
Každý rok se operátoři předhánějí s vánočními nabídkami. Doprovázejí je webové prezentace tzv. microsites. Oslovili jsme studio zodpovědné za letošní vánoční web společnosti O2.
Společnost 2FRESH, která je za letošní podobu vánočního webu zodpovědná, má na svém kontě nemalou řádku interaktivních webu a televizních znělek. Nahlédněte spolu s námi pod pokličku přípravy vánočního webu, který klade jednoduchou otázku:
Jaká jsou vaše nejtajnější přání?
Na otázky odpovídá Bohdan Heblík, toho času kormidelník a mořská panna celého projektu.
Bohdane, nedovolím se nezeptat: Jaká jsou tvoje nejtajnější přání?
Přeji si, aby ve studiu 2FRESH vznikaly podobné ojedinělé projekty jako je tento. Oceňuji nasazení a spolupráci kolegů mající na starost grafiku, programování, hudbu, texty. Více takových!
Můžeš projekt více představit?
Základním stavebním prvkem celé prezentace je „Přání“. Každý z nás si něco přeje. My jsme si přáli vytvořit svět plný přání. Oproti loňskému webu je tento větší a více interaktivní. Vytvořili jsme v rekordně krátkém čase modulární systém plný hříček a miniher.
To zní jako pohádka, co na to klient?
Klient byl naším pojetím projektu mile zaskočen. Chtěl prezentaci s důrazem na propojení obsahu s vánočními nabídkami. Na klientovi oceňujeme vstřícnost a důvěru, i když ze začátku nám nevěřil, že něco takového stihneme. Projekt je, troufám si říci, na české poměry vyjímečný. Málokdo tu vytvořil v podobném rozsahu něco takového. Svým způsobem jsme klientovi vděčni. V České republice není mnoho příležitostí pracovat na takto velkých multimedialních projektech.
O čem to tedy celé je?
Základním prvkem prezentace jsou přání, které neustále přibývají. Po výberu přání jste přeneseni do jedinečného prostředí, které můžete prozkoumávat a hledat interaktivní prvky. Pokud si chcete hrát, využijete možnosti zahrát si krátkou hříčku či minihru. Hra nezabere déle než minutu. Přáli jsme si, aby si návštěvník na webu odpočinul a jen se porozhlédnul resp. pobavil.
Jak dlouho celý projekt vznikal?
Od samotného výběrového řízení až po podobu jakou vidíte teď, jeden měsíc. Myšlenka projektu je velmi modulární, dvě hry připravovala agentura Young & Rubicam. Na projektu stále pracujeme a odlaďujeme resp. domazlujeme obsah, přidáváme další přání a nové minihry.
Na závěr Bohdane, přeješ si hrát?
Přeji si dohrát poslední díl Zeldy na stařičkém Nintendu GameCube. Snad se to o letošních vánocích již povede.
Děkuji za rozhovor, přeji mnoho zdaru a naše čtenáře odkážu na adresu: www.o2vanoce.cz
Design portal
https://www.designportal.cz/webdesign/o2-vanoce-2fresh.html
05.12.08