• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Logo

Muzeum Novojičínska

30/06/2020

By.studio

Hodnocení redakce

Oproti původnímu, poněkud složitému, logu je to příjemná změna. Velkým plusem je autorské písmo Vojtěcha Kollerta. Je vidět, že byl součástí týmu typograf, který ohlídal často se objevující typografické chyby, kterými trpí poměrně velká část nových log. Hlavní symbol vlnovky je možná až příliš abstraktní. Nicméně pokud už vznikl, mohl zároveň fungovat jako spojující prvek všech deseti log, které má nové vizuální styl sjednocovat. Vlnovka v každém logu pobočky je prostě jen přítomna. Je to možná trochu nevyužitá příležitost.

Barvy jsou hezké, ale je otázkou jestli potřebuje každá pobočka svou barvu, která je má odlišovat. Kontrast a čitelnost log poboček Příbor či Kunín je už na hraně. Celkově se jedná o čistou práci, kde je znát dotek profesionálů.

  • Logo
  • Vizuální styl
  • Zpracování
Celkově
3.5
Sending
Hodnocení čtenářů
3.19 (58 hlasů)

Muzeum Novojičínska má nové logo. Vzešlo ze soutěže  do níž se přihlásilo 27 studií a grafických designérů. Odborná komise vybrala jako návrh autorského kolektivu Vojtěcha Kollerta, Juraje Hatlase a Jakuba Janeby z By.studio. Cenou pro vítěze je smlouva na zpracování grafického manuálu jednotné vizuální identity Muzea Novojičínska v hodnotě 300.000 Kč.

Hlavním požadavkem zadání soutěže byla funkčnost a přenositelnost loga pro tištěné, elektronické a online výstupy. Vítězný návrh by měl Muzeum sjednocovat. Na dalších místech skončily návrhy Bros in trikos, Kantors Creative Club, Jáchyma Moravce&Alekse Gumenyuka a Studio Pixle.

„Smyčka symbolizuje písmeno M jako muzeum nebo muzea a sděluje různé asociace od meandru Odry, přes silnici, zmiji, přízi nebo provaz. “
By.studio

„Pro veřejnost bude nyní jednodušší díky symbolu, v němž se odráží tvar meandru řeky nebo silnice, nalézt spojitost například mezi Muzeem ve Frenštátě pod Radhoštěm, novým muzeem nákladních automobilů Tatra v Kopřivnici nebo Centrem tradičních technologií v Příboře. Muzeum Novojičínska je totiž nejen polohou svých poboček, ale také rozptylem témat sbírek, velmi různorodé, a tak vytvořená grafická značka nejen odrazí specifika jednotlivých poboček, ale dokáže je všechny symbolicky propojit a dát muzeu jednotnou identitu.“
Lukáš Curylo, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro kulturu a památkovou péči

Odborná část komise:

  • Doc. PaeDr. Jiří Eliška, docent fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
  • MgA. Marek Franz, odborný asistent fakulty umění Ostravské Univerzity
  • Milan Nedvěd MFA, grafický designér
  • MgA. Jiří Havlíček, odborný asistent fakulty umění Ostravské Univerzity

Původní logo

Nové logo

Vítězné logo pro Muzeum Novojičínska

Výsledky soutěže jednotné vizuální identity Muzea Novojičínska, příspěvkové organizaceZ doručených návrhů dne 5.6. 2020 odborná komise vybrala pět nejlepších prací mezi těmito určila vítězný návrh autorského kolektivu Vojtěcha Kollerta, Juraje Hatlase a Jakuba Janeby z BY.STUDIO. Odborná komise dále vybrala návrhy Bros in trikos, Kantors Creative Club, Jáchyma Moravce&Alekse Gumenyuka a Studio Pixle na hodnoceném 2. až 5 místě.

Zveřejnil(a) Muzeum Novojičínska dne Středa 10. června 2020

Explikace

By.studio

„Vytvoření loga a vizuální identity pro Muzeum Novojičínska jsme pojali ilustrativní formou, která dokáže obsáhnout různorodost jednotlivých institucí které Muzeum zaštiťuje a vyjádřit tak jejich jednotlivé zaměření nebo skryté významy. Logo je navržené jako smyčka, ve které se skrývá příběh […].

Nesnažíme se subjekt lokalizovat jako budovu nebo konkrétní místo, ale vyjádřit v něm celý kraj který vnímáme sám o sobě jako muzeum. Smyčka symbolizuje písmeno M jako Muzeum nebo Muzea a sděluje různé asociace od meandru Odry, přes silnici, zmiji, přízi nebo provaz. Autentická tvarová nedokonalost symbolu dodává nezaměnitelný výtvarný character. Každá samostatná instituce spadající pod Muzeum má vytvořený svůj ilustrativní symbol který v kombinaci s hlavním logem tvoří vlastní specifickou značku. Vizuální styl nám tak umožňuje sjednotit všechny přidružené instituce a zároveň si každá z nich zachovává svou individuální podobu.

Hravé pojetí loga doplňuje na míru vytvořené písmo pro Muzeum které  uceluje celou vizuální identitu a dodává jí nezaměnitelný vzhled. Jednotlivé prvky v rámci logotypů se dají rozpohybovat, celou identitu tak oživit a podpořit v komunikační strategii. Nová vizuální identita má podporovat ambice být vidět, být rozeznatelná a jedinečná nejen mezi Českými muzejními institucemi. Je koncipovaná tak, aby byla svěží, moderní a funkční nejen dnes ale také v budoucnosti.“

Písmo:

  • Gruppa Grotesk, autorské písmo Vojtěcha Kollerta

Tým:

  • Vojtěch Kollert
  • Jakub Janeba
  • Juraj Hatlas

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj a foto: muzeumnj.cz

By.studio logo

Související články

Logo

Rožnovsko

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

Logo

Dům pro Julii

Logo

UP!

Logo

Maron

Logo

Centrum participace a rozvoje

Logo

Zemědělský startup Farm Planet má kompletní vizuální styl od studia Brainz Disruptive

Logo

Datera

Logo

The Parc

Logo

AC Sparta Praha

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal