Článek

Vyšel nový Font – hlavním tématem je vizuální styl firem zabývajících se osvětlením

Na pultech se objevilo nové číslo časopisu Font. Tentokrát s pozlacenou obálkou a pořadovým číslem 152. Hlavním tématem jsou tentokrát svítidla a vizuální styl firem zabývajících se vším, co s osvětlením souvisí. Jak už je tradicí, kromě hlavního tématu najdete v časopise i mnoho dalších rozhovorů, článků a informací.

Rozhovory

Nejdelší rozhovor najdete hned v úvodu časopisu a je s Helenou Jiskrovou — autorkou loga Jihočeského kraje nebo Ministerstva kultury. Mimo jiné představila i svůj návrh na logo města Liberec, který se dostal mezi tři finalisty. Na dalších stránkách navazuje rozhovor s kaligrafem Petrem Břinčilem, který spolupracuje s uskupením Drawetc. a zároveň působí v Rakousku.

Nenechte si ujít rozhovor a úžasné fotografie Petra Horálka, jehož zálibou je fotografování noční oblohy. V rámci rozhovoru poradí, jak a s jakým vybavením v noci fotit. V soutěži Nejkrásnější české knihy získaly sešity pro trénování paměti a kognitivních funkcí první místo. Na stránkách Fontu si můžete přečíst rozhovor s jednou z autorek grafické úpravy — Zuzanou Lednickou ze Studia Najbrt.

Svítidla

Hlavní téma čísla zabírá plných deset stran. Kromě představení historických vizuálů a reklam firem zabývajících se osvětlením zde najdete i články týkající se konkrétních českých firem. Studio Heyduk, Musil & Strnad představuje nové logo a vizuální styl výrobce svítidel HALLA. Za zmínku určitě stojí krásná práce Zuzany Lednické na logu pro značku Bulb. Mimochodem toto 11 let staré logo bylo nejlépe hodnoceno v tradiční dvoustraně hodnocení log. Zajímavý je i článek o logu Lasvit, které vytvořilo studio Symbiont s pomocí písma Tomáše Brousila.

Další články

Velmi zajímavý je článek s představením nového loga města Liberec se spoustou ukázek nevybraných variant — hezký příklad toho, že když je soutěž kvalitně uspořádaná, je z čeho vybírat. Heraldik Roman Klimeš v dalším článku popisuje svoje zkušenosti z používáním státních znaků na úředních dokumentech a určitě nepřekvapí, když závěrem konstatuje, že si to každý úředník řeší po svém. Jednotný vizuální styl státní správy nám zkrátka chybí jako sůl.

Dále už je ve zkratce. Nad možnostmi, jak si vytvořit svoje portfolio na internetu, se zamýšlí Richard Krejčí. Můžete si přečíst recenzi knihy Umění kaligrafie. Podívat se, k čemu vám může být nástroj BrandCloud anebo omrknout důvody, proč používat Mac ve firmách.

Kompletní výpis všeho, co v novém Fontu najdete, je k dispozici na stránkách časopisu. Stejně tak informace o tom, kde si lze Font koupit či předplatit.

Zdroj a foto: font.cz