Článek

Jak voní reklama?

Jak voní reklamaJak voní reklama?

Možná jste i vy zaregistrovali kampaň „The new fragrance for men and woman“, která se usídlila na citylightech a na boomerang pohlednicích (po detailním media-plánu jsem nepátrala). Jedná se o krásně zpracované portréty telefonujícího muže a ženy. Vizuál samozřejmě hned nadchne každého grafika, krásná výrazová fotografie, jednoduchá typografie, příjemná barevnost.

Oko opravdu má na čem spočinout. Zběžně jako normální pozorovatel zjistíte, že se jedná o telefonování…a pokud ještě nemáte dost všech reklam mobilních operátoru…tak druhým pohledem, zjistíte že je to na parfém. Avšak všechno je jinak.

Jak voní reklama

To mne inspirovalo k malé „sondě“ mezi mými přáteli, kolegy v práci, partnery a položila jsem před ně tyto dva vizuály. Muži reagovali relativně striktně „toho bych si nevšimnul“ a nebo „telefony, tarify mne nezajímají- je toho moc“, když jsem pak upozornila na nový parfém byla reakce podobná „ne, to mne nezajímá“. U žen byly reakce podobné, jen na parfém reagovalo větší procento oslovených. Ty ženy pak, ale hledali značku výrobce (Gucci, Dior ap.) a když ji nenašly ztratily zájem.

A jak je to doopravdy?

Ano, je to na telefonování a je to na parfém, ale…

Fotografie, jak jsem uvedla v popisu, je doplněna čistou typografií: Accident– nová vůně pro ženy nebo Crash– nová vůně pro muže – Jedineční kombinace spálené gumy, brzdové kapaliny, exkrementů a krve. Pokud vám to nevoní, netelefonujte za volantem bez handsfree.

Jak voní reklama

Tak a je to. Skvělý nápad, skvělá exekuce, skvělá kampaň…..ale není to jen jedna z kampaní, která získá ocenění a přesto nefunguje? nezachrání životy, těch kteří telefonují za volantem? moje malá „sonda“ se klidně může mýlit. Tohle nechci říci, neberu to tak, nezajímá mne její úspěšnost. Chci jen tak upozornit na krásný vizuál, který mne potěšil jako kreativce. Je mi vždy velmi příjemné, když se objeví něco pěkného mezi  běžnou komerční produkcí.

Děkuji autorovi, T-mobilu a Autoklubu ČR.

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/jak-voni-reklama.html

13.07.07