10. června tohoto roku začala rozsáhlá reklamní kampaň na podporu nového designu a představení vylepšeného systému bankovnictví nejúspěšnější polské banky mBank. Logo připravili v BNA v pěti různých barevných variantách, které se budou lišit v závislosti na skupině klientů a nabídce.
Původní logo, zdroj: mbank.cz
V Polsku hned a u nás od nového roku
mBank vznikla v listopadu 2000 v Polsku jako první virtuální banka a byla jednou z prvních tohoto druhu ve Střední Evropě. Oslovuje především klienty, kteří internet a nové technologie považují za efektivní a pohodlný způsob komunikace s bankou. Na český trh vstoupila v listopadu 2007 jako součást BRE Bank, nyní má asi půl milionu klientů.
V současnosti mateřská společnost pod svou značku převádí v Polsku podnikání BRE Bank a Multibank, a tak se změnami v uspořádání bankovní společnosti přichází změny celkového designu, který má získat další zákazníky. U nás se s novou tváří mBank zřejmě setkáme v první polovině roku 2014. mBank se snaží profilovat jako banka pro mladé duchem, kteří dokáží sladit své tempo s tempem doby. Cezary Stypułkowski, generální ředitel BRE Bank, řekl v rozhovoru s Wirtualnemedia.pl: „Chceme oslovit různé cílové skupiny, změny nám také umožní rozšířit nabídku. S novou grafikou přijdou nové služby a jedinečné funkce.“
Nové logo, zdroj: mbank.cz
Pět podob nového loga
Dosud používané logo mBank je díky stylizované květině plné barev. BNA vytvořila pět nových barevných, ale tvarově střídmějších podob loga – každou pro jinou skupinu klientů. Pestré „tapety“ se objevují na pozadí loga. Designéři z nich stříhají různé tvary, zvířata, lidské postavy, budovy, lodě, ozubená kola, speciálně upravené ikony…
Tento přístup má jistě evokovat neomezené možnosti a širokou škálu služeb zadavatele. Jen čas ukáže, zda stávající zákazníci „nové turistické značky“ ocení a zda kombinace a intenzita vybraných barev natolik zapůsobí na potenciální klienty banky, aby je upoutala a přesvědčila o přihlášení se „do systému“.
Poznámka: BNA obdržela ve světoznámé soutěži „Rebrand 100“ za skvělý rebranding značky již dvě ocenění – Empík (2010) a Reserved (2012), k dalším dobrým referencím patří Lipton, Nestlé, Škoda aj.
Kompletní vizuální identitu mBank najdete také na Behance.
Základní logo, zdroj: brebank.pl
Logo pro podnikatele, zdroj: brebank.pl
Logo pro bohatší klientelu, zdroj: brebank.pl
Logo pro firmy, zdroj: brebank.pl
Logo pro osobní bankovnictví, zdroj: brebank.pl
Autor:
Marcela Šromová
Zdroj:
mbank.cz, mbank.pl, bna.pl, wirtualnemedia.pl, aktualne.centrum.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/mbank-nove-logo-bna.html
12.06.13