Článek

Aktualizováno: Tak to je bomba!

Tak to je bomba!Aktualizováno: Tak to je bomba!

Právě toto si možná řekla firma LCS International, zadavatel outdoorové reklamní kampaně v Brně, když uzřela ideu kampaně a měla pravdu. Stovky brňanů si opravdu spletly atrapy bomb s bombami opravdovými a zmobilizovaly policii. Vyděšení brňané volali na tísňové linky městské i státní policie, že nalezli bombu, dynamit – červené tuby se zápalnou šňůrou převázané leukoplastí.

„Jedu přes Mendlovo náměstí a na těch otáčecích hodinách vidím výbušninu. Tak vám to teda hlásím,“ volal například jeden vyděšený Brňan na linku 156.

„Na hodinách u Veselé ulice je divná věc. Vypadá to sice jako reklama, ale vedou z toho dráty. Prosím, prověřte to,“ hlásil strážníkům jiný volající.

Tak to je bomba!

Bomby se objevili na osmi otočných hodinách a na dvou dalších místech ve městě (př. v Křenové ulici, ve Vaňkovce, na Mendlově náměstí, u haly Rondo nebo na Cejlu). Netradičně pojatá reklama zmátla nejenom Brňany, ale také strážníky. Ani ti neměli nejprve ani tušení, že by mohlo jít o reklamní tah. Samotní policisté s tím však nic neudělali. Jen prověřili místa a potvrdili, že se jedná opravdu o reklamní poutače. „Naše hlídky zkontrolovaly všech osm míst, kde jsou imitace bomb umístěny. Zjistili jsme, že se jedná o reklamu a nemůžeme s tím nic dělat,“ řekl brněnský policejní mluvčí Bohumil Malášek. Policisté se však shodují na tom, že v současné době je „bombová“ kampaň – mírně řečeno – nevhodná.

Atrapy bomb si nechala vyrobit LCS na podporu svého produktu –  informačního systému Helios. Pozornost, kterou reklamní kampaň vyvolala, ale však velmi potěšila zástupce společnosti LCS. Jejím sloganem je totiž myšlenka „Správné informace pro správná rozhodnutí“. Právě její ztvárnění bylo cílem reklamy. „Kampaň by měla v lidech vyvolat scény, které znají z akčních filmů. Hrdina, který je vyzbrojený správnými informacemi přestřihne ten správný drát, odpojí tak bombu a tím odvrátí hrozící katastrofu,“ popsala ideu kampaně ředitelka marketingového oddělení společnosti LCS Martina Králová. Zároveň vyjádřila lítost nad tím, že média o kampani informovala tak brzy a nevyčkala na okamžik, až bude úplná. Přesto se za netradičně pojatou reklamu postavila. „Podle mne je podobná mírná nadsázka právě to, co dnešní, mnohdy fádní reklamu oživí,“ uzavřela Králová. Zajedno s ní jsou také experti na reklamu, kteří proti zvolenému nápadu nic nenamítají.

Tak to je bomba!

Představitele LCS International reakce veřejnosti překvapila. „Reklama si hraje s nadsázkou, chtěli jsme lidi zaujmout a pobavit. Ani ve snu nás nenapadlo, že by u někoho mohla vzbudit obavy. Štípačky naznačují volbu dobrého rozhodnutí, dráty vedou k našemu informačnímu panelu, což znamená něco jako: ve správné chvíli přestřihněte správný drát,“ uvedla ředitelka marketingu firmy Martina Králová.

Právě v Brně firma reklamní kampaň odstartovala, následovat má Hradec Králové. Zda se bomb občané dočkají i tam se ještě neví.

Aktualizováno: nová fotografie

To je bomba

Lucie Schwarz

https://www.designportal.cz/reklamy-kampane/to-je-bomba-kampan-lcs.html

17.04.08