• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Loga

Helsinky

31/05/2018
Marcela Šromová

Studio Werklig

  • Hodnoceni redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.67 (3 hlasy)

V hlavním městě Finska zjistili, že po létech nesourodých znaků a symbolů potřebují jednotný vizuální styl. Nové logo, které by toto krásné přístavní a velmi perspektivní město vystihovalo a pomohlo obyvatelům i turistům orientovat se na helsinských bulvárech, kolem baltských zálivů, v malých uličkách a také v místních kulturních, sportovních a gastronomických zážitcích. Vítězné řešení od srpna 2017 připravovalo domácí studio Werklig.

Moderní logo vychází z historického erbu

Zdá se, že výsledné nadčasové logo nedalo žádnou práci. Působí tak samozřejmě a jednoduše, jako by ho Finové měli odjakživa. Autoři z agentury Werklig novou flexibilní identitu města postavili na nejznámějším symbolu Helsinek – hřebínku, který je součástí tradičního městského znaku. Dalšími důležitými a přitom povědomými grafickými prvky se staly mořské vlny, které často diagonálně nebo vertikálně rozdělují formát. Lidé se s nimi setkají na tiskovinách, na informačních tabulích, na propagačních předmětech i na webových stránkách města, kde si mimochodem každý návštěvník může poskládat podle svých zájmů a vkusu své „myhelsinki“.

Barevnost loga je citlivě navržena také s ohledem na to, co lidé už znají a nebude pro ně problém „staronový“ znak přijmout. Použité barvy jsou vidět na erbu, na kopuli helsinské katedrály, v metru nebo na městských autobusech. Nově vytvořené písmo Helsinki Grotesk s typograficky rozpohybovanými zvlněnými detaily je odvozeno od písma Camelot. Logo se dá bez potíží všestranně aplikovat na různé formáty a materiály nebo „přeložit“ do různých jazyků.

Vyprávění o městě

Velkou roli v novém příběhu o Helsinkách hrají fotografové a filmaři. Pokusili se zachytit město takové, jaké doopravdy je. Dali si za úkol zaznamenávat dění kolem a dokázat, že Helsinky jsou i bez filtru skutečně přitažlivé a příjemné. Ještě potrvá nějaký čas, než se nový obraz a identita města podaří zavést do celé správy a struktury města, ale jednotný styl jistě pomůže v lepší komunikaci a efektivněji zajistí potřebnou pozornost, kterou si Helsinky zaslouží.

Design & Branding Agency: Werklig
Digital Agency: Idean
Film: Sherpa
Fotografie: Eetu Ahanen, Carl Bergman, Jussi Hellsten, Juhana Hurtig, Kuvio, Julius Konttinen, Risto Musta, Robert Lindström, Aleksi Poutanen, aj.

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj: werklig.com, myhelsinki.fi

logo Werklig

Související články

Loga

The Parc

08/03/2021
Loga

AC Sparta Praha

24/02/2021
Loga

Milovice

22/02/2021
Loga

Gabotherm

19/02/2021
Loga

Burkies

15/02/2021
Loga

Chrudim

12/02/2021
Loga

Vimperk

09/02/2021
Loga

Czech Ski and Snowboard

08/02/2021
Loga

Fabini

05/02/2021
Loga

GasNet

03/02/2021

Nejčtenější tento týden

  • Loga Milovice
  • Loga Chrudim
  • Loga Vimperk
  • Loga Czech Ski and Snowboard
  • Loga AC Sparta Praha

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Font
    První grafický časopis
  • Rathgeber
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing
  • Master of Crystal
    Soutěž pro designery Master
    of Crystal

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

 

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce