• Kontakt
  • Inzerce
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Akce
  • Nabídky práce
Článek

Modrá židle po celé Praze aneb vizuální styl Pražského Quadriennale

Největší světová akce věnovaná scénografii a divadelnímu prostoru Pražské Quadriennale se koná už od roku 1967. Základním kamenem je mezinárodní výstava s příspěvky z více než 70 zemí světa. Neméně důležitou součástí akce, která se koná každé čtyři roky, jsou diskuze, dílny, přednášky a živá představení. Třináctý ročník Quadriennale probíhal od 18. do 28. června 2015 a jeho ústředním tématem byl Sdílený prostor s podtitulem Hudba, Počasí, Politika.

Výběrové řízení na vizuální styl této akce vyhrálo studio Dynamo design s konceptem založeným na výrazném motivu modré židle.

prazske_quadriennale_2015_07

prazske_quadriennale_2015_01

prazske_quadriennale_2015_02

prazske_quadriennale_2015_03

prazske_quadriennale_2015_04

“Židli jsme vybrali jako jednoduchý symbol, který zastupuje stabilitu, usazení v čase a prostoru. Tento motiv zároveň odkazuje k místům v hledišti, stejně jako k vybavení divadelní scény. Židle jako mezinárodně srozumitelný prvek se může pomyslně ocitnout v roli diváka či herce,” prezentují svůj koncept autoři Vítek Škop a Markéta Steinertová.

“Vizuální styl jsme aplikovali na kompletní komunikaci festivalu, modrá židle byla vidět všude. Téměř roční spolupráce s PQ zahrnovala zpracování všech prezentačních materiálů, tiskovin, letáků, map, inzerce, bannerů, reklamních předmětů, navigačního a orientačního systému, programových brožur nebo obsáhlého katalogu. Nový responzivní design jsme navrhli také pro webové stránky,” doplňuje creative director Dynamo design Libor Jelínek.

prazske_quadriennale_2015_05

prazske_quadriennale_2015_06

Mimo tiskovin se modré židle objevovaly i fyzicky na všech místech konání Pražského Quadriennale a sloužily tak jako orientační prvek v centru Prahy i jako místo pro odpočinek v parných letních dnech.

Pražské Quadriennale 2015 navštívilo během 11 dní konání festivalu více než 180 tisíc návštěvníků. Návštěvnost se oproti minulému ročníku, kdy přišlo 50 tisíc lidí, více než ztrojnásobila. Do Prahy akce přivedla tisíce zahraničních hostů. Jen akreditovaných profesionálů, kteří přijeli z 90 zemí a regionů, bylo více než 6 000.

prazske_quadriennale_2015_08

prazske_quadriennale_2015_09

Jak se vám vizuální styl líbí?

Zdroj: Dynamo design
Foto: Archiv Pražského Quadriennale scénografie a divadelního prostoru, Dynamo design, Marek Šilpoch

Dynamo design logo Markéta Steinert Vítek Škop

Související články

Zpravičky

PNS mění po 20 letech logo

Po dvaceti letech mění První novinová společnost…

Zpravičky

Švýcarsko má po třiceti letech nové turistické logo

Švýcarsko se po 30 letech pod heslem rozloučilo…

Loga

Frenštát pod Radhoštěm

Unifer

Loga

Brněnská diecéze

Ondřej Kostiha

Zpravičky

Český ráj má nové turistické logo

Členové Sdružení Český ráj na valné hromadě…

Loga

Huslík

Slow&Rat

Loga

Haná Přerov

Milan Šuška

Loga

Muzeum Prahy

zetzetzet

Zpravičky

Síť čerpacích stanic OMV má nové logo, vizuální styl i slogan

OMV představila novou korporátní identitu, která…

Zpravičky

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton má nové logo

Tradiční český výrobce ohýbaného nábytku Ton mění…

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Nejčtenější tento měsíc

  • Umělecký návrh slavnostního provedení Ústavy ČR
  • Beskydské divadlo
  • Graphic Designer at Henceforth

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • Inzerce