• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Logo

Response to Vulnerability in Asylum

15/03/2013

Erika Vrdoljaková

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3 (1 hlas)

Erika Vrdoljaková ze studia Queue vytvořila logo pro projekt UNHCR, který má za cíl rozeznat zranitelnosti žadatelů o azyl, určit, zda se jedná o uprchlíka, a případně mu poskytnout zvýšenou péči. Logem je osoba se srdcem, tvořená z teček. Tečky znázorňují po emotivní stránce zranitelnost žadatelů o azyl a lidské uvědomění, že osoba není utvářena jako celek, stejně tak jako lidské štěstí.

Logo se objeví na všech oficiálních brožurách, tiskovinách, dokumentech, formulářích, dárkových předmětech a bude také vyobrazeno na webových stránkách kanceláře UNHCR pro střední Evropu.

-
Zdroj: queue.cz

-
Zdroj: queue.cz

Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR)

Na Zemi žijí miliony obyvatel, kteří nejsou občany žádného státu, jakoby žili celý svůj život ve vyhnanství. Z tohoto důvodu bylo UNHCR ustaveno Valným shromážděním v roce 1950, kde hlavním úkolem úřadu je mezinárodní ochrana a zabezpečení dodržování lidských práv uprchlíků s možností ucházet se o azyl.

UNHCR navíc garantuje, že nikdo nebude proti svému svobodnému rozhodnutí vrácen zpět do země, kde mu hrozí perzekuce. Za celou dobu působení pomohl UNHCR více než 50 milionům uprchlíků, za což dostal v letech 1954 a 1981 Nobelovu cenu míru.

-
Zdroj: queue.cz

Nechtěli jsme abstraktní logo

Autorka loga popisuje, že největším tvůrcovským problémem bylo vyhnutí se běžnému vizuálnímu vyjádření humanitárních organizací a přitom stvoření něčeho, co vyjadřuje činnost UNHCR.

Slovy Eriky Vrdoljakové z Queue: „Také jsme (správně) předpokládali, že UNHCR je konzervativní klient a že si nemůže dovolit žádné logo, které bude abstraktní. Proto jsme si definovali, na emotivní úrovni, co znamená udělení azylu pro člověka, který ho potřebuje, a na jaké emoční úrovni klient (UNHCR) nalezne odpovídající sebereflexi. Jako výsledek rovnice nám vyšlo štěstí, osvobozené od konzumního štěstí charakteristického pro naše „moderní“ společnosti. Když se podíváme zpět, nevíme, jestli jsme se úplně vyhnuli stereotypům, ale doufáme, že jsme připomněli základní myšlenku o tom, co člověka naplňuje.“

-
Zdroj: queue.cz

Zda-li byl cíl celého projektu splněn, posuďte sami.

Autor
Patrik Fingr
Zakladatel internetového magazínu o bydlení www.bydleni-z.cz

Erika Vrdoljaková logo

Související články

Logo

Johnson & Johnson

Logo

Chytrá lékárna

Logo

Rožnovsko

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

Jednou větou…

3D obraz Eriky Vrdoljakové bude vystaven na NFT konferenci v New Yorku

Logo

Dům pro Julii

Logo

UP!

Logo

Maron

Logo

Centrum participace a rozvoje

Logo

Farm Planet

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal