Článek

Je tady NEOnácek. Umí hajlovat. Chcete ho?!

NeonácekJe tady NEOnácek. Umí hajlovat. Chcete ho?!

„Chcete Daníčka? Je mu už 35 let, ale je pořád hravý a plný energie, a proto bude nutné ho ze začátku držet trochu zkrátka,“… „Daníček potřebuje zásadového a přísného pána, který mu bude nejenom otcem, ale zároveň i vůdcem, který mu dá pocítit, co je to domov a vlast…“


Neonácek

Tak toto je voice over nového spotu, na který můžete v narazit. Spot je součást nové kampaně Neonácek, chcete ho? zaměřené proti pravicovému extremismu, kterou spustilo sdružení Člověk v tísni.  Kampaň je složena z několika minutových spotů, kde hlavní hrdinou je Daníček – urostlý mladý muž s holou lebkou a dáma nabízející ho, stejně tak jako to dělá Srstka či Kubišová v tv pořadech s nabídkou opuštěných zvířátek.V humorném tónu podporuje tuto kampaň i herec Jan Budař, který složil pro neonácky humornou píseň Brožurka.

Podle Tomáše Habarta z Člověka v tísni má kampaň dvě základní roviny. Informační se snaží pomocí spotů, písně Jana Budaře a webových stránek oslovit veřejnost. Webové stránky projektu budou informovat o aktivitách neonacistů, které dlouhodobě monitoruje a dokumentuje Ondřej Cakl.  Druhá rovina, kterou Habart označuje jako vzdělávací, se zaměří především na studenty středních škol prostřednictvím metodických materiálů a seminářů. V rámci kampaně by také studenti uměleckých škol měli vytvořit putovní výstavu z grafik na téma extremismu.

Neonácek

Tato kampaň je již druhou v pořadí, kterou sdružení Člověk v tísti na toto téma uspořádalo. S podobným nasazením a vtipem, jako hlavní zbraní, spustilo před šesti lety kampaň „Be kind to your local Nazi“ (Buďte hodní na svého obecního nácka). Určitě si vzpomenete na nácka držícího prádelní šňůru.

Celá akce Neo nácek je reakcí na to jak se v posledních měsících česká neonacistická scéna zaktivizovala (pochod Prahou, Plzní či Jihlavou, vždy za silné asistence policie a vždy s antisemitským podtextem). Spoty jsou zatím k vidění na internetu, objeví se ale i v před filmy v kinech a pravděpodobně i v České televizi.

Vzhledem k jednomu rysu české povahy, kterým je škodolibost, kampaň bude jistě účinná.

Podívejte se na web kampaně www.chceteho.cz.

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/je-tady-neonacek-chcete-ho.html

24.04.08