizuální styl Fast Foodů

Před pár dny vyšel nový Font. Jak je vidět z obálky, které vévodí obrovský „typo hamburger“, hlavním tématem jsou tentokrát Fast Foody. Kromě ukázek vizuálního stylu všech hlavních Fast Foodových značek si můžete přečíst řadu rozhovorů (Lukáš Vodička, Kateřina Šachová, Tomáš Pospěch) a celou řadu dalších zajimavostí ze světa grafického designu.

Hlavní téma: Fast Foody

Hlavnímu tématu je věnováno cca 14 stran. Dočtete se něco málo z historie těch největších značek tohoto oboru jako McDonald’s, KFC, Burger King či Subway. Vše doplněno spoustou ukázek kampaní i samotného vizuálního stylu značek a proměnami v čase. Trochu podrobněji Petr Skriečka rozebral vizuální styl Bageterie Boulevard. Tradiční hodnocení cca dvacítky log dopadlo velmi dobře a na první pohled je vidět, že je tato oblast kvalitními grafiky „pokryta“ docela dobře, což nakonec není vlastně žádné překvapení. Mimochodem, nejlépe hodnoceným logem je polský Queen Burger. Jen je zvláštní, že jsem nikde nenašel webové stránky firmy nebo kontakt na některou z jejich poboček.

K tématu Fast Foodů patří i postup v rubrice „Krok za krokem“, ve kterém Lukáš Vodička provádí postupem nakreslení vizuálu běžícího sáčku s hranolkama. Vždycky si říkám, že tato rubrika by klidně mohla být 2–3x tak dlouhá, informace v šesti okénkách jsou dost zhuštěné a rubrika by se dala přejmenovat na „Skok za skokem” :)

-
Zdroj: Časopis Font

Rozhovory

Několik úvodních stran zabírá rozhovor s Lukášem Vodičkou, který ze všeho nejraději dělá fotomontáže a ilustrace. Jeho práce můžete znát například z reklam O2, Škodovky nebo Starobrna. Na několik otázek ohledně grafické úpravy sbírky Hned vedle bílá barva mráčků odpovídala grafička Kateřina Šachová. Kniha byla oceněna jako nejkrásnější kniha roku 2013 v kategorii krásná literatura.

Steven Nobble je autorem loga Velkopovického Kozla, ilustrací pro Camel či kampaně Got Milk, rozhovoru s ním je věnována dvoustránka. Příznivce fotogafie potěší rozhovor s fotografem Tomášem Pospěchem.

-
Zdroj: Časopis Font

Stojí za přečtení…

Studentka ateliéru Tvorby písma a typografie Andrea Vacovská představuje na dvoustraně písmo Blaue Brush – krásný font s dekorativními prvky. Článek o navigačních systémech v různých částech světa napsala Tereza Žurková. Filip Blažek krátce představuje nejlepší absolvenstské práce z České republiky, Slovenka, Polska a Maďarska. Před koncem loňského roku proběhla soutěž na nový vizuální styl Botanické zahrady. Soutěž byla kvalitně připravená a tak i přihlášené práce byly velmi kvalitní. Některé z nich, které se dostaly do užšího výběru, představuje člen poroty Ondřej Kafka.

Velký článek je věnován i počítačovým periferiím, kde se mimo jiné dočtete o nových čtvercových monitorech od Eiza. Co se týče receze knih, tak se dostalo na tuto dvojici: Visual Families, jehož autorem je Antonis Antoniou a která ukazuje ilustrace každodenního života uspořádané hravou formou. Druhou knihou, ta už je spíše na čtení než na koukání, je „Jak se dělá e-kniha“ od Vladimíra Pistoruse a Pavla Kočičky a jedná se o příručku pro každého, kdo vytváří elektronické publikace ve formátech ePub a Mobi.

-
Zdroj: Časopis Font

 

Tradiční čtyřstrana grafických symbolů Michala Weina má jako hlavní téma včely, úly, med. Téma je to zajímavé, jen škoda, že se články Michala Weina trochu tradičně míjí s hlavním tématem Fontu. Richard Krejčí popisuje možnosti a způsoby vizualizace dat aneb zapomeňte na nudné tabulky. Data se dají vizualizovat velmi atraktivně. Honza Březina se vrátil z amerického veletrhu CES a shrnuje svoje dojmy v krátkém článku s několika ukázkami.

Závěr časopisu tradičně patří rekapitulaci zajímavostí z blogu Fontu a soutěži na poznání loga. Mimochodem za přečtení stojí i úvodník Ondřeje Kafky. Po jeho přečtení zjistíte, že do Fast Foodu vlastně vůbec nemusíte a kvalitní Fast Foodovky si můžete připravit i doma :)

Časopis Font s pořadovým číslem 139 je zároveň i prvním číslem 24. ročníku. Klobouk dolů před celou redakcí Fontu za tu výdrž a pokud byste je chtěli podpořit, uděláte to nejlépe tak, že si časopis předplatíte.

 

Úvodní obrázek: Časopis Font