Mladá česká značka mju. byla založena v roce 2014 Lucií Řezbovou. Je určena náročnějším sofistikovaným ženám, které nehledají statusové symboly, ale produkty, které přirozeně doplní jejich osobnost. Jak se návrhářka dostala právě k tvorbě módních doplňků, kam to chce se značkou dotáhnut a co si myslí o českém designu? Na to se ptali v nákupní galerii Designeros, kde si můžete kompletní kolekci návrhářky prohlédnout.

mju-rezbova-01

mju-rezbova-06

Absolvovala jste Mistrovskou školu uměleckého designu v Praze. Jaké další zkušenosti v oblasti designu a módního průmyslu jste ještě před založením značky nasbírala?

V módní branži pracuji již od poloviny 90. let. Byla jsem jednou ze zakladatelek módní značky Tatiana. Zažila jsem dobu, kdy bylo v Praze jenom pár dobrých butiků a vše začínalo. V té době bylo v podstatě ideální rozvíjet značku, protože nebylo zdaleka tolik konkurence jako dnes a vlastní značka byla mnohem více vidět. Připravovala jsem také střihově dámské kolekce pro průmyslového výrobce konfekce. Několik let spolupracuji s oděvní designérkou Hanou Havelkovou.

Co nejzásadnějšího vám daly zkušenosti v módním průmyslu?

Rozhodně znalost kvalitních materiálů a zpracování. Potom bych určitě zmínila velmi důležitou zkušenost, a to je práce s lidmi. Velmi si vážím lidí, co umí dělat dobře své řemeslo, neustále se od nich učím a  jejich zkušenosti promítám do vlastních technik zpracování materiálu.

mju-rezbova-02

Co vás přimělo k tomu založit si vlastní značku a jak vznikal její koncept? Jaký původ má název mju. a co vyjadřuje?

Do jisté míry mne ovlivnila právě autorská tvorba Hany Havelkové, jejíž styl mě inspiroval v tvorbě vlastních doplňků mju. Začínala jsem nejdříve s pár kousky, které jsem sama nosila k oděvním modelům a postupně mne mé kamarádky i zákaznice přesvědčily o tom, abych své kolekce rozšířila. mju. znamená ženský prvek nacházející se v purismu.

Na webových stránkách píšete, že vaše produkty jsou určeny sofistikovaným ženám, které nehledají statusové symboly. Zmiňujete také pojem neokázalá noblesnost. Představme si ženu, která by měla být zosobněním těchto slovních spojení?

Je to kultivovaná, inteligentní a zároveň sebevědomá žena, která ví, co potřebuje, je náročnější a zdravě sebekritická. Nenechává se strhnout tím, co všichni nosí. Myslím, že taková žena dobře ví, že ve své zemi má šanci nalézt řadu šikovných designérů a originalitu najít právě u nich.

mju-rezbova-03

Dá se říct, že jste sama sobě zrcadlem potřeb vaší cílové skupiny? Chyběla vám na českém trhu taková značka, která by splňovala tyto požadavky?

Určitě to co tvořím, vychází i z mých vlastních potřeb. Obchody jsou přeplněné doplňky, ale vždy jsem hledala něco netuctového, neprvoplánového, co se nemusí jen nutně třpytit. To mi chybělo. Výraznost nacházím v krásném materiálu a rafinovaném zpracování.

Pojďme se přesunout do obecné roviny. Jaké vlastnosti podle vás nesmí chybět designovému produktu, aby byl komerčně úspěšný a proč?

Rozhodně by měl být nadčasový, měl by směřovat ke správné cílové skupině, měl by mít vysokou užitnou hodnotu, měl by být podpořen správným marketingem a jeho autor by měl mít i trochu štěstí.

mju-rezbova-04

Jaký by měla mít značka v ideálním světě vývoj v čase? Míříte s ní i do zahraničí?

Jsem přesvědčena o tom, že by se český designér měl etablovat nejprve v tuzemsku a teprve poté jít do zahraničí. Je to přirozené v tom, že takto již máte reference a je větší šance, že vás nějaký zahraniční retailový obchodník zalistuje do portfolia. Mám ambici značku dlouhodobě rozvíjet, přemýšlím o vhodných prezentačních akcích v ČR a Německu. Investice do marketingu je nezbytná. Česko je bohužel malý trh, navíc s omezenou kupní silou, proto je pro nás nezbytné hledat nové partnery právě v zahraničí.

Která oblast designu je podle vás v ČR na nejvyšší úrovni?

Myslím, že zejména architektura a produktový design je u nás na velmi dobré úrovni. Řada absolventů ÚPRUM či ČVUT funguje úspěšně pod vlastní značkou nebo se uplatnila v zahraničních studiích.

mju-rezbova-05

Doplňky je možné osobně vyzkoušet v některých multibrandech, buticích či concept storech v Praze. Kde přesně je najdete zjistíte na webových stránkách www.mju-design.com.

Celou kolekci značky mju. si můžete prohlédnout a nakupovat na www.designeros.com.