• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Logo

Světluška, Nadační fond Českého rozhlasu

04/07/2019

Petra Komárková

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
2.66 (56 hlasů)

Světluška, projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, představila nový vizuální styl včetně nového loga, které po šestnácti letech vystřídá obraz světelného klubka a ilustraci víly s lucernou. Autorkou podoby nového loga, vycházejícího ze symboliky hvězdné oblohy a znaků Braillova písma, je Petra Komárková z Grafického oddělení Českého rozhlasu. 

„Nová vizuální podoba Světlušky je prozářená, barevná a vybízí k radosti a pozitivnímu naladění, protože dárcovství a pomoc druhým jsou o radosti a vzájemné soudržnosti.“ Gabriela Drastichová, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu

Logo doplňuje claim „Svítíme ve tmě“ (jehož autorem je spisovatel Petr Stančík). Nadace má také svého maskota v podobě komiksového broučka, jenž je propojujícím elementem s dosavadní grafickou podobou Světlušky. První z řady projektů, kde byl nový vizuální styl představen, je Kavárna POTMĚ. Nový vizuál se od nynějška bude promítat i v dalších klíčových projektech, kterým se Světluška věnuje.

Původní logo

Nové logo

Explikace

Jakub Šolín (Creative Director) a Petra Komárková (Art Director), Grafické oddělení Českého rozhlasu​

„Pestré portfolio aktivit Světlušky si zaslouží být prezentováno směrem k aktivním podporovatelům tohoto projektu bez zbytečného patosu. Světluška je zde proto, aby propojila svět nevidomých se světem nás, kteří vidíme. Je namístě ukázat, jak jednoduché je vzájemně si dělat radost a rozdávat ji dál. Jak napsal slavný americký spisovatel Frank Herbert: „Dar je požehnáním dárce“. Cílem kampaně je tedy ukázat výsledky práce všech zúčastněných a jejich pozitivní dopad na svět kolem nás – bez rozdílu věku, barvy pleti či handicapu.

Svět kolem nás formuje naší osobnost už ve chvíli, kdy ho začínáme objevovat a kdy se v něm snažíme orientovat. Hledáme místa bezpečí, místa, kde je nám v něm dobře. Světluška pomáhá nevidomým taková místa najít a zároveň umožňuje těm, kteří vidí, nahlédnout do světa lidí, kteří se na něj dívají jiným zrakem. Symbol zvolený pro Světlušku je tak symbolem hvězd, které od pradávna vedou poutníky k cíli, sestaveným ze znaků Braillova písma, které umožňují nevidomým zaznamenat své pocity a současně je sdílet. Je tvořeno archetypem slova SVĚT… SVĚTlo, SVĚTluška.“

Varianty loga

Kavárna Potmě

grafický design Petra Komárková, Art Director Jakub Šolín, realizace kavárny KOMA FAMILY

Branding hrnku. Foto: David Brož

Interaktivní herní deska pro partnera projektu.

Menu deska.

Promo deska.

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: svetluska.rozhlas.cz, Grafické oddělení Českého rozhlasu​

Jakub Šolín logo Petra Komárková

Související články

Logo

Johnson & Johnson

Logo

Chytrá lékárna

Logo

Rožnovsko

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

Logo

Dům pro Julii

Logo

UP!

Logo

Maron

Logo

Centrum participace a rozvoje

Logo

Farm Planet

Logo

Datera

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal