• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Loga

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

26/06/2020
Martin Kalda

ReDesign

Hodnocení redakce

Hodnotit nové logo a vizuální styl Pedagogické fakulty je těžké. Bohužel netuším jaký měla zakázka vývoj, jaké mantinely byly stanoveny a jakých kompromisů bylo dosaženo. Studio ReDesign je autorem skvělého loga VUT v Brně, kde se jim podařilo prosadit vizuální styl, který prochází napříč celou univerzitou a sjednocuje ji. Přesně to mi u vizuálního stylu Pedagogické fakulty chybí. Logo je stylově jiné než logo Univerzity Karlovy, je jiné než loga jiných fakult a i loga jednotlivých kateder v rámci PeF jsou jiná. Použití ručně kreslených ilustrací a komiksových bublin mi pak už připadá jak z úplně jiného světa.

Je nutno říct, že po řemeslné stránce je logo zpracováno tak, jak bych od kvalitního studia typu ReDesign očekával, jako celek mi však nový vizuální styl fakulty prostě nesedí. Nový vizuální styl by si zasloužila celá Univerzita Karlova. Mít samostatná loga jednotlivých fakult má asi stejný smysl jako tvořit loga ministerstev nebo městských částí Prahy.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
2.7
Sending
Hodnocení čtenářů
3.75 (56 hlasů)

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy představila nové logo a vizuální styl, jehož autorem je studio ReDesign. Tým studia zvítězil v jednokolovém výběrovém řízení, kterého se zúčastnilo celkem pět studií. V logu zůstává sova a zachován je i kulatý tvar, písmo a barevnost, která navazuje na vizuální styl Univerzity Karlovy.

Vítězné studio ReDesign vzešlo z jednokolového výběrového řízení, na které bylo pozváno pět grafických studií. Podmínkou pro všechna bylo zachování formátu sovy a respekt k celo univerzitní příslušnosti. Porota, jež se na vítězi jednomyslně shodla, byla složena z odborníků z odvětví grafického designu, zaměstnanců a studentů fakulty. Vizuální styl vznikal 3 roky.

„Nový vizuální styl fakulty respektuje její náležitost k Univerzitě Karlově, ale zároveň ukazuje cestu moderních přístupů, kterou se chceme vydat.“
Michal Nedělka, děkan Pedagogické fakulty UK

Původní logo

Původní logo pochází z roku 2015 a jeho autorem je tehdejší student fakulty Ondřej Líbal.

Nové logo

Explikace

Petr Krejzek a Kateřina Šuterová, ReDesign

„Ústředním motivem symbolu vizuálního stylu Pedagogické fakulty Karlovy Univerzity je sova, coby vizuální nosič nesoucí v symbolické rovině význam archetypů vztahujících se k humanismu, vzdělanosti a tradici. Tento symbol byl v zadání definován jako závazný.

Náš grafický koncept pracuje s několika prvky, které jsme odvodili od vizuálního stylu univerzity: prvek kruhu, červenou barevnost a základní univerzitní písmo Bodoni. Tyto prvky bereme jako základní kameny, které rámcují celkovou vizualitu tak, aby se neztratila spojitost s Karlovou Univerzitou. Vzhledem k tomu, že je symbol sovy přenesen z inauguračního žezla Pedagogické fakulty a základní loga většiny fakult pocházejí z transkripce medailí nebo plastik pocházející z 19. století, po podrobné rešerši jsme se rozhodli o posun směrem k modernímu výrazu.

Zanechali jsme sovu a knihu, coby nositele archetypálních vlastností, ale snažili jsme se vyhnout přílišnému piktorialismu, který celý znak stahoval do archaismu. Proto jsme sovu a knihu spojili do jednoduchého znaku, který symbolicky propojuje roztáhnutá křídla sovy a rozevřené stránky knihy — jako evokaci pedagogického osvícení, rozletu ducha pomocí vědění.

Znak je otevřený variabilitě. Pomocí barevných škál rozdělených na teplé, studené a neutrální lze znak aplikovat do sjednocujícího systému, který spojuje jinak roztříštěnou stávající vizuální komunikaci Pedagogické fakulty do fungujícího celku. Kromě barevných provedení lze extrapolovat tuto skládačku i do různých prostředí s moderním působením: facebook, forma animovaných gifů atd. Značka má charakter otevřeného systému v rámci definované identity Univerzity Karlovy a zároveň je schopna rozehrát jednotlivé individuální korekce na bázi kateder Pedagogické fakulty.“

Písmo:

  • Bodoni Antiqua Regular od URW
  • Moderat od TIGHTYPE

Tým:

  • Petr Krejzek
  • Kateřina Šuterová

Loga kateder

Ukázky vizuálního stylu

Vizitky pro katedry

Dopisní papír

Facebook event

Plakáty

Facebook posty

Další práce studia ReDesign

VUT v Brně rebranduje. Tenké linie střídá písmeno T

Zdroj a foto: cuni.cz, redesign.cz

Klára Kvízová logo Petr Krejzek ReDesign

Související články

Loga

AC Sparta Praha

24/02/2021
Loga

Milovice

22/02/2021
Loga

Gabotherm

19/02/2021
Loga

Burkies

15/02/2021
Loga

Chrudim

12/02/2021
Loga

Vimperk

09/02/2021
Loga

Czech Ski and Snowboard

08/02/2021
Loga

Fabini

05/02/2021
Loga

GasNet

03/02/2021
Loga

Time is Ltd.

02/02/2021

Nejčtenější tento týden

  • Loga Milovice
  • Loga Chrudim
  • Loga Vimperk
  • Loga Czech Ski and Snowboard
  • Loga AC Sparta Praha

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro — značka přehledně online
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • První grafický časopis
    První grafický časopis
  • Řešení značení pro průmysl a marketing
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

 

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce