• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Články

Mezinárodní florbalová federace má nové logo, autorem je české studio Dynamo design

15/05/2017
Design portál

Mezinárodní florbalová federace (IFF) mění po 11 letech svou vizuální identitu. Ta vznikla ve spolupráci Českého florbalu a studia Dynamo design a bude postupně implementována do identity florbalových akcí po celém světě.

Nové logo od studia Dynamo

Původní loga z roku 1986, respektive 2006

Změna po 11 letech

K poslední změně loga IFF došlo v roce 2006. Od té doby se změnilo nejen komunikačně-mediální prostředí, ale i florbalový zeměpis. Vyjma Antarktidy se dnes hraje florbal na všech kontinentech a je důležité, aby s identitou uměli pracovat nejen v Evropě, ale třeba také v Africe, kde se florbal v posledních letech začal rozvíjet.

Generální sekretář IFF John Liljelund to komentuje: „Dlouho jsme již potřebovali modernizaci identity IFF a jejich akcí. Jsme velmi pyšní, že náš nový vizuální styl tyto nároky splňuje a pomůže nám zvýšit povědomí o našem sportu. Chtěl bych poděkovat Českému florbalu a studiu Dynamo design za spolupráci při tvorbě identity, která je flexibilní, otevřenější a dobře reprezentuje jedinečnost našeho sportu.“

Dynamo design: postupně jsme odebírali a zjednodušovali

Novou značku IFF lze chápat jako poměrně radikální facelift, neboť k výsledku jsme dospěli postupným odebíráním a zjednodušováním jednotlivých prvků původní značky. Dynamiku ve značce jsme podpořili náklonem písma a jeho umístěním mimo střed míčku/zeměkoule, která je patrná jen v obrysu.

Důležitou součástí identity je i zúžené písmo s jednoduchou kresbou a volně dostupnou licencí. Barevnost vychází z typické tyrkysové barvy mezinárodně používaného povrchu, na kterém se florbal hraje, a v kombinaci s tmavě modrou barvou vytváří příjemný kontrast a sportovní dojem.

Lumír Kajnar: logo nese globální vizuální jazyk

Nové logo IFF mi přineslo 3 skvělé zprávy.

1. zpráva: dokážeme vyvézt grafickou práci pro mezinárodní organizaci (jistě na základě dobrých referencí) a Dynamu stoupne sebevědomí k dalším exportům

2. zpráva: logo nese globální vizuální jazyk, postrádá pro nás tak typické šprýmy, a těžko lze odhadnout, v které zemi vzniklo. Nevadí, důležité je vědět, že to dělali profíci

3. zpráva: vyvážené logo, přesně takové bych očekával od podobné instituce

Gratuluji autorům dobře odvedené práce.

Lumír Kajnar
Idea Designer & Brand Architect
lumirkajnar.com

Ukázky aplikace vizuálního stylu

Nová značka definuje pravidla i mezinárodních akcí IFF

Změna v identitě IFF zahrnuje nejen korporátní styl samotné organizace, ale poprvé v historii světového florbalu definuje pravidla prezentace jednotlivých mezinárodních akcí IFF. Zejména se jedná o mistrovství světa. Jednotliví pořadatelé florbalových akcí budou mít i nadále volnost si vytvořit vlastní značku akce na základě přesně definovaného systému, který umožní využít vlastní barevnost a typografii. Projekt rebrandingu IFF byl realizován v osvědčené spolupráci Českého florbalu a studia Dynamo design.

„Jsme rádi, že jsme mohli pomoci našimi zkušenostmi s rebrandingem celého Českého florbalu a s prací na identitě mistrovství světa 2018. Naší ambicí bylo ve spolupráci s Dynamo design vytvořit moderní vzhled také pro mezinárodní federaci a všechny akce, které pořádá. Je to věc, která bude vidět po celém světě a je dobře, že v tom je velmi výrazná česká stopa. Není běžné, aby česká federace byla motorem tak výrazné změny na úrovni své světové mezinárodní organizace“ říká Filip Šuman, prezident Českého florbalu.

Nová identita IFF bude nyní implementována postupně. Prvním velkým šampionátem, který s ní bude plně pracovat, bude právě domácí mužské mistrovství světa v příštím roce. To se uskuteční v prosinci 2018 v Praze.

Zdroj a foto: ceskyflorbal.cz, dynamodesign.cz

Dynamo design Grafický design logo Lumír Kajnar

Související články

Články

Štěpán Holič připravil návrh značení očkovacích center. Je k dispozici zdarma

19/01/2021
Články

Studio VOALA má novou edici diářů Mist pro pohodáře. Nenutí být přehnaně aktivní, právě naopak

14/01/2021
Loga

Kamenický Šenov

03/11/2020
Loga

Úštěk

30/10/2020
Články

Kalendář pro minimalisty navrhla studentka Aneta Balínová

19/10/2020
Loga

Pivovar Proud

07/10/2020
Loga

Intel

15/09/2020
Loga

Pivovar Hostivar

11/09/2020
Loga

Agentura GEN

04/09/2020
Články

Praha může mít nové logo. Studio Kontra nabízí tři lipové listy a srdce za 1 Kč

11/09/2020

Nejčtenější tento týden

  • Soutěže Rožnov pod Radhoštěm pořádá soutěž na nové logo...
  • Loga General Motors
  • Články Štěpán Holič připravil návrh značení očkovacích...
  • Články 3×3 s Janem Říhou
  • Články Co jste v roce 2020 na Design portálu...

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro — značka přehledně online
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Profesionální webhostingové služby
    Profesionální webhostingové služby
  • První grafický časopis
    První grafický časopis
  • Řešení značení pro průmysl a marketing
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

   
 

ISSN 1803-6112 | Webhosting domény zajišťuje CZECHIA.COM

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce