-
Hodnocení redakce
Vaše hodnocení
( hlasy)Město Krnov představilo nové logo. Základem je nápis „Krnov“, doplněný o dvojitou šipku v barvách města, modrou a žlutou. Novinka je čerstvě k vidění na nových autobusech městské hromadné dopravy. Autorem loga je společnost ECHOpix, které město za nové logo a vizuální styl (jehož součástí budou i loga dalších společností patřících městu) zaplatí 95 000 Kč.
Základem loga je „dvojšipka“, která může fungovat také jako samostatný grafický prvek. Má evokovat soutok řek Opavy a Opavice či turistickou značku a je také symbolem současného dynamického rozvoje města.
Tento prvek se objevil už březnu 2016 jako součást loga Městského informačního a kulturního střediska. V dubnu téhož roku došlo k redesignu Krnovských listů, kde se taktéž dvojšipka objevila. Obě tyto zakázky pro město zpracovávala firma ECHOpix.
„Krnov je město s krásnou okolní přírodou na soutoku dvou jesenických řek. Doslova rovnou z náměstí může člověk vyrazit na některou z turistických tras, kterými je město obklopeno. Krnov má velmi bohatou a zajímavou historii, pestrou a dynamickou současnost a velký potenciál díky svým obyvatelům,“ prozrazují autoři loga ze společnosti ECHOpix, jaké úvahy je ke vzniku loga vedly.
Rada města Krnov, která nové logo 11. ledna schválila, předpokládá, že logo implementuje do jednotného vizuálu nejen město, ale také jeho obchodní společnosti – Krnovské vodovody a kanalizace, Technické služby Krnov a Lesní správa města Krnova. „Cílem unifikace vizuálního stylu města a jeho obchodních společností je, aby jejich spojení bylo zřejmé už na první pohled,“ dodává Jan Krkoška.
Logo Krnova se hodí spíše na benzínovou pumpu
Neznám zadání a neřeším tedy kontext mezi tím, jaký byl cíl a co je v pozadí — to je mnohdy poměrně zásadní a má to vliv na finální exekuci. Řešit budu tedy čistě jen vizuální stránku.
Naprosto upřímně se mi to logo moc nelíbí. Je to mírně řečeno bez nápadu. Navíc celkové pojetí mi přijde spíše jak logo do komerčního sektoru k benzinové pumpě. Z loga mám pocit, jako když někdo koktá „kkkrnov“. Tím se pro mě stává hůře čitelné, symbol dvojšipky v něm vidím až v dalším sledu. Geneze symbolu dvojšipky, pokud se tomu tak dá říkat, mi přijde bohužel složitě vykonstruovaná a moc jí ve finále nevěřím.
Používání modro-žlutého přechodu na přebarvení fotografií mi přijde nešťastné. Je mi líto, ale ve škole bych za to dal 3-. Mimochodem, když to srovnám s návrhem na logo Přerova, tak například řešení od Markéty Steinertové a Kristýny Greplové, to je úplně jiný příběh a jiná vizuální kvalita. Alespoň pro mě. Je mi líto, že musím být negativní, ale tohle není moc povedená práce.
Marek Říha
Kreativní ředitel agentury Insidea
www.insidea.cz
Ukázky vizuálního stylu
Zdroj a foto: krnov.cz