• Pošlete nám tip na článek
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • RSS
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Design portál
  • Články
  • Loga
  • Designeři
  • Studia
  • Písma
  • Knihy
  • Zdarma
  • Nabídky práce
Loga

Formule 1 po 23 letech mění logo, autorem je agentura Wieden + Kennedy

30/11/2017
Marcela Šromová
Jak se vám líbí?
  • Hodnocení redakce
Sending
Hodnocení čtenářů
3.15 (13 hlasů)

Formule 1 se mění uvnitř i navenek. Ne že by jednomístná závodní auta předělávala na dvoumístná nebo začala pořádat závody na jiných okruzích… Ale po 23 letech se bude prezentovat novou značkou, která byla představena veřejnosti na konci letošní závodní sezóny v Abu Dhabi. V roce 2018 už budou v Austrálii na závodech Grand Prix vlát vlaječky s novým symbolem. Pojďme se tedy na nové logo podívat zblízka.

„Naše nová identita symbolizuje širší transformaci, k níž dochází ve Formuli 1, protože chceme sport zatraktivnit, přilákat nové publikum a budovat silnější vztahy se stávajícími fanoušky,“ řekl Sean Bratches, výkonný obchodní ředitel Formule 1

Dynamika a rychlost v červené

Za nápadem změnit logo stojí marketingová ředitelka Formule 1 Ellie Norman, která oslovila londýnský tým agentury Wieden + Kennedy, aby navrhl novou moderní tvář Formule 1. Aby vypracoval návrhy, jež by byly více flexibilní pro různá média a univerzálnější pro široké použití a více reflektovaly současnost.

Vývoj loga F 1, W+K

 

Nové logo je podle Ellie Norman jednoduché a odvážné. Symbolizuje dva automobily, které jedou po okruhu a bojují před cílovou čárou. Plochý a nakloněný nízký tvar navozuje pocit rychlosti, až extrémní dynamiky, která k tomuto automobilovému sportu neodmyslitelně patří. Barevnost zůstává stejná, typická a zažitá – kombinace černé, světle červené a bílé.

Použité písmo, manuál W+K

Ikonické logo končí

Současné logo, používané 23 let, není podle slov Seana Bratchese dnes už užitečné. Prý dokonce zjistil, že mnoho lidí si za ta léta nevšimlo, že uprostřed je vtipně skrytá číslice 1. Pro digitální dobu je dle něj potřeba používat jednodušší a jasnější znak. Zarytí fanoušci asi budou mít problém zvyknout si na radikální změnu, ale Formule 1 není jedinou velkou značkou, která s úspěchem udělala v této oblasti razantní rozhodnutí. Zda se to podaří i ve Formuli 1, to ukáže čas.

 

Pro zajímavost:

Kromě změny loga se snaží F 1 nabídnout příznivcům královské disciplíny automobilového sportu nově i další vyžití a zábavu, např. ve formě FanZones se simulátory.

Ukázky vizuálního stylu

Zdroj: itsnicethat.com, motorsport.com, formula1.com, thecheckeredflag.co.uk

logo Wieden + Kennedy

Související články

Loga

The Parc

08/03/2021
Loga

AC Sparta Praha

24/02/2021
Loga

Milovice

22/02/2021
Loga

Gabotherm

19/02/2021
Loga

Burkies

15/02/2021
Loga

Chrudim

12/02/2021
Loga

Vimperk

09/02/2021
Loga

Czech Ski and Snowboard

08/02/2021
Loga

Fabini

05/02/2021
Loga

GasNet

03/02/2021

Nejčtenější tento týden

  • Loga Milovice
  • Loga Chrudim
  • Loga Vimperk
  • Loga Czech Ski and Snowboard
  • Loga AC Sparta Praha

Doporučujeme

  • BrandCloud.pro
    BrandCloud.pro — značka přehledně online
  • Font
    První grafický časopis
  • Rathgeber
    Řešení značení
    pro průmysl a marketing
  • Master of Crystal
    Soutěž pro designery Master
    of Crystal

Design portál

Design portál je online magazín o designu a grafice. Kromě aktuálních informací a článků, zde najdete také nabídku zaměstnání. Design portál funguje od roku 2005 a pravidelně i nepravidelně sem přispívá více než dvacítka profesionálů.

Doporučujeme

 

ISSN 1803-6112

  • Kontakt
  • O Design portálu
  • Inzerce