Komentáře

komentářů

  • Dobrý den, vizuální styl, tak jako propagace, je mou prací i zájmem již více než 22 let. Jen krátce k výše uvedenému vizuálu: plně souhlasím s názorem pana Říhy…nestojí to opravdu za moc, bez nápadu a tento názor sdílím i s dalšími grafiky a na věc povolanými lidmi od nás z města Krnova. Ale co je mnohem podstatnější a řekl bych i tématem na bližší prozkoumání a novinářskou intervenci je fakt, že na celou vizuální soutěž nebyl vypsán řádný konkurz, celá věc se tak nějak potichu projednala mezi „zasvěcenými“ a jednoduše řečeno-nebyly dodrženy férové, zákonné a řádné podmínky výběrového řízení a soutěže na tak podstatnou věc, jako je vizuální styl města! Ať si to přebere každý po svém, ale za prvé je to ostuda a ne dobře odvedená práce a za druhé-pokud opravdový grafik, který vidí takto odfláknutou výzvu, nemá možnost se ani soutěže zúčastnit, natož vidí svoji šanci a případnou odměnu velice reálně, ale nebylo mu to umožněno, pak zbude pouze velké rozčarování a smutek nad již nezměnitelnou situací. Je to především hanba vedení města Krnova!

  • Ahoj, ciste nahodou jsem narazil na tento clanek a musim rict, ze moc nesouhlasim ani s hodnocenim, ani s komentarem. Pred hodne mnoha lety jsem v Krnove shodou okolnosti par tydnu pobyval a myslim, ze se to logo tak nejak k tomu mestu hodi, hned na prvni pohled – to je moje podprahova, emocionalni asociace. Nesem primo grafik, ale uz dlouha leta pracuju v marketingu, brandingu a podobnych ptakovinach 🙂 v UK a Emiratech, tak si dovolim svuj profesionalni nazor. Pan Riha rika, ze logo je bez napadu. Co je to vlastne napad, idea? Ma tam byt nejaky prvoplanovy symbol? Nebo abstraktni? Nebo silueta? Nebo zvire? Koho vubec premysli, co znamenaji tri pruhy v Adidas, fajfka v Nike, musle v Shell atd – jsou to napady nebo ne? Co je za napad za ctyrmi svyslimi pruhy v logu Brna? Vi to nekdo (ja nahodou jo 🙂 a je to vubec dulezite? Z hlediska brandu, positioningu je dulezita jednoznacna vizualni a s ni spojena emocionalni asociace a zapamatovatelnost. Tak, jako kdyz potkate zajimaveho cloveka, byt jen na chvili, tak si jej vybavite i po letech. Na nejakeho nudneho patrona hned zapomenete. A tohle logo je zajimave, hodne. Krasne jednoduche. Ten napad vidim v chytrem typografickem akcentu pismena k pomoci tech sipek. Ja to ctu proste jako krnov. A vim, ze kdyz to logo znovu uvidim, okamzite mi to sepne, znovu se mi setkani s tim „zajimavym clovekem“ ozivi. Myslim, ze je logo hodne nadcasove (trendy v grafickem designu, v celkove estetice spolecnosti se meni a zadne logo neni na furt – tohle ale muze vydrzet dlouho), prave diky sve jednoduchosti, cistote provedeni a silnemu charekteru. Takovy je ted ve svete trend, jsem rad, ze to vidim i v Cesku (nebo treba Valmez!). A taky se my libi jak to maji domyslene na dalsi spolecnosti, je to takovy „graphic environment“, zivy organismus, system. Mozna bych sel do tlumenejsich barev, ale jinak nemam co vytknout. Moc se mi to libi. Gratulace autorovi/autorum 🙂
    Do vyberoveho rizeni mesta nevidim, cena je podle me i na Cesko nizka, ale chvalim mesto za odvahu!
    Zdravim Cesko, vsechny spokojene i nespokojene grafiky i svuj rodny Pisek 🙂
    Ian (Honza)