Články

3×3 s Janem Říhou

Jan Říha je digitální designer působící jako head of design v agentuře advertia digital. Původem je z Brna, svá bakalářská studia designu a digitální tvorby absolvoval na jihu Švédska ve městě Trollhättan, poblíž Göteborgu. Následně magisterská studia UX designu, webové produkce a designu obecně v Miláně v Itálii. Nějakou dobu pracoval v Portugalsku na projektu Visionary, pomáhající lidem se zrakovými vadami fungovat na internetu.

Druhým rokem žije v Praze a v advertii digital dohlíží na to, aby designová tvorba odpovídala dnešním standardům. „Nejedná se pouze o vizuální stránku věci, jak slovo design může napovídat. Princip designu obsahuje hlavně funkčnost, a tomu se snažím jak v advertii, tak ve vlastních projektech věnovat co největší pozornost,“ doplňuje Jan.  Mimo jiné pomáhá při tvorbě kreativních strategií a konceptů. Pracoval s klienty jako třeba Praga, Dolce&Gabbana, BodyShop, IKEA, Oakley nebo Škoda Auto.

„Mám sice bohaté zkušenosti s prací v korporátní sféře, ale rád se věnuji také menším klientům, kde člověk jasně vidí, jak designová řešení pomáhají.“ 


Seriál 3×3 má za cíl představit šikovné designéry a studia působící v České republice. Formát prezentace je vždy stejný – tři projekty a každý reprezentovaný třemi obrázky s krátkým popisem.


Praga

Pragu jako firmu snad není nutné představovat. Je nutné ale zmínit, že postupem času se firemní portfolio produktů a služeb stále rozrůstá. To musel pochopitelně reflektovat i nový web a s tím spojený design. Unikátním způsobem představuje publiku svůj automobilový průmysl, do kterého patří hlavně supersporty, motokáry a služby s tím spojené. To ale není všechno, trikem designového procesu bylo aktuální nabídku služeb a produktů propojit s bohatou firemní historií a mediální prezentací v dnešní době tak, aby nová struktura webu byla přehledná a každý si na webu našel to, co ho právě zajímá.


Koscom

Proč je web Koscomu unikát? Na české scéně má nejvíce produktů. A to přes 15 000 unikátních kusů. Cílem tedy bylo navrhnout e-shop, který by vypadal dobře, přestože každý produkt má v databázi jiné množství informací. Z důvodu počtu produktů na webu nebylo možné počítat s tím, že by informace někdo sjednotil. Mezi další zajímavosti patří například možnost gravírování hodinek a jak tuto službu nabízet při on-line koupi. Dostali jsme se také k tvorbě unikátního nákupního rádce, který pomůže vybrat těm, co hodinky vůbec neznají, ale i těm, kdo se v nich bezpečně orientují.


LIME

Tvorba e-shopu pro LIME Concept by se za normálních okolností ničím zvláštním nevyznačovala. Jedná se o klasický stylový e-shop v moderním čistém duchu. Důraz je kladen na fotky produktů a nabízené značky. To, co jej dělá v portfoliu advertie unikátem, je čas produkce. S ohledem na vládní opatření a zavřené obchody byl totiž tlak na urychlený vznik zatím neexistujícího e-shopu. Z designového produkčního hlediska se tak opět ukázalo, že dobrá příprava v podobě designových modulů může výrazně urychlit práci i na webu, který není založený na žádné šabloně ani balíčkovém e-shopovém řešení.

Zdroj: Jan Říha