Vitální oranžové logo bude prezentovat pojišťovacího giganta již od příštího roku. Pozvolný proces rebrandingu začne v okamžiku, kdy ING v roce 2014 vstoupí na burzu. V jednu atraktivní značku „NN“ se sdruží pojišťovací část ING, evropská ING Investment Management a nizozemská Nationale-Nederlanden. Při výběru loga bylo hodnoceno asi 300 různých variant.
Logo ke dvaceti letům na českém trhu. Zdroj: ingpojistovna.cz
V loňském roce oslavila ING Životní pojišťovna 20 let úspěšného působení na českém trhu. Je to první pojišťovna, která dostala licenci k uzavírání pojistných smluv po roce 1989 (tehdy Nationale-Nederlanden, založená 1963). Dnes má tato společnost silné zastoupení v 15 zemích světa a má více než 15 milionů zákazníků. Specializuje se zejména na životní a soukromé zdravotní pojištění.
Oranžový kruh vystřídá lva
Nová značka vychází z bohaté, 170 let dlouhé tradice holandského pojišťovnictví. Společnost nevybírala lehkovážně, spolupracovala s předními rebrandingovými mezinárodními agenturami a také se zajímala o názor klientů, obchodních partnerů i zaměstnanců.
„Přestože je NN novou značkou, vychází z dlouhé tradice. Věříme, že tento směr je správný pro naši společnost i naše klienty. A protože chceme i na lokální úrovni zůstat blízko svým zákazníkům, bude součástí značky v jednotlivých zemích i lokální část názvu,“ říká Lard Friese, viceprezident ING Insurance. Pro pohodlí českého klienta bude zřejmě zaveden název NN Životní pojišťovna.
Stávající logo. Zdroj: ingpojistovna.cz
Symbolika staronové značky
Lev je všeobecně uznáván jako král zvířat, symbol důstojnosti, hrdosti, síly a odvahy, v astrologii je spojován se sluncem. Reprezentuje mužskou sílu, ušlechtilost a statečné srdce.
Oranžová barva je označována jako sociální. Mají ji rádi extroverti a společenští lidé. Je to barva optimistická, je symbolem mládí a radosti ze života. Může v nás vzbuzovat zvědavost a chuť podniknout něco dobrodružného.
Kruh je symbolem počátku i konce, symbolem jednoty, nekonečna a dokonalosti, obrazem koloběhu života, ale i rovnosti a úcty k ostatním.
Designéři měli v případě rebrandingu moderní mezinárodní značky dvojí volbu. Držet se tradice a jen lehce inovovat zavedenou značku nebo více popustit uzdu fantazii. Pokud chtěla společnost ING Group dát najevo, že se pro klienty nic nezmění a že se mohou stále na svoji pojišťovnu spolehnout, pak se vydala správnou cestou, nemyslíte?
Nové logo . Zdroj: ingpojistovna.cz
Webové stránky. Zdroj: nn.eu
Autor:
Marcela Šromová
Zdroj:
ing.com
Design portal
https://www.designportal.cz/loga-corporate_design/ing-rebranding-nn.html
08.10.13