• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
  • ✅  Přidejte se
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
  • ✅  Přidejte se
Loga

Krupka

laGraphica

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.11 (61 hlasů)

Hornické město Krupka, které bylo nedávno zapsáno na seznam světového a kulturního dědictví UNESCO, přichází s novým logem. Vychází ze znaku města a najdete v něm písmeno K stylizované do tvaru kladiva, které dobývá cínovou rudu. Autorkou je Tereza Skřivanová ze studia La:Graphica.

Pro komunikaci na sociálních sítích byl vytvořen základní hashtag #krupkazije, který lze doplňovat o další navazující témata (krupkazijekulturou, krupkazijesportem, atd.) a existuje v několika barevných kombinacích.

„S novou identitou jsme nadmíru spokojeni. Je to výsledek několikaměsíčního snažení pracovní skupiny, kde společnými silami tvoříme komunikační strategii města” Rostislav Kadlec, místostarosta města

Městský znak

Logo

Explikace

Tereza Skřivanová, autorka loga a identity, Petr Nový,  koordinace projektu, oba ze studia La:Graphica

„V září roku 2019 se město Krupka, v rámci Hornického regionu Erzgebirge/Krušnohoří,
zapsalo na Seznam světového a kulturního dědictví UNESCO. Tato událost, a s ní spojený potenciál rozvoje turistického ruchu, ukázala potřebu jednotně komunikovat a to byl impulz pro vytvoření jednotného vizuálního stylu a loga včetně.

Vzneseným požadavkem na logo byla asociace k hornictví a dobývání cínové rudy, hlavně (a nejen) tím je město významné. Idea nového loga navazuje na tradiční městský znak, ze kterého bere klíčový atribut – dobývání cínové rudy. Doplňkovým grafickým prvkem je abstrakce minerálu kasiteritu (cínovec), který podporuje ideu vizuální identity a umožňuje vytvářet kompozice dekorativního rázu, které odlehčují celý vizuál.

Pro komunikaci na sociálních sítích byl vytvořen základní hashtag #krupkazije, který lze doplňovat o další navazující témata dle daných komunikačních okruhů (krupkazijekulturou, krupkazijesportem, atd.). Tyto komunikační okruhy jsou integrovány do vizuálního stylu pomocí zmíněného hashtagu a vlastní barevnou paletou.

Protože Krupka dosud žádnou komunikační strategii neměla a neměla ponětí o moderní komunikaci a prezentaci města, je nastalá změna pro město poměrně velkým ale nutným soustem se kterým se musí vypořádat, a tak spolupráce PR skupiny, komunikační agentury Politicca a grafickým studiem La:Graphica nadále pokračuje.“

Vývoj konceptu

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: krupka-mesto.cz, lagraphica.cz

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.11 (61 hlasů)
laGraphica logo město Tereza Skřivanová

Související články

Loga

Uherský Ostroh

Little Greta

Loga

Radotín

Grafixon

Loga

Frýdlant nad Ostravicí

Wantoo design

Loga

Roudnice nad Labem

HMS Design

Loga

Jindřichův Hradec

Studio Milou

Loga

Příbor

Jan Bartoň a Klára Řezníčková

Jednou větou…

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Jednou větou…

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Jak hodnotí nové logo Turnova odborná veřejnost...
  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Turnov

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce