• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Článek

Sám sobě autorem i divákem – logo YouTube v novém

28/03/2015

YouTubeSám sobě autorem i divákem – logo YouTube v novém

Služba YouTube šíří po celém světě originální videa, informace a inspiraci. Miliardy lidí sledují a sdílí výtvory malých i velkých tvůrců a inzerentů. Nové logo ve výrazně červené barvě přímo vybízí ke kliknutí a spuštění dalších ještě nezhlédnutých záběrů a filmů. Není pochyb o tom, že i s novou tváří bude YouTube dále zpříjemňovat čas strávený u displejů a že bude dále útočit na otázku autorských práv a cenzury.

O YouTube

Největší internetový server pro videosoubory založili v únoru 2005 tři zaměstnanci PayPalu. Následující rok byl zakoupen společností Google asi za 37 miliard Kč, v současné době má 54 jazykových verzí. Od 9. 10. 2008 má YouTube i českou verzi.

Úspěšný Čech v Americe a šéf obsahu YouTube Robert Kyncl říká, že celosvětově sleduje YouTube na mobilních zařízeních 30 % diváků a jsou i země, jako například Jižní Korea a některé arabské státy, kde je to přes 50 %. Přesto nemá ambice nahradit televizi, podle Roberta Kyncla je to lákavý doplněk, který patří do kapsy a dává prostor tvořivému internetovému publiku.

 

Původní logo

Logo YouTube se v průběhu let příliš nezměnilo. Dlouho používaný nápis částečně uzavřený v červené bublině jen přišel o některé ze svých lesků.

-
Starší verze loga YouTube, zdroj: wikimedia.org

-
Současná verze loga YouTube, zdroj: youtube.com

Redesign nebo jen alternativa?

Nová podoba loga YouTube je ukázkou vizuální jednoduchosti a propracovanosti. Kombinace nenáročné typografie, minimálního stínování a signální červené barvy splňují současné požadavky na internetovou grafiku. Okénko uprostřed rumělkové plochy ve tvaru obrazovky upozorňuje na trojúhelník uprostřed – tlačítko Play.

Logo už můžete najít v ikonkách na Androidu a iOS, nově také v profilech na sociálních sítích YouTube (Facebook, Twitter). Zástupci Googlu ale uvedli pro The Verge, že na webu se logo měnit nebude. Tradiční You a v bublině schované Tube zatím zůstane.

Možná zatím v YouTube nechtějí být spojováni jen s plochým červenobílým symbolem přehrávání…

-

-
Nové logo a pattern, zdroj: facebook.com

 

Pro zajímavost

Přeskakování reklam na YouTube vymyslel Shishir Mehrotra, mladší kolega Roberta Kyncla. Nejprve bláznivý nápad s TrueView se ujal a nyní funguje efektivně a přináší dost peněz i pro inzerenty, protože lidé se rádi podívají na dobře udělanou reklamu.

Autor:
Marcela Šromová

Design portal

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/youtube-nove-logo.html

04.09.13

logo

Související články

Logo

Rožnovsko

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

Logo

Dům pro Julii

Logo

UP!

Logo

Maron

Logo

Centrum participace a rozvoje

Logo

Zemědělský startup Farm Planet má kompletní vizuální styl od studia Brainz Disruptive

Logo

Datera

Logo

The Parc

Logo

AC Sparta Praha

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal