-
Hodnocení redakce
Hodnocení čtenářů
( hlasů)Od stránek k novému logu
„Krása Bostonu se pojí s jistou dávkou odvahy. Smělostí názorů. Myšlenek. Rozmanitostí. Odvahy být sami sebou. I přesto, že jsme rozdílní a pocházíme z různých kultur a prostředí, jsme spojeni prostřednictvím naší smělosti. A díky našemu městu. Jsme Boston.“ Citace z pokynů pro užití loga.
Jedno z nejstarších měst ve Spojených státech na východním pobřeží, sedmimilionové přístavní město Boston, zadalo v červenci 2016 agentuře IDEO přepracování a vytvoření nových webových stránek. V průběhu několika měsíců tak vznikla nová podoba prezentace města, systém ikon a navigačních značek, ale hlavně nové logo – výrazné písmeno B.
Nepřehlédnutelné „B“
Nové logo Bostonu není jen tak obyčejné písmeno „B“, je to tučné písmeno „B“ a navíc podtržené. Když na něčem záleží, tak to podtrhneme. Pečeť města z roku 1822 je symbolem tradice a autority, naproti tomu logo „City of Boston“ vnímají autoři jako způsob, jak ukázat, že tu žijí lidé. Přátelské písmeno „B“ je sebevědomé, optimistické a symbolizuje silnou osobnost. Používání historické pečetě – i když ve zjednodušené formě – není už v mnoha případech přínosné a elegantní.
Typografie a použité barvy
Agentura IDEO vypracovala přehledný a podrobný manuál k používání nových ikon, značek i loga. Použitá písma Montserrat a Lora vybrali z široké nabídky Google Fonts. Škála barev zahrnuje sněhově bílou, červenou, tmavé i světlé tóny modré a moderní šedé. Logo „B“ je robustní a funkční, nemá žádné nadbytečné a okázalé prvky za peníze daňových poplatníků.
Užitečná změna
Obyvatelé Bostonu teď mají možnost na novém webu pohodlněji vyřídit důležitá povolení, parkovací lístky a další oficiální dokumenty on-line bez dlouhého čekání. Nové logo se pak uplatní ve veřejném prostoru, na tričkách, čepicích, plakátech a dokonce i na lopatách na sníh, které jsou v bostonských zasněžených zimách více než zapotřebí.
Logo Bostonu nevyvolává emoce — a to je moc dobře
Nové logo města Boston neobsahuje žádný grafický prvek, který by vyvolával nějaké emoce. A to je moc dobře. Každé město má totiž na každém metru tolik emocí, že není nutné uměle vytvářet další emoce hrátky s logem. Podtržení zvýrazňuje to důležité. Líbí se mi, že logo je vytvořeno pro občany a ne pro turisty (vedení města je soudné a uvědomuje si, že každé město má sloužit hlavně svým obyvatelům a že stejně na logo žádného turistu nenaláká).
Obdivuji také grafický manuál, který se celý vešel na jednu scrollovací microsite. Jednoduché, přehledné, vše si lze stáhnout pouhým kliknutím na tlačítko. Podle mě se logo a celý vizuální styl, vč. různých ikon, moc povedl. Měl by sloužit jako příklad i ostatním městům. U nás něco podobného, možná ještě lepšího, vzniklo v Ostravě!!!
Snad bude logo sloužit dobře i v praxi, uvidíme (resp. občani Bostonu uvidí), jak s logem a vizuálním stylem naloží úředníci, kteří budou psát různé dopisy v různých programech s různými razítky atd. Co se týče detailů tak souhlasím s jedním komentářem, že mezera mezi CITY a of by mohla být trochu lépe řešena. Autoři použili font Montserrat, což bude velká výhoda pro další použití, především možnost stažení fontu zdarma.
Petr Skriečka
graphic designer
Yellow Shapes
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj: boston.gov, ideo.com, underconsideration.com