V grafice mám ráda minimalismus, ale také dost často používám kubistické tvary. Miluji skutečnost, že čára může být více než pouhá čára. Dvakrát zalomená čára nejenže znamená něco jiného, ale pokud chci, může vyvolat úzkost. Možná se proto v malbě koncentruji na abstraktní expresionismus, kde je krása tvorby naplněná pouze a teprve, pokud ji pozorovatel najde ve vlastním světě.
Grafiku dělám převážně pro komerční účely, a tam nenacházím moc pochopení pro umělecké úlety. Působím v pražském studiu likelike.cz, které jsme založili společně s manželem, kde se starám o vizuální styly klientů. Nejraději vytvářím loga, branding. Baví mě dostávat se do pozice klienta a klientova klienta, hledat, vysvětlovat a obhajovat rozdíly, které plynou z toho, co chce klient a co si myslím, že chce klientův klient.
Je to zajímavá hra, která mě baví, protože nenavrhuji sebeúčelně ale tak, aby to mělo co možná největší přínos pro klienta. Za největší úspěch zatím považuji výhru v mezinárodní soutěži návrhu loga pro dílčí projekt UNHCR / OSN. Krásný pocit ve mně také vyvolala výhra nad pařížským studiem v soutěži na návrh katalogu pro docela velkou společnost v Paříži …
Za největší úspěch v umělecké kariéře považuji uskutečnění první samostatné výstavy obrazů a výstavu NFT v New Yorku. Velkou ctí pro mě byla také účast na vůbec první výstavě v Metavers v rámci projektu Škodaverse.
Najdete mně skoro všude :) Hlavně na instagramu
Lamax
Úkolem bylo vytvořit moderní a sebevědomou značku pro výrobce elektroniky. Klient se původně zaměřoval pouze na akční kamery a kamery do auta, ale logo muselo respektovat plán budoucího rozšíření sortimentu na další elektroniku a expanzi do dalších evropských zemí. Proto muselo být na první pohled snadno zařaditelné do oboru a zároveň působit seriózně, dostupně a hravě — s ohledem na cílovou skupinu hlavního produktu, tj. akčních kamer.
Pro klienta jsem navrhla design a produktová loga jednotlivých kamer, označení na kamerách, návrh krabic, katalogy, nálepky včetně sloganů, bannery pro internetovou reklamu, vlajky a stany na výstavy. Lamax je dnes úspěšnou značkou nejen na českém trhu, a mám radost z toho, jak značka roste.
Crunchy Freeze
Společnost Crunchy Freeze, specializující se na výrobu lyofilizovaného krmiva pro kočky, mě oslovila s cílem vytvořit unikátní logo produktu a design obalu jejich krmiva.
Navrhla jsem jedinečné logo pro Crunchy Freeze, které je neutrální a univerzální, aby se mohlo využít i pro další produkty, například krmivo pro psy, pokud by se klient rozhodl v budoucnu rozšířit sortiment.
Pro obal jsem vytvořila minimalistický piktogram kočky, který jasně vyjadřuje podstatu produktu. Kromě samotného designu jsem kladla důraz na výběr papíru a technologii tisku obalu. Materiály i technologie byly pečlivě vybrány tak, aby produkt vynikl mezi konkurenčními výrobky na trhu. Hlavním cílem bylo dosáhnout maximálního vizuálního efektu a přilákat pozornost potenciálních zákazníků.
Patterny
Vzory jsou srdcová záležitost. Žijeme v době, kdy je vše povoleno a mám ověřeno, že moje nejbláznivější nápady mívají největší úspěch. Vetšinu vzorů prodávám přes londýnskou banku patternů, která se chlubí, že jejími zákazníky jsou The Gap, Adidas, Hugo Boss, Uniqlo, Nike, M&S a Levi’s. Potěší, když se vám ozvou z Ameriky, že si pořídili váš pattern a chtějí vás zařadit do svých designérů. Já pak chodím po obchodech a koukám do výloh, jestli neuvidím svůj pattern, bohužel, zatím se mi to nepovedlo.
Moje tvorba vzorů inspirovala majitele českého řetězce kaváren ke změně a osvěžení vizuálního projevu a obrátil se na mě. Ještě k tomu se mu líbí kubismus a nebylo co řešit, vznikl kubistický vzor, který používají v interiérech, na kelímcích, menu kartách.
Zdroj a foto: Erika Vrdoljak