Logo

Plzeň

Dynamo design

Sending
Hodnocení čtenářů
3.69 (32 hlasů)

Základem nového vizuálního stylu města bude šipka s nápisem Plzeň, která ukazuje nejenom orientaci metropole směrem k západu, ale komunikuje myšlenku, že město šlo vždy svou vlastní cestou. Šipka nikdy nevystupuje sama, ale vždy je doplněna výstižnými přívlastky pro různé oblasti činnosti města. Základními barvami jsou zelená a žlutá, navazují na historický znak Plzně a odlišují vizuálně nové plzeňské logo od logotypů dalších významných českých měst. Autorem návrhu je společnost Dynamo design. Svoji novou značku začne západočeská metropole používat od června 2016, proces implementace nového vizuálního stylu bude trvat několik měsíců.

plzen-02

plzen-07

plzen-11

plzen-05

Jedná se o otevřený a hravý systém

 „V jednoduchosti je síla. Jsem přesvědčen, že kouzlo nového loga se ukáže v momentě, kdy bude používáno při různých příležitostech. Porota vybrala logo, jež má tradiční plzeňské barvy. Vím, že mladí rádi pracují s moderními barvami, ale v tomto případě jsem konzervativní,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký.

Podle prvního náměstka primátora Martina Baxy je vítězný návrh moderní a nadčasový. „Mám radost z toho výběru, Plzeň tím udělá velký krok dopředu k moderní a funkční komunikaci, která odpovídá 21. století. Nová značka dá prostor pro prezentaci aktivit města v celé jejich šíři,“ řekl Martin Baxa.

Autorem návrhu, který minulý týden ve čtvrtek vybrala a doporučila radě ke schválení devítičlenná komise sestavená ze specialistů na marketing a grafický design i ze zástupců města, je společnost Dynamo design s.r.o., která stojí za realizací řady známých log a vizuálních stylů například pro Air Bank, Škodu Transportation, Akademii věd České republiky, festival Rock for People, Pražské Quadriennale 2015 a řadu dalších.

„Naším cílem bylo vytvořit logo a vizuální styl, který by vystihl patriotismus obyvatel a rozmanitost města. Nejedná se pouze o jednu podobu loga, ale o otevřený a hravý systém. Logo pracuje vždy s doplňkovým textem, který se přizpůsobuje konkrétní situaci. Tento koncept má silný komunikační potenciál. Věříme, že v sobě nese DNA města a tím si bude získávat oblibu u místních obyvatel,“ uvedli zástupci Dynamo design.

„Plzeň v posledních letech spojila svou vizuální komunikaci s logem projektu Evropské hlavní město kultury, jehož logo dál zůstává i logem organizace Plzeň 2015. V souvislosti s tvorbou nového Strategického plánu města Plzně ale bylo nutné přistoupit k tvorbě nového loga, které vyjádří směr a cíle města do budoucna,“ přiblížila Jana Komišová, vedoucí magistrátního odboru prezentace a marketingu, který proces výběru značky zajišťoval. Cílem zakázky bylo vybrat kvalitní a originální logo i sjednotit vizuální komunikaci města a jeho organizací tak, aby veřejnost na první pohled poznala příslušnost konkrétní organizace k městu Plzni.

plzen-09

plzen-08

plzen-03

plzen-10

K účasti v ní bylo vyzváno devět studií

Soutěž probíhala jako veřejná zakázka malého rozsahu. K účasti v ní bylo vyzváno devět studií vybraných ze zájemců, kteří se přihlásili na základě výzvy zveřejněné na profilu zadavatele v únoru 2016. Vybrána byla studia či agentury, jež prokázaly nejlepší kvalifikační předpoklady. Procesem výběru se zabývala speciálně jmenovaná odborná porota složená ze čtyř reprezentantů města Plzně či magistrátu a pěti odborníků na marketing a grafický design. Mezi vyzvanými uchazeči byly:

  1. Side2,
  2. Kafka Design,
  3. Dynamo design,
  4. Studio Grafit,
  5. Jan Jiskra,
  6. Breisky,
  7. Helena Jiskrová,
  8. Studio Petrohrad
  9. Věra Marešová.

Do soutěže podali své nabídky všichni vyzvaní uchazeči, návrhy osobně prezentovali porotě, která zasedala 2. června 2016. Ta na základě odborného zhodnocení všech podaných návrhů doporučila Radě města Plzně uzavřít smlouvu se společností Dynamo design. Druhý nejvyšší počet bodů v hodnocení poroty, jež zohledňovala z 50 procent cenovou úroveň nabídky a z 50 procent vizuální atraktivnost, jedinečnost a grafickou kvalitu návrhů, získalo plzeňské Studio Petrohrad a třetí místo patří společnosti Side 2.

Cena za zpracování vítězného návrhu, mutací loga pro Magistrát města Plzně a vybraných příspěvkových organizací, včetně kompletních grafických manuálů jednotného vizuálního stylu stanovujících užití loga na různých materiálech města, ve webové prezentaci, na reklamních nosičích a podobně, představuje částku 1,165 milionu korun bez DPH.

plzen-06

plzen-01

plzen-04

Zdroj a foto: plzen.eu