Brněnská Kometa vstoupila do nové sezóny s novým logem. Jeho tvar není náhodný, tak trochu připomíná značku pivovaru Starobrno, nového generálního partnera. O tom, že staré logo už potřebovalo omladit, asi není sporu a na názor, jak se to Kometě povedlo, jsme se zeptali dvou brněnských grafiků.
Nové logo, zdroj: hc-kometa.cz
Staré logo nekončí, bude mít tedy Kometa dvě loga?
Podobnost tvaru nového loga s logem Starobrna vzbuzuje otázku, zda se bude nové logo znovu měnit při případné změně partnera. Na to majitel Komety Libor Zábranský odpovídá: „Určitě ne. Nové logo má svým způsobem naši spolupráci zvýraznit. Naopak by zde propojení a rukopis obou společností měly být vidět. Logo jako takové je naše, klubové. S eventuální změnou partnerů nebo partnera se měnit nebude.“
Nicméně zajímavý je jeho názor na osud „starého“ loga: Rád bych dodal, že logo, které jsme používali doteď, které bylo od prvopočátků nové éry Komety, bude nadále živé, marketingově využívané. Byla by strašná škoda, kdybychom jej dále nepoužívali. Spousta klubů v NHL využívá všech svých log, i my půjdeme stejnou cestou. Staré logo nezanikne.“
Zdroj: hc-kometa.cz
Doposud používané logo, zdroj: hc-kometa.cz
Logo pivovaru Starobrno, zdroj: starobrno.cz
Názory
O názor na logo jsem požádal dva grafiky žijící v Brně:
Nové logo je jednoznačně posun k lepšímu.
Je to jednoznačně posun k lepšímu. Stylizace hokejky a puku je podstatně dál než u původního loga. Je zřejmé, že Starobrno si tam prosadilo zdobnější elipsu podobné té, co mají v logu, ale myslím, že to není špatně. Naopak. Logo je mnohem dynamičtější, atraktivnější. Za mě tedy jednoznačně posun k lepšímu.
Je otázkou, co na to fanoušek, ale jak sem to tak v neděli pozoroval, nikdo nad tím moc nešpekuloval. Klíčová byla výhra 3:1 proti Kladnu. To sice prohrálo, ale jejich logo je pro mě vítězem naší extraligy :)
Filip Urban
youngprimitive
Foto: Linkedin.com
Novým logem brněnská Kometa rozhodně nezazářila!
Předně, staré logo Komety se mi nelíbilo a kontrastovalo s atmosférou, kterou v Rondu při extraligových mačích zažijete. Bohužel, ani nové logo mi náladu nezvedlo. Je to zkrátka další promarněná příležitost vytvořit v extralize kvalitní brand. Copak nejde vytvořit logo, jako má například Philadeplhia Flyers?
Nové logo komety vzniklo nejspíš už špatným zadáním. Viděno zvenčí, myslím si, že hrobníky nového loga Komety jsou její management a majitel. Jejich schizofrenie v pohledu na značku, již spravují, se odrazila i ve výsledné podobě loga. Na straně jedné stojí historie klubu, na straně druhé byznys. Není totiž možné, aby výslednou podobu loga určoval momentální generální partner. Co se stane s logem za tři roky, až Starobrno odstoupí od smlouvy? To se logo ze dne na den metamorfuje do tvaru fajfky, protože místní hokej zaštítí Nike?
Značka Kometa popírá všechny zákony budování značky. Naopak, chová se jako prostitutka, kterou si může vzít každý, kdo jí zaplatí. Příklad Starobrna v budoucnu budou následovat i jiní, budou si chtít značku Kometa opanovat pro své cíle.
Přestože z mého pohledu vzniklo zcela nesrozumitelné a především obsahově nanaplněné logo, fanouškem Komety zůstanu. A možná si dám i to Starobrno.
Tomáš Rebl
davidgec.cz
Foto: Tomáš Rebl
Martin Kalda
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/kometa-brno-nove-logo.html
19.09.12