• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Články

Opavské Slezsko má nové logo, odkazuje na přírodu a kulturu

28/03/2015
Design portál

Opavské SlezskoOpavské Slezsko má nové logo, odkazuje na přírodu a kulturu

Značka Opavské Slezko je aktivitou města Opava, které společně s dalšími partnery chce podpořit turistický ruch v tomto regionu. Jednou z prvních aktivit je vytvoření nového loga, které bylo v minulých dnech představeno veřejnosti a které bychom nyní chtěli představit i vám.

-

-
Zdroj: opava-city.cz

Vybíralo se z 37 návrhů

Dle oficiálních stránek města Opava do výběrového řízení přišlo 37 návrhů od 23 uchazečů a vybráno nakonec bylo logo opavského grafika Karla Meleckého.

Zveřejněná explikace loga: Vítězné logo dle autora odkazuje na přírodu a kulturu, představuje knihu poznání, menu a znázorňuje harmonickou nabídku. Barvy loga odkazují k barvám města Opavy a ke slezské orlici. Logo tak plně koresponduje se strategií rozvoje cestovního ruchu turistické oblasti Opavské Slezsko, kdy za silné stránky oblasti považujeme především pestrou kulturně-historickou nabídku atraktivit.

Vyjádření autora loga Karla Meleckého:

„Problém číslo jedna: Opavské Slezsko je marketingový konstrukt, jehož hranice neznají ani obyvatelé a který navíc nemá jednoznačné atraktivity typu jižní Čechy = rybníky, Krkonoše = hory. Jedna věc tedy byla vůbec najít příjezdovou symboliku hustě osídlené zemědělské krajiny.“

„Druhá věc pak snaha odlišit logo od ostatních regionů a aspoň trochu je zviditelnit v “logoshlucích a logolincích” — je to tam samé sluníčko, kopeček a vlnka. Současně jsem se ale neodvážil rezignovat na obvyklou výpravnost značek v tomto segmentu.

Jak se to autorovi loga podařilo, na to jsem se zeptal dvou grafiků.

Názory

-Loga a vizuální styly turistických oblastí jsou ošemetná věc. Snaha o líbivost často vede k bezúčelnému a nekoncepčnímu použití mnoha barev. Oceňuji, že tomu se Opavské Slezsko vyhnulo. Barevnost loga společně s použitou stylizací ve mně ale evokuje spíše divadelní či hudební festival než turistickou oblast. To je společně s použitou typografií má nejzásadnější výtka k logu. Volbě písma bych věnoval také větší pozornost.

Věc, která mi ale naprosto uniká a nedává žádný smysl, jsou vyseknuté litery “O”. Jak vtipně poznamenala kolegyně, možná se na Opavsku za kulturní vyžití považují i “céčka”. Ale asi ani to nebude ten pravý důvod.

Tomáš Silný
positivezero.co.uk

Foto: PositiveZero

-Připadá mi obtížné hodnotit kvalitu této nové identity. Pokud není logo součástí konceptu, který nevidíme, tedy předpokládáme, že neexistuje, a nemůžeme jej hodnotit z hlediska jeho funkce. Nemohla jej tak hodnotit ani odborná porota. Zde vidíme zcela samoúčelný výtvarný prvek, který se nám může a nemusí líbit.

Z výtvarného hlediska je logo nepříliš zdařilé. Nečitelná úprava lineárního písma s výseky stylově nesedí k symbolu, který je v jakési rozpustilé perspektivě. Působí na mě jako zastaralý trend. Symbol i logotyp spolu navzájem soutěží o pozornost. Tahy noty i květiny jsou necitlivě provedené, vykazují technickou nezdatnost. Symbol je složitý a z dálky se ztrácí jeho čitelnost.

Interpretace symbolu je spíše nejednoznačná. Napadá mě: Je tam hezky a hraje tam hudba. Dále mně napadá, že chtějí ukázat Opavsko jako zemi krále Miroslava, kde je povoleno si zpívat a rozvíjet poupátka.

Tajenku prozrazuje úřední explikace, jako vystřižená z příručky How to bullshit in marketing communication: “Logo tak plně koresponduje se strategií rozvoje cestovního ruchu turistické oblasti Opavské Slezsko, kdy za silné stránky oblasti považujeme především pestrou kulturně-historickou nabídku atraktivit.” Takže tulipán a nota vzhůru nohama reprezentuje pestrou kulturně-historickou nabídku atraktivit! Jupí! A je to.

Logo Opavské Slezsko je krásným příkladem současné marketingové poptávky. Stále dokola se zaměňuje význam slov logo a značka. Potřebujeme zvýšit turistický ruch? Pořídíme si logo, to nás zachrání. Nemít logo je totiž slovy koordinátorky projektu “z hlediska dnešního moderního marketingu velmi špatné a nekonkurenceschopné”. Hodně štěstí.

Adam Hrubý
twitter.com/adamhruby

Foto: Facebook.com

A jak se nové logo líbí vám? Hlasujte pod článkem.

Zdroj:
opava-city.cz

Martin Kalda

https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/opavske-slezsko-logo.html

19.11.12

logo

Související články

Loga

Kamenický Šenov

03/11/2020
Loga

Úštěk

30/10/2020
Loga

Pivovar Proud

07/10/2020
Loga

Intel

15/09/2020
Loga

Pivovar Hostivar

11/09/2020
Loga

Agentura GEN

04/09/2020
Články

Praha může mít nové logo. Studio Kontra nabízí tři lipové listy a srdce za 1 Kč

11/09/2020
Loga

Výstaviště Praha

01/09/2020
Loga

CZ.Basketball

01/09/2020
Loga

PID

01/09/2020

Nejčtenější tento týden

  • Soutěže Rožnov pod Radhoštěm pořádá soutěž na nové logo...
  • Loga General Motors
  • Články 3×3 s Janem Říhou
  • Články Co jste v roce 2020 na Design portálu...
  • Články Studio VKONTEXTU hledá zkušeného digitálního...

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro — značka přehledně online
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Profesionální webhostingové služby
    Profesionální webhostingové služby
  • První grafický časopis
    První grafický časopis
  • Řešení značení pro průmysl a marketing
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

   
 

ISSN 1803-6112 | Webhosting domény zajišťuje CZECHIA.COM

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce