Loga

Supraphon

Boomerang a Brainz Studios

Sending
Hodnocení čtenářů
2.17 (6 hlasů)

Tradiční hudební vydavatelství Supraphon představilo modernizované logo a kompletní vizuální identitu. Jejím hlavním autorem je grafický designér Jakub Kaše z agentury Boomerang Communication, který na nové podobě loga a písma spolupracoval s typografem Tomášem Brousilem. O digitální část projektu, včetně nového webu, se postarala agentura Brainz Studios.

  • Klíčovými prvky nového konceptu jsou hravost, barevnost a výrazná typografie, což má reflektovat kreativní charakter hudebního odvětví.
  • Vizuální identita je rozdělena do šesti žánrových kategorií (Classic, Gold, Hits, Fresh, Slovo, Kids), z nichž každá má vlastní barevné schéma, varianty loga a specifický styl komunikace.
  • Cílem nového webu je oslovit i mladší publikum a nabídnout interaktivnější zážitek, například přímé ukázky skladeb.
  • Představení nové identity přichází krátce poté, co Supraphon změnil majitele a stal se součástí americké gramofirmy Sony Music.

„S ohledem na hluboké kořeny firmy a široké spektrum žánrů i aktivit, kterým se věnujeme, bylo nezbytné citlivě přenést hodnoty Supraphonu do současného vizuálního jazyka, zjednodušit komunikaci směrem k hudebním posluchačům a přiblížit se nové generaci umělců.“
Martin Kudla, Výkonný ředitel Supraphonu

Projekt aktualizace značky a komunikace Supraphonu byl zahájen na začátku roku 2023. Vydavatelství s 93letou historií usilovalo o modernizaci a vytvoření identity, která by lépe propojila široké spektrum jeho produkce s dnešním publikem. Cílem bylo nejen osvěžit vizuální stránku, ale také vytvořit flexibilní systém, který by efektivně komunikoval napříč různými žánry a platformami, včetně těch digitálních, a oslovil tak i mladší generaci posluchačů.

Původní logo

Ke značce neodmyslitelně patří logo lva s lyrou, jehož původní verze byla navržena v roce 1949 Václavem Zajíčkem. V průběhu desetiletí prošlo logo několika obměnami.

 

Nové logo

K práci na aktuální podobě loga byl přizván Tomáš Brousil, který zjednodušil a modernizoval samotného lva a upravil některé znaky v textovém oblouku tak, aby tvořili harmonický celek.

Explikace

Jakub Kaše, Boomerang Communication

„Vizuální styl společnosti Supraphon samozřejmě respektuje dlouholetou tradici, zároveň však působí aktuálně. Je hravý a zábavný, což je nutnost pro toto odvětví hudebního průmyslu. Důraz je kladen jak na silnou obrazovou výbavu, tak na výraznou typografii, kde dominuje tučný řez skvělého fontu Atyp Display se zajímavými drobnými detaily. Grafický manuál určuje základní stavební prvky, nechává však dostatečně velký prostor pro kreativitu a invenci.

Štěpán Kleník, Brainz Studios

„Kdybych si měl vybrat z ikonických značek, českých i zahraničních, na kterých bych chtěl spolupracovat, vždy bych na prvním místě sáhl po Supraphonu. Sám jsem muzikant, proto pro mě byla ohromná příležitost stát se součástí týmu, který tuhle značku posouvá do úplně nové podoby – nejen vizuálně a komunikačně, ale hlavně koncepčně a ideově. Rebrand (a tvorba webu) takřka stoletého vydavatelství je obrovská zodpovědnost. Tým Supraphonu nám to ale usnadnil, protože jsou to duchem rockeři, kteří se toho nebojí. Dokázali vystoupit ze své původní image, být drzí a jít do toho s punkovým přístupem. Ale svědomitě. Přesně tak by se to mělo dělat – a nám je ctí, že jsme mohli být u toho.“

Písmo:

Tým:

Ukázky vizuálního stylu

Ukázky webu

Další práce Brainz Studios:

Logo inspirované brutalismem připravilo pro architekty z Urban Survival studio Brainz Disruptive

Národní galerie představila nový web. Autorem je Brainz Disruptive.

Zdroj a foto: disruptive.cz, supraphon.cz, boomerang.agency

Sending
Hodnocení čtenářů
2.17 (6 hlasů)