• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Logo

Jihomoravský kraj

17/01/2019

Dorland

Sending
Hodnocení čtenářů
2.31 (109 hlasů)

Jihomoravský kraj se po osmi letech rozhodl modernizovat své logo a vizuální identitu. Na základě výběrového řízení byl vybrán návrh agentury Dorland. Nové logo vychází dle kraje z tradičních barev a tvarů moravské keramiky, krojů i architektury. Na ně poté aplikuje principy minimalismu a pokroku, které jsou nedílnou součástí DNA regionu. Veřejná zakázka byla vyhlášena 15. května 2018 a nové logo vybírala komise ze šesti návrhů čtyř agentur.

Logo a logomanuál značky Jihomoravský kraj stálo 550 tisíc Kč. Logo a logomanuál destinační značky Jižní Morava pak 470 tisíc Kč. Jihomoravský kraj má na grafické práce, návrhy a tvorbu marketingových kampaní na představení nového loga rozpočet dalších 880 tisíc Kč. Ceny jsou bez DPH.

„Rozhodli jsme se pro změnu na základě hodnocení nezávislého názoru odborníků, kteří doporučili modernější pojetí komunikace včetně loga kraje. Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Původní logo

Nové logo

Explikace

Základem logotypu je čistá TYPOGRAFIE, která prostřednictvím symbolu písmene m spojuje historii se současností i budoucností – dá se říci, že logotyp je NADČASOVÝ.

m – typografie, slovo, písmeno, obrazové sdělení (písmo je nejsilnější prvek)

m – jako symbol Moravy (v souvislosti, s níž je nejčastěji skloňován právě Jihomoravský kraj)

typografie – logotyp a celá jižní Morava si zaslouží zajímavý a moderní font, který vynikne a zároveň nezastíní případné další prvky jednotlivých výstupů

m – propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného

m – společná cesta, která expanduje – otevřenost novým příležitostem

zahrnuje v sobě: unikátnost, modernost, tradice, myšlenku, jedinečnost, nekonečnost (v možnostech), jemnost, hravost, variabilitu, soudržnost

protažení linek písmene m směrem dolů naznačuje: geografickou polohu kraje (jih) = Jihomoravský kraj, jižní Morava; návrat ke kořenům

m – slova začínající na písmeno m – modrotisk, myšlenka, muzea, možnosti, malebnost, milovat, magický, mezinárodní, mamut, mapa, Morava (řeka), mohyla, Mikulov, Macocha, Moravský kras, modré sklepy…

Dorland je česká full-servisová komunikační agentura patřící k zakládajícím členům AKA.

Ukázky vizuálního stylu

Jihomoravský kraj má nové logo. Představíme vám ho v krátkém videu.

Zveřejnil(a) Jihomoravský kraj – oficiální stránka dne Čtvrtek 13. prosince 2018

Loga krajů ČR

Zdroj a foto: kr-jihomoravsky.cz

Dorland kraj logo

Související články

Logo

Johnson & Johnson

Logo

Ústecký kraj

Logo

Chytrá lékárna

Logo

Rožnovsko

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

Logo

Dům pro Julii

Logo

Zlínský kraj

Logo

UP!

Logo

Maron

Logo

Centrum participace a rozvoje

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal