Festival Fresh Film Fest dává i letos prostor osvěžujícím designovým hrátkám

Festival Fresh Film FestFestival Fresh Film Fest dává i letos prostor osvěžujícím designovým hrátkám

Pátý „narozeninový“ ročník Mezinárodního filmového festivalu studentských filmů a debutů Fresh Film Fest, který proběhne od 27. do 31. srpna v Karlových Varech, opět dostál svému jménu a přináší závan čerstvých designových nápadů, vizuálních hrátek a kreativity. Letošním vizuálním motivem festivalu je kouzelné „green screen“, součástí festivalu bude speciální designový shop a novou podobu dostala i festivalová cena, jejímiž autory jsou mladí designéři — šperkař Zdeněk Vacek a student designu na pražské VŠUP Daniel Pošta.

Vizuální koncepci festivalu (v minulosti oceněné prestižní Cenou Ogilvy), která je již tradičně dílem Adély Svobodové a Pauline Kerleoux, letos vévodí téma „Green screen“ neboli klíčování. Jak green screen funguje v praxi? Herec nebo objekt je natočen před zeleným pozadím, které je následně nahrazeno počítačem generovaným prostředím. Lze tak docílit zajímavých efektů nebo neskutečných dějů, herec se může procházet po neexistujícím mostě nebo komunikovat s neexistujícím kolegou. Green screen tak vlastně plní naše nejtajnější sny. Vizuály Fresh Film Festu tvoří vždy k sobě padnoucí dvojice — vizuál s refl/exně zeleným pozadím před klíčováním a obraz po klíčování se surreálným slavnostním motivem na pozadí.

Festival Fresh Film Fest

Festival se letos opět otevřel mladým tvůrcům — vyhlásil totiž na téma „Green screen“ také soutěž o pět narozeninových znělek. Do soutěže se mohl přihlásit kdokoli, technika zpracování znělky byla libovolná se stopáží 26 vteřin. „Soutěž měla nečekaný ohlas, celkem jsme obdrželi 27 znělek z celé republiky a to v poměrně vyrovnané kvalitě. Vybrat pouze pět, které budou letos festival reprezentovat, není vůbec jednoduchý úkol.“ říká Martin Pošta. Autoři pěti nejlepších znělek získají 10 000 Kč. Vítězné znělky budou v rámci kampaně promítnuty v České televizi, ve vybraných kinech v ČR, v rámci Fresh Film Festu a v rámci tuzemských i zahraničních festivalů, kde bude Fresh Film Fest prezentován.

Festival Fresh Film Fest

Ve festivalovém „Shopu“ se budou letos mimo tradičních „Fresh“ věcí (trička, tašky, knížky, časopisy, odznáčky), prodávat i originální doplňky z recyklovatelných materiálů navržené mladými designéry, kteří byli pro tuto příležitost speciálně osloveni. V Shopu bude možné zakoupit například šperky značky Hardwear jewellery návrhářky Lubi Kolárové, vyrobené z jinak nepoužitelných součástek starých počítačů, nebo obrázky ze zbytků samolepící fólie návrhářky Líby Smejkalové. Pod heslem „pivo chutná všude“ bude prezentovat náušnice vyrobené z pivních zátek Tereza Klimovičová. Ozdobit se budete moci také brožemi z kusu plastiku či ze starých filmových Fresh Film Fest znělek značky MARHLAD návrhářky Marie Hlad nebo se obléci do originálních triček návrhářů Ondřeje Šorma a Miro Hárovníka. V nabídce budou také nejrůznější vázičky a hrnky Antonína Tomáška značky Whitefruits.

Nový osvěžující design dostala i letošní cena Fresh Film Festu, kterou představují skleněné válce z olovnatého křišťálu, vyrobeného v nižborských sklárnách Rückl Crystal, naplněné naloženými „fresh“ plody — granátovým jablkem, fíky, limetkami, mangem, francouzským květákem či dýněmi hokkaido — naloženými v lihu, aby zůstaly navždy čerstvé. Cena, která se pro vítěze stane velmi nápaditým a jedinečným interiérovým doplňkem, byla navržena šperkařem Zdeňkem Vackem a studentem designu na VŠUP Danielem Poštou.

Festival Fresh Film Fest

Festival Fresh Film Fest, který proběhne letos již popáté v Karlových Varech, se za dobu své existence vyprofiloval v největší evropskou soutěžní přehlídku zaměřenou na studentské filmy a debuty. Letos bude během pěti dní na festivalu uvedeno v deseti kinosálech na 200 filmů, z toho 51 v soutěžních sekcích. Promítat se bude v šesti sálech hotelu Thermal, v kinech Čas a Panasonic, klubu Elko a v Kině na řece. Více o festivalu na www.freshfilmfest.net

Fresh Films, s.r.o.
Palác Akropolis
Kubelíkova 27
Praha 3
tel.: +420 296 330 940
email: info@freshfilmfest.net
www.freshfilmfest.net

O nové podobě ceny Fresh Film Festu slovy autorů Zdeňka Vacka a Daniela Pošty:

„Celá koncepce festivalu je zaměřena na fresh výtvory nejmladší generace filmařů a umělců. I my jsme se snažili o to, aby ceny vyjadřovaly leitmotiv tohoto festivalu.

Z množství synopsí na téma fresh nás nejvíce zajímá právě spojení s ovocem, jeho vůní a barvami. Konzervovali jsme. Uchovávali v plné kráse. Bez známek stárnutí. Tak, aby byly stále fresh. Vzniklo šest různých žánrových cen pro vítěze v šesti sekcích festivalu. Všechny mají stejný základ tvořený válcem z olovnatého křišťálu, vyrobeného v nižborských sklárnách Rückl Crystal. Liší se použitými druhy naloženého ovoce.“

Co je k výrobě ceny potřeba:
Připravíme si šest nádob z olovnatého křišťálu, řádně je očistíme a vydezinfikujeme. Ovoce a zeleninu nakrájíme na tenké pláty, či jiné zajímavé tvary (fantazii se meze nekladou). Takto upravené exotické pochutiny vložíme do válců a zalijeme ryze českou 80% pálenkou. Poté nádoby uzavřeme, necháme dvě minuty na sluníčku a můžeme předávat. Přejeme Vám dobrou chuť!

Ingredience cen:
granátové jablko pro vítěze v sekci Oficiální výběr — Soutěž
limetky pro vítěze v sekci Fresh Generation
dýně Hokkaido pro vítěze v sekci Kontakt
mango pro Cenu diváků
čerstvé fíky pro kategorii Centropa
francouzský květák Romanesco pro Theatre Optique

Info o autorech ceny
Zdeněk Vacek
český šperkař, který je i přes své mládí nositelem řady ocenění: mimo jiné 3. místo v mezinárodní soutěži Zepter International Design Award ARTZEPT(2008) a Talent roku na Designblok 2005,
své originální kolekce šperků představil na třech ročnících Desingbloku (2005-2007), na výstavě Design Match (2006) nebo Intercity Praha-Berlín v pražské galerii U Prstenu (2007),
svou práci prezentoval i na zahraničních veletrzích v Berlíně (DesignMai, 2007) a Frankfurtu nad Rýnem (Tendence, 2006),
je autorem šperků pro film Ireny Pavláskové “Červená karkulka”,
v roce 2007 se zúčastnil mezinárodního šperkařského workshopu v Kremnici na Slovensku,
je autorem cen pro vítěze projektu Czech Grand Design udělované Akademií designu ČR, festivalu Mezipatra, soutěže Město pro byznys pořádané vydavatelstvím Economia a řady dalších

Daniel Pošta
studuje Design interiéru a nábytku v ateliéru Prof. ak. arch. Jiřího Pelcla a MgA. Radima Babáka na pražské Vysoké škole umělecko-průmyslové,
v roce 2006 společně s Liborem Motyčkou získal 1.místo v
mezinárodní soutěži na návrh veletržních a výstavních prezentací firem DHL, Deutsche Post a PostBank,
následuje vítězství v soutěži nábytkářské firmy Vitra s
návrhem kancelářského pořadače, spolupráce s Lindou Dostálkovou na soutěžním konceptu obchodů pro Benetton, který se zařadil do finálového výběru, nebo také ceny poroty v soutěžích Tescoma eat/art a Absolut Elements,
delší dobu úzce spolupracuje se šperkařem Zdeňkem
Vackem – tento vztah vykrystalizoval mimo jiné cenou za nejlepší prezentaci na přehlídce Designblok´05 nebo také 3.místem v soutěži ArtZept firmy Zepter,
i mimo soutěže se snaží neztrácet čas – během loňského léta se účastnil workshopu vedeného šéfdesignerkou firmy IKEA Siggou Heimis v centru Boisbuchet a pořádaného Vitra Design Museem a Centre Georges Pompideu,
v roce 2004 se společně se Zbyňkem Krulichem účastnil,
studijní cesty podpořené grantem British Council s cílem prozkoumat práci architekta Jana Kaplického a jeho studia Future Systems ve Velké Británii,
se sdružením tai.lab se podílí na koncepci a organizaci předvánočního festivalu současného mladého designu Supermarket designfest,
v jeho portfoliu jsou realizace pro firmy Red Bull CZ, Husky, Salon Joshua, Studio Liběny Rochové nebo také sdružení Fashiondesigners.cz

Design portal

https://www.designportal.cz/akce-vystavy/festival-fresh-film-fest-2008.html

26.08.08