• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Články

Mezinárodní florbalová federace má nové logo, autorem je české studio Dynamo design

15/05/2017

Mezinárodní florbalová federace (IFF) mění po 11 letech svou vizuální identitu. Ta vznikla ve spolupráci Českého florbalu a studia Dynamo design a bude postupně implementována do identity florbalových akcí po celém světě.

Nové logo od studia Dynamo

Původní loga z roku 1986, respektive 2006

Změna po 11 letech

K poslední změně loga IFF došlo v roce 2006. Od té doby se změnilo nejen komunikačně-mediální prostředí, ale i florbalový zeměpis. Vyjma Antarktidy se dnes hraje florbal na všech kontinentech a je důležité, aby s identitou uměli pracovat nejen v Evropě, ale třeba také v Africe, kde se florbal v posledních letech začal rozvíjet.

Generální sekretář IFF John Liljelund to komentuje: „Dlouho jsme již potřebovali modernizaci identity IFF a jejich akcí. Jsme velmi pyšní, že náš nový vizuální styl tyto nároky splňuje a pomůže nám zvýšit povědomí o našem sportu. Chtěl bych poděkovat Českému florbalu a studiu Dynamo design za spolupráci při tvorbě identity, která je flexibilní, otevřenější a dobře reprezentuje jedinečnost našeho sportu.“

Dynamo design: postupně jsme odebírali a zjednodušovali

Novou značku IFF lze chápat jako poměrně radikální facelift, neboť k výsledku jsme dospěli postupným odebíráním a zjednodušováním jednotlivých prvků původní značky. Dynamiku ve značce jsme podpořili náklonem písma a jeho umístěním mimo střed míčku/zeměkoule, která je patrná jen v obrysu.

Důležitou součástí identity je i zúžené písmo s jednoduchou kresbou a volně dostupnou licencí. Barevnost vychází z typické tyrkysové barvy mezinárodně používaného povrchu, na kterém se florbal hraje, a v kombinaci s tmavě modrou barvou vytváří příjemný kontrast a sportovní dojem.

Lumír Kajnar: logo nese globální vizuální jazyk

Nové logo IFF mi přineslo 3 skvělé zprávy.

1. zpráva: dokážeme vyvézt grafickou práci pro mezinárodní organizaci (jistě na základě dobrých referencí) a Dynamu stoupne sebevědomí k dalším exportům

2. zpráva: logo nese globální vizuální jazyk, postrádá pro nás tak typické šprýmy, a těžko lze odhadnout, v které zemi vzniklo. Nevadí, důležité je vědět, že to dělali profíci

3. zpráva: vyvážené logo, přesně takové bych očekával od podobné instituce

Gratuluji autorům dobře odvedené práce.

Lumír Kajnar
Idea Designer & Brand Architect
lumirkajnar.com

Ukázky aplikace vizuálního stylu

Nová značka definuje pravidla i mezinárodních akcí IFF

Změna v identitě IFF zahrnuje nejen korporátní styl samotné organizace, ale poprvé v historii světového florbalu definuje pravidla prezentace jednotlivých mezinárodních akcí IFF. Zejména se jedná o mistrovství světa. Jednotliví pořadatelé florbalových akcí budou mít i nadále volnost si vytvořit vlastní značku akce na základě přesně definovaného systému, který umožní využít vlastní barevnost a typografii. Projekt rebrandingu IFF byl realizován v osvědčené spolupráci Českého florbalu a studia Dynamo design.

„Jsme rádi, že jsme mohli pomoci našimi zkušenostmi s rebrandingem celého Českého florbalu a s prací na identitě mistrovství světa 2018. Naší ambicí bylo ve spolupráci s Dynamo design vytvořit moderní vzhled také pro mezinárodní federaci a všechny akce, které pořádá. Je to věc, která bude vidět po celém světě a je dobře, že v tom je velmi výrazná česká stopa. Není běžné, aby česká federace byla motorem tak výrazné změny na úrovni své světové mezinárodní organizace“ říká Filip Šuman, prezident Českého florbalu.

Nová identita IFF bude nyní implementována postupně. Prvním velkým šampionátem, který s ní bude plně pracovat, bude právě domácí mužské mistrovství světa v příštím roce. To se uskuteční v prosinci 2018 v Praze.

Zdroj a foto: ceskyflorbal.cz, dynamodesign.cz

Dynamo design Grafický design logo Lumír Kajnar

Související články

Loga

Dům pro Julii

31/01/2023
Jednou větou…

Dynamo design připravilo nové logo pro Max banku, bývalou Expobank CZ

21/10/2022
Jednou větou…

Lumír Kajnar mluvil na rádiu Vltava o vizuální identitě a logách

21/10/2022
Reklama

DTP operátor v Dynamo design

22/07/2022
Články

Operní festival Smetanova Litomyšl má po 8 letech nový vizuální styl od studia wwworks

01/07/2022
Články

SiteOne má k 20. výročí založení nové modulární logo od Studia Najbrt

08/02/2022
Články

Zlínské Technologické inovační centrum má typografické logo i styl od Little Greta

25/01/2022
Články

Logo inspirované brutalismem připravilo pro architekty z Urban Survival studio Brainz Disruptive

07/01/2022
Články

Český výrobce osvětlení Sans Souci Lighting má nový vizuální styl od Touch Branding

27/12/2021
Loga

Marathon Studio redesignovalo brand UP! kouče Luca Grasso

27/10/2021

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal