Hodnocení čtenářů
( hlasů)V roce 2025 vstoupilo Beskydské divadlo v Novém Jičíně do nové éry a představilo nový vizuální styl. Autorem celkového grafického zpracování je jičinský rodák a grafik Jan Bartoň, který vytvořil koncept kombinující moderní prvky s odkazem na bohatou tradici novojičínské scény. Při práci na novém logu Beskydského divadla se inspiroval unikátními světly ve foyer a jeho cílem bylo vytvořit značku, která bude vyjadřovat kulturní hodnotu, otevřenost a kreativitu divadla.
Nový vizuální styl bude postupně implementován do všech komunikačních kanálů divadla, od plakátů a letáků až po webové stránky a sociální sítě. Novojičínská instituce tak chce podpořit nejen kulturní život v regionu, ale i posílit svou pozici v rámci krajské divadelní scény. Jan Bartoň patří mezi nejvýraznější současné české grafiky a designéry, jehož práce je ceněna pro kreativitu, originalitu a preciznost. V oblasti vizuální identity má za sebou řadu významných projektů – je například autorem loga města Štramberk a vítězem soutěže o vizuální styl města Příbora. Rozhovor o novém vizuálním stylu je k dispozici na webu divadla.
„Změna souvisí s vybudováním nové marketingové komunikace divadla s větším apelem na dnes standardní komunikační kanály, jako jsou například sociální sítě. Naše aktuální logo navíc nebylo dostatečně flexibilní. Proto jsme se rozhodli pro radikální krok k větší dynamice, abychom oslovili nové diváky.“
Jiří Močička, ředitel Beskydského divadla
Původní logo
Nové logo
Explikace
„Změnu loga, barev a celkového grafického designu jsem navrhl tak, aby působila dynamicky, energicky a současně, zároveň však byla snadno rozpoznatelná a vyjadřovala ducha divadla.
Při své práci jsem se vyhnul běžným klišé, která se často objevují v divadelní grafice (opona, masky apod.). Místo toho jsem hledal originální a signifikantní prvek. Ten jsem našel v podobě středového lustru od akademického sochaře Jiřího Boháče, jenž visí v divadle a prochází dvěma patry – od hlavního foyer až k šatně pro veřejnost. Lustr je jednou z prvních věcí, kterých si návštěvník při vstupu do budovy všimne. Tvoří ho desítky zkumavek, a právě ty se staly inspirací pro základ nového loga.
Nový vizuální styl vychází lehce z původních prvků, ale modernizoval jsem ho tak, aby odpovídal současnému trendu. Vztah mezi novým a původním stylem chápu jako propojení kontinuity a inovace. V návrhu jsem použil jednoduché geometrické tvary, které odrážejí dynamiku a pohyb, což je typické pro divadelní scénu.
Barevnou paletu jsem zvolil tak, aby evokovala pocit elegance, ale zároveň přístupnosti. Teplé odstíny oranžové a červené mají vyvolávat energii a vášeň, zatímco tmavší tóny dodávají serióznost a hloubku. Navíc barevná škála vychází ze sytosti scénických světel.“
Písmo
- Bebas Neue, Ryoichi Tsunekawa
- Work Sans, Wei Huang
Skicy
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: beskydskedivadlo.cz, jnbn.cz