• Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písmolijny
  • Nabídky práce
Článek

IdeaSense

07/03/2017

Heyduk, Musil & Strnad

  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
4 (2 hlasy)

Studio grafického designu Heyduk, Musil & Strnad navrhlo společnosti IdeaSense, jež se zabývá designem inovací, novou vizuální identitu. Logo je založeno netradičně na motivu objevování. Prostřednictvím barevného spektra a očního klamu umožnuje vnímat logo ve vícero vrstvách. Pomocí jejich odkrývání vzniká nenucená konverzace o propojení a vztahu firmy IdeaSense s dalšími dvěma sesterskými firmami.

Původní logo

Nové logo

Nehodící se škrtněte…

Společnost IdeaSense svým klientům pomáhá inovovat produkty, služby a business modely unikátní metodou Inovačních farem®. Tato metoda klade důraz na empatické porozumění zákazníkům a jejich potřebám, v kombinaci s arzenálem kreativních a prototypovacích metod. IdeaSense inovují prostřednictvím dvou dalších platforem – IdeaMarkets a IdeaVenture.

Zadáním pro HMS Design bylo proto ponechat všem třem firmám samostatnou identitu, ale zároveň je vizuálně spojit tak, aby bylo jasné, že patří do stejné rodiny, žijí společně a že se všechny tři v určitém bodě zapojují do procesu vývoje inovace.

A protože pojmenování všech tří značek sdílí část názvu, což se stává velice zřídka, dostali designéři společnosti HMS Design možnost vytvořit značku, která bude vždy ukazovat všechna tři jména najednou. I přes takto úzce vymezené zadání nakonec vzniklo logo, kdy jsou názvy všech tří firem přítomné, ale pomocí použití rastru se vždy překryje ta část, která v daný okamžik nevyhovuje a viditelný zůstane pouze název jedné z firem. Na cestě k výsledné podobě loga studio HMS prošlo náročným kreativním procesem, s nímž se proměňovala také podoba konceptu loga. Od prvotního graficky velmi atraktivního přeškrtnutí „nerelevantních“ částí loga, až po akční možnost razítkem s rastrem nechat na logu odkrytý pouze název jedné firmy.

Myšlenka loga se vyvíjela od konceptu „nehodící se škrtněte“ po „objevte skryté.“ Pouze částečná viditelnost ostatních sesterských firem má nečekaný praktický efekt – stimuluje otázky a konverzaci kolem loga u lidí, kteří ho vidí poprvé. Další invencí jsou různé barevné variace loga ve spojení s hravými barevnými rastry teček, čísel, QR kódu a dalšími tvary, které dokazují, že logo nemusí být jen černobílé a může vzbudit živou diskusi o tom, čemu se firma věnuje.

První vývojová fáze konceptu loga

Druhá vývojová fáze konceptu loga

Finální podoba loga

 

 

Zdroj a foto: © HMS design a IdeaSense

HMS design logo

Související články

Logo

Johnson & Johnson

Logo

Chytrá lékárna

Logo

Rožnovsko

Jednou větou…

Fotbalové Teplice mají nové logo, autorem je Karel Hejkal

Logo

Dům pro Julii

Hodnocení

Jak hodnotí logo města Cheb odborná veřejnost? Zeptali jsme se…

Logo

Cheb

3×3

3×3 s Janem Šimsou

Grafický design

Jan Šimsa

Logo

UP!

Design portál je online magazín o designu. Najdete zde články o designu, profily designerů, studií a také nabídky zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005.

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce

Rádi čteme

  • Časopis Font Font — první grafický časopis
  • DeTePe DeTePe — portál o desktop publishingu

Děkujeme za podporu

  • Jobs.cz Jobs.cz – skvělá šance na skvělý job
  • Rathgeber Rathgeber - značení pro průmysl a marketing
  • Light Garden Academy Light Garden Academy

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce
  • JK instal