Článek

Jak hodnotí nové logo Turnova odborná veřejnost? Zeptali jsme se…

Minulý týden jsme na Design portálu představovali nové logo a vizuální styl města Turnov od studia Colmo. Na to, jak se nový vizuální styl povedl, jsme se zeptali zástupců grafiků a studií. Ukázky i explikaci najdete v samostatném článku.

„Nová značka města evokuje fasety drahokamů, českého granátu a minerálů. Je i zároveň připomínkou tradice horolezectví a průmyslu optických technologií. Nakloněné roviny tahů písma kromě asociace skalnaté soutěsky vzbuzují i pocit budoucího růstu, vývoje a dynamiky města. Logo je plné energie, vitality, stejně jako život občanů žijících v tomto městě.“
Miroslav Roubíček, Markéta Hanzalová, studio Colmo

Hodnocení čtenářů:

Sending
Hodnocení čtenářů 3.4 (10 hlasů)

Hodnocení odborníků:

S nabídkou hodnocení oslovujeme vybrané designéry a zástupce studií uvedených v adresáři studií na Design portálu. Názory zobrazujeme v pořadí, v jakém dorazily.


Mě se to líbí, písmo hezky evokuje drahokamy, je příjemné, i barevnost je dobrá. Také je fajn to zkosené T, které funguje i samostatně a zároveň jde o jednoduchý tvar, který se dá vyjádřit různými originálními a hravými způsoby (viz např. dva klacíky v ukázce). Bavilo by mě vymýšlet další způsoby jak to téčko ztvárnit :) a věřím, že to bude bavit i občany, kterým, doufám, město nové logo dokáže dobře “prodat” a uvést ho v život tak, aby fungovalo jak má a zároveň inspirovalo k celkové vizuální udržitelnosti města.

Petr Skriečka
Yellow Shapes


Moc se mi to líbí, nemám co vytknout. Za mě skvělá práce.

Petr Jančárek
WolfWay


Nové logo Turnova je krásně čistá typografická práce. Minimalistický styl autorů je jejich poznávací znamení, jak vidno z jejich předchozích prací. V tomto ohledu nelze nic vytknout, nicméně logu dle mého názoru chybí unikátnější nápad, který by jej oživil a odlišil od ostatních měst, začínající stejným písmenem. Zkosená stříška T na to sama nestačí.

Roman Strobel
RSTR.cz


The concept of the angular ’T’ works well, which is crucial when the whole identity revolves around it. It feels clean and playful without being overly fussy. I’m especially fond of the colour palette, which has a certain richness which nicely complements the images of Turnov’s surroundings. For a regional identity, it does what it needs to in a fresh and cohesive package. I like it.

Marc Sanderson
BRAINZ


Palec nahoru. Fasety českých granátů, zmíněné v explikaci, bych v tom sice nerozluštil, ale jinak je mi to dost sympatické. Líbí se mi hra s téčkem, snad toho bude vidět víc. Ty letáčky se oproti tomu drží zbytečně při zdi, ale nic zásadního jim vytknout nechci.

Zdeněk Sládek
Studio Protein


Nové logo, litera T a vizualní identita města Turnov jsou výrazné, graficky čisté a poutavé. Koncept je celistvý, nakloněné roviny tahů mají dotažený význam, upravené písmo Granát Sans dodají městu a jednotlivým městským organizacím osobitý propojený vzhled. Identita je skvěle využitelná do budoucna. Za nás povedené, originalní, silné, moderní a dobře zapamatovatelné.

Alexandra Tycová a Kamil Petr
Studio XY


Záměr uvedený v synopsi logotypu je úžasný. Vytvořit písmo a zároveň logotyp je fantastické. Jenže mě osobně ty hranaté fazety a diagonály tak trochu chybí v celém tvarosloví předmětného písma. Jsou to jakoby dva typografické světy, litery “o, b, s, a, e s výraznými oblými tahy a litery “n, f, j, t”, kde ta ostrost a transkripce nakloněné plochy je jasná a unikátní. Osobně si myslím, že celý font šel dopracovat tak, aby bylo vše na první pohled jednotné.

Zkrátka víc ty oblé tvary “zrunovatět a zešutrovatět”. Je škoda, že zas zde máme logotyp bez výrazného piktogramu, jenž by s originální typografií tvořil synergický celek.

V poslední době jakoby se s těmi pouze typografickými logotypy roztrhl pytel: Most, Příbor, Chrudim, Teplice, Prostějov, Přerov….. Nutně to běžnému pozorovateli začne splývat a nezachrání to ani jemné ligatury, či ornamenty vetknuté do těchto typografických logotypů.

A již vůbec ne obecné bláboly typu, že logotyp je plný energie a vitality a že odráží nějaké sebevědomí apod.. Značka/logotyp města/kraje či regionu by měl v sobě (dle mého, možná staromilského názoru) v jednoduché obrazové zkratce či symbolu zobrazit “něco”, čemu by rozuměly veškeré věkové skupiny od dětí až po seniory. Takové jednoduché “dopravní značky/piktogramy”, jenž by byly graficky jasně identifikovatelné. Samozřejmě nelze nic zobecňovat, vždyť rozmanitost a neunifikovanost je na našem oboru to pravé ořechové…

Bohumír Golda
Růžolící Chrochtík


Máte zájem se připojit k dalším hodnocením? Napište nám.


Ukázky najdete v článku

Turnov

Zdroj a foto: turnov.cz, colmo.cz