Články

Logo na fuseklích od „we are ferdinand“

Když grafické studio nebo designér navrhuje nové logo, je celkem dobrou praxí, že navrhovaný vizuální styl předvede na spoustě vymazlených ukázek — od propisky, přes prapor až po auto. V poslední době je vidět, že další oblíbenou aplikací loga jsou ponožky. Česká ponožkárna „we are ferdinand“ se právě na tuto oblast specializuje, ba co víc – ponožky nadesignované designéry, ilustrátory a typografy rovnou nabízejí.

Mezi autory ponožek najdeme známá jména jako je typograf Martin T. Pecina, ilustrátorská dvojice Tomski&Polanski a další. Zakladatele firmy, mladého podnikatele,  Salvátora Sošku z Valašských Klobouků jsme požádali o představení zajímavých zakázek.

Jaké zajímavé ponožky pro firmy jste řešili?

Velmi zajimavé byly ponožky pro firmu Curaprox, kde jsme dělali designy přesně podle designu zubních past a kartáčku. Dále Avast, UTB, Kloboucká lesní a mnoho dalších.

Ponožky pro firmu Janošík – vánoční dárek.

Ponožky pro firmu Hajdik – byly určeny na výstavu do Německa.

Ponožky pro firmu USSPA – určeny na výstavu do Paříže. Červený puntík znázorňuje výhru v soutěži Red Dot Design Award.

Ponožky UP21 – byznys ponožky pro zaměstnance a partnery.

Ponožky pro Raynet – firemní dárek.

Předpokládám, že nejde na ponožky vyšít cokoli, jaká jsou technická omezení?

Pletení ponožek je docela alchymie. Zakládní omezení jsou například – 6 barev v jednom řádku, stejná barva paty a špičky. A pak už vždy záleží na jednotlivém designu. Ponožky jde objednat i s několika druhy etiket — s vlastní grafikou, logem. Dále krabičky, jak ručně potahované s logem, tak recyklované krabičky.

Od kolika kusů ponožky vyrábíte a kolik to zhruba stojí?

Děláme ponožky od 100 ks v jednoduchých designech a pokud se jedná o složitější design, tak 200 – 300 ks a více. Cena se odvíjí podle kusů a designu. Ale při minimálním objemu 100 ks je to kolem 100 Kč za jeden pár, ale nejde to jednoznačně říct.

Přiznám se, že mým favoritem jsou typografické fusekle Martina Peciny. Necháváte designerům volnou ruku?

Když navrhujeme ponožky přímo za značku we are ferdinand, tak oslovujeme designéry, kterým necháváme volnou ruku. Protože náš pohled by mohl rukopis designéra zkazit a to nechceme. Chceme, ať zkouší najít nový způsob, jak na ponožky předat něco zajimavého, ojedinělého.

Prozradíte, kdo je Ferdinand a proč se věnujete právě ponožkám?

Ferdinand byl pseudonym Václava Havla. Jeho inaugarace a „povytažené kalhoty“ byly pro nás inspirací. Ponožky se vyklubaly z celého nápadu premiového gentleman store, kde měly být ponožky jedna z mnoha položek. Ale po nějakém čase jsme se rozhodli, že budeme dělat jen ponožky pod značkou we are ferdinand.

Děkuji za rozhovor

Zdroj a foto: weareferdinand.cz